Coffeeheaven i Tchibo idą na zakupy
Walczące o pozycję lidera rynku firmy zapowiadają przejęcia mniejszych graczy. Obie do końca 2006 roku chcą mieć po 50 lokali.
Coffeeheaven International Polska już prowadzi rozmowy w sprawie zakupu kawiarni innych firm. – Bierzemy pod uwagę wszystkie możliwości, które pozwolą nam na ekspansję – mówi Michael Ovadenko, dyrektor zarządzający Coffeeheaven International Polska (CHI), która jest właścicielem 15 barów kawowych w kraju. Dodaje, że w grę wchodzi otwieranie własnych lokali oraz przejmowanie konkurencyjnych sieci. Nie chce jednak podać żadnych szczegółów negocjacji.
Akwizycje zapowiada również Tchibo Warszawa. Wynika to z nowej strategii tego producenta kawy. – Kiedyś otwieraliśmy bary dla celów marketingowych. Dziś już wiemy, że można na nich zarabiać. Postanowiliśmy w ciągu kolejnych trzech lat zwiększyć liczbę naszych punktów do 50 – wyjaśnia Wojciech Kamiński, menedżer odpowiedzialny za rozwój sieci barów kawowych Tchibo, liczącej obecnie 11 lokali. – Powalczymy trochę z naszym konkurentem o udziały w rynku – zapowiada.
Tchibo finansuje rozwój ze środków własnych. Z kolei Coffeeheaven International Polska kilka miesięcy temu przeprowadziło emisję obligacji, co pozwoliło jej pozyskać 14 mln zł.
Coffeeheaven wywodzi się ze spółki Bakery Services, zajmującej się usługami piekarniczymi w Wielkiej Brytanii. W listopadzie 2001 roku została wydzielona z jej struktur, aby wejść na londyński pakiet Alternative Investment Market. Na razie działa tylko na rynku polskim. Planuje ekspansję w innych krajach Europy Środkowowschodniej. – Nasz pierwszy bar w Polsce uruchomiliśmy kilka lat temu w Centrum Rozrywkowym Gemini w Gdyni, natomiast w Warszawie zaistnieliśmy po raz pierwszy w Centrum Handlowym Galeria Mokotów – tłumaczy Ovadenko. Podaje, że dziś Coffeeheaven prowadzi 9 placówek w Warszawie i 6 poza nią (Gdynia, Gdańsk, Łódź, Kraków, Wrocław, Szczecin). Do końca 2006 roku chce mieć 50 barów w całej Polsce, podobnie jak Tchibo. Jeszcze w tym roku rozpocznie działalność kolejna kawiarnia firmy w stolicy. Szósty niewarszawski lokal otwarto 5 listopada w poznańskim Starym Browarze.
Na rynku działają również inne sieci kawiarenek. Niektóre z nich, jak Cafe NESCAFE lub Pożegnanie z Afryką, rozwijają się na zasadzie franczyzy.
Źródło: Justyna Wróbel „Coffeeheaven i Tchibo idą na zakupy”, Biznes Warszawski, 12-18 października 2003Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...