Nowe sklepy SNC
250-280 sklepów w całej Polsce chce docelowo posiadać SNC, sieć dyskontów odzieżowych . – Więcej nie potrzeba, bo nasze placówki tylko by ze sobą konkurowały – mówi prezes spółki Krzysztof Gąsiorowski. Obecnie w skład sieci wchodzi 190 sklepów.
Obecnie ma 40 sklepów własnych. Docelowo ma ich być 100, reszta będzie działać na zasadzie franczyzy. Zakładany optymalny poziom docelowy SNC ocenia na maksimum 280 sklepów. – Wychodzimy z założenia, że przekroczenie pewnej liczby sklepów spowoduje konkurencję wewnątrz sieci. Po prostu trzeba powiedzieć w którymś momencie: tyle nam wystarczy – mówi Krzysztof Gąsiorowski. Po osiągnięciu tego poziomu spółka ma zamiar dopracowywać wszystkie szczegóły działania sieci. Następnym celem będzie wprowadzenie drugiej półki cenowej, z droższymi towarami. Niewykluczone jest również, że po wejściu Polski do Unii Europejskiej SNC rozpocznie podbój rynków zagranicznych.
Kierunek: północny zachód
Sieć SNC rozpoczęła swoją działalność w 1998 r. Swoją działalność rozpoczęła w Krakowie, następnie rozszerzyli sieć na Małopolskę, Podkarpacie oraz Śląsk. Od tego czasu rozwijają działalność praktycznie na terenie całego kraju. Obecnie planują wchodzić na obszar Polski północno-zachodniej. 150 sklepów SNC działa na zasadzie franczyzy. – Nasze własne sklepy zlokalizowane są głównie w Krakowie i w promieniu ok. 150 km od tego miasta. Poza tym rejonem działają głównie placówki licencyjne – wychodzimy z założenia, że jako właścicielowi łatwiej jest nam dopilnować sklepów w pobliżu – powiedział Supermarketowi Polska Piotr Beltrani, dyrektor działu franchisingu SNC. SNC chce otworzyć własne sklepy również w Warszawie. – Zdajemy sobie sprawę, że to jest trudny rejon, więc ryzyko podejmiemy sami – zapowiada Beltrani.
60 metrów i więcej
Aby przystąpić do sieci, należy prowadzić własną działalność gospodarczą i posiadać lokal o powierzchni handlowej od 60 m2 na parterze, z dużą witryną. Placówka powinna znajdować się przy dużych sklepach, pawilonach handlowych lub na głównych ulicach w centrach miast. Oferta dotyczy miejscowości, w których nie ma jeszcze sklepów SNC (spółka daje wyłączność na działalność w danej miejscowości dla jednego franczyzobiorcy). Sieć jest zainteresowana najmem lokali na dużych osiedlach mieszkaniowych. Aby przystąpić do SNC, potencjalny partner musi mieć wkład w wysokości ok. 50 tys. zł. Przeznaczony jest on w 90% na zakup towaru, a w 10 proc. – na wyposażenie i wizualizację sklepu. Sieć nie pobiera franchisingowych opłat wstępnych ani miesięcznych.Wśród korzyści przystąpienia do sieci Piotr Beltrani wymienia dostęp do atrakcyjnych cenowo towarów. - Działający w pojedynkę sklep nie miałby szans na uzyskanie odzieży w takich cenach, jakie my jesteśmy w stanie zaoferować. Licencjobiorca ma ponadto dostęp do naszej własnej linii produktów Oscar. A dla potencjalnych franczyzobiorców oferujemy szkolenia – wylicza dyrektor ds. franczyzy. Dodaje on, że wygodne dla franczyzobiorcy jest to, że w jednym miejscu – w magazynie SNC – może uzyskać wszystko to, co jest mu potrzebne do prowadzenia sklepu. - Po obejrzeniu, wybraniu i zamówieniu towaru licencjobiorca może wracać do swojej placówki, towar zaś jeszcze tego samego dnia jest wysyłany za nim za pośrednictwem firmy kurierskiej - mówi Beltrani. Sieć dysponuje również własnym taborem, który rozwozi odzież do sklepów własnych. Towar można zamawiać także przez internet.
Sztandarowy Oscar
Sieć SNC po roku działalności wprowadziła własną markę dystrybucyjną Oscar. Obecnie oferuje kolekcje – Oscar, Oskar Kids i Oscar Baby. – To nasz sztandarowy produkt, który stanowi coraz większy procent w naszej sprzedaży. W stosunku do innych pozycji oferowanych w naszych sklepach, odzież pod marką Oscar jest ok. 40 procent tańsza – informuje Dominik Barczyk, dyrektor działu handlowego SNC. Oskar stanowi ok. 40-45 procent całej sprzedaży SNC. Sieć chce jednak zwiększyć ten udział. Stara się wykorzystać różne metody, aby oferować produkt jak najtańszy.
Średni koszyk w sklepach SNC wynosi od 40 do 50 zł. Liczba pozycji asortymentowych mieści się w granicach 500-750. Sieć komputeryzuje się, aby usprawnić przepływ informacji i usprawnić system zamówień.
Źródło: Supermarket Polska, nr 10, październik 2003Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...