Sposób na biznes
Raport o franchisingu 2003/2004 przygotowany przez PROFIT system dociera do Businessmana.
Franchising jest już na polskim rynku nie tylko miejscem samozatrudnienia, ale spełnia również rolę dużego rynku pracy najemnej (ponad 100 tys. zatrudnionych). Obecnie działa blisko 170 sieci franczyzowych, obejmujących każdy sektor gospodarki (handel, usługi, produkcja). W ostatnich dwóch latach ich liczba wzrosła łącznie o 40.
Najbardziej popularne należą do zachodnich firm, ale pod względem liczby dominują sieci krajowe - jest ich ponad 60 proc. Świadczy to o dojrzewaniu naszego rynku. W krajach rozwiniętych, takich jak USA, Wielka Brytania, Francja czy Włochy, przewagę mają właśnie systemy krajowe. Łącznie na polskim rynku istnieje blisko 12 tys. punktów franczyzowych. W ciągu ostatniego roku przybyło ich 1,2 tys., o 10 proc więcej niż w 2002 r. Potwierdza to duże zapotrzebowanie na prowadzenie tej formy przedsiębiorstwa. Barierą hamującą ich rozwój jest jednak wciąż brak wiedzy na temat zasad franchisingu i środków finansowych. Potrzebne jest też ustanowienie zasad prawnych, które regulowałyby rynek. W dodatku banki nie mają przygotowanych żadnych specjalnych ofert dla rynku franchisingowego, co na Zachodzie jest praktycznie standardem.
Źródło: „Sposób na biznes”, Businessman Magazine, nr 1, styczeń 2004Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...