Zmiany w handlu kosmetykami
Najwięcej sklepów na polskim rynku perfumeryjno-drogeryjnym ma sieć Drogerii Natura. Otwarcie w 2004 r. kilkudziesięciu sklepów w całej Polsce zapowiada sieć Rossmann.
Obecnie sieć Rossmann ma ponad 100 salonów we wszystkich większych miastach w Polsce. Rossmann Polska należy do grupy kapitałowo - zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH i A.S.Watson. Rossmann otwiera tylko własne sklepy i nie przewiduje innej formy rozwoju. Pod koniec października firma otworzyła swoje centrum logistyczne w Łodzi. Obiekt o powierzchni 20 tys. mkw. wybudowano kosztem 30 mln zł. To właśnie z centrum dystrybuowane są produkty do wszystkich placówek na terenie całego kraju.
Drogeria z poradami
Ponad 300 sklepów ma najbardziej konkurencyjna wobec Rossmanna sieć Drogerii Natura, których właścicielem jest dystrybutor kosmetyków, produktów do higieny i chemii gospodarczej Polbita Sp. z o.o. Firma cały czas poszukuje nowych lokalizacji, w centrach handlowych miast liczących 15-20 tys. mieszkańców. Ubiegłoroczne obroty Drogerii wyniosły ok. 280 mln zł, a większość sklepów otwieranych jest na zasadzie franczyzy. W placówkach Drogerii Natura znajdują się wiodące linie kosmetyków i produktów do higieny i pielęgnacji ciała, akcesoria kosmetyczne, rozbudowany dział kosmetyki kolorowej oraz chemia gospodarcza. Placówki sieci prowadzą również działalność pozahandlową: udzielają porad fryzjerskich i konsultacji kosmetycznych.
Nowe wejście
Na polskim rynku działa wiele sieci, oferujących klientom towary z branży perfumeryjno-drogeryjnej: Marrionnaud (34 sklepy), Sephora (41) i niemiecka sieć perfumeryjna Douglas (kilkanaście sklepów). Polski rynek oczekuje na wejście jeszcze jednego znaczącego gracza - dysponującego w 11 krajach Unii Europejskiej ponad 12,5 tys. marketów drogeryjnych Schleckera.
Źródło: Tomasz Kawiński „Intensywne zmiany w handlu kosmetykami”, Supermarket Polska, nr 12, grudzień 2003Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...