Stofarb – nowe sklepy i nowa sieć
Otwarcie 20 placówek handlowych w okresie jesienno-zimowym planuje sieć sklepów z farbami Stofarb. Rozwija również nową sieć marketów budowlanych – Stobud.
- powiedziała Supermarketowi Polska koordynator sieci detalicznej Iwona Banasik. Aby przystąpić do sieci, należy dysponować lokalem o powierzchni sprzedaży co najmniej 100 m2. Dobrze, jeśli jest to już działający sklep z farbami lub jeżeli ktoś otwiera swój kolejny sklep. Osobom, które przystępują do sieci, firma udostępnia mieszalnik farb. Spółka chce otwierać swoje placówki na terenie całego kraju. Szacowany koszt przystosowania sklepu o powierzchni 100 m2 do standardów Stofarbu wynosi ok. 20-25 tys. zł. Konsorcjum Handlowe Stofarb S.A. utworzyła w 1999 r. grupa krajowych dystrybutorów farb i lakierów. Obroty sieci przekroczyły w 2002 r. 500 mln zł.
Stobud – pod taką nazwą rozwija się sieć marketów budowlanych, która chce otwierać swoje placówki w Polsce „powiatowo-gminnej”. Właścicielem i organizatorem sieci jest chorzowskie Konsorcjum Handlowe Stofarb S.A., rozwijające równolegle sieć sklepów z farbami. - Mamy już 10 sklepów Stobud. Chcemy otwierać kolejne w miastach, w których nie ma dużych marketów budowlanych z zachodnim kapitałem - powiedziała Supermarketowi Polska Iwona Banasik ze Stofarbu. - Dalszy rozwój zależy od pozyskania kapitału. Na razie jednak można powiedzieć, że pomysł się sprawdził. Sklepy mają powierzchnię sprzedaży od 450 m2. Brak jest jeszcze danych o średniej wartości koszyka. W asortymencie sklepów Stobudu znajdują się farby, lakiery, akcesoria oświetleniowe, elektronarzędzia, hydraulika, chemia, plastiki, sucha zabudowa, dział drzewny oraz panele. - To są obowiązkowe działy. W zależności od powierzchni sklepu umieszczone w nim mogą być tapety oraz wykładziny. Te dwa działy wymagają bowiem więcej miejsca na ekspozycję - tłumaczy Iwona Banasik.
Źródło: Supermarket Polska, nr 10, październik 2003Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...