Raport o franchisingu 2003/2004
19 listopada na konferencji prasowej w Warszawie firma konsultingowa PROFIT system przedstawiła już drugi raport o stanie franchisingu w Polsce.
Raport zawiera wszystkie najważniejsze dane opisujące ten rynek, m.in. liczbę sieci i ich charakterystykę. W 2003 roku, tak jak i w roku ubiegłym, widoczny był wyraźny wzrost liczby sieci franczyzowych. W ostatnich latach przybywało rocznie średnio po 10-15 sieci, podczas gdy w latach 2002 i 2003 liczba sieci wzrosła o 40. W Polsce działa już ponad 160 sieci franczyzowych, które obejmują wszystkie sektory gospodarki: handel, usługi i produkcję. W 2002 roku na rynku polskim nastąpiła zmiana proporcji pochodzenia sieci – po raz pierwszy w historii liczba systemów krajowych przekroczyła liczbę zagranicznych. W Polsce działa już prawie 12 tys. jednostek franczyzowych.
Wstęp oraz ogólną ocenę rynku przedstawił Arkadiusz Słodkowski, dyrektor PROFIT system który również prowadził całą konferencję prasową. Michał Wiśniewski, dyrektor operacyjny, omówił wyniki raportu. Andrzej Krawczyk, dyrektor działu franchisingu PROFIT system, omówił bariery rozwoju polskiego franchisingu. Barierami tymi są przede wszystkim brak wiedzy na temat zasad franchisingu oraz brak kapitału. Polaków rzadko stać na inwestycję rzędu kilkuset tysięcy bez zaciągnięcia kredytu. Tymczasem banki nie mają przygotowanej żadnej specjalnej oferty dla firm franczyzowych, mimo, że na Zachodzie jest to standard.
Na konferencji prelekcję wygłosił również Grzegorz Chmielarski, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców oraz dyrektor działu franczyzy McDonald’s Polska. Stwierdził on, że obserwuje rosnącą znajomość tematyki franchisingowej, do czego przyczyniają się w głównej mierze media (wyróżnił w tym portal franchising.pl) oraz imprezy takie, jak forum edukacyjne, zorganizowane przy okazji Salonu Franchisingu. Zdaniem Grzegorza Chmielarskiego rozwój gospodarki, w szczególności sektora usług, wpłynie pozytywnie na rozwój franchisingu w naszym kraju.
Autorzy raportu również przewidują korzystne warunki do rozwoju franchisingu w Polsce, szczególnie po naszym wejściu do Unii Europejskiej. Raport jest opracowywany co roku.

Aktualny Raport dostępny jest w księgarni.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

New York Pizza Department
Pizzerie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...