Blikle otwiera nowe lokale
Firma A. Blikle zapowiada rozwój sieci franczyzowej. Do końca roku uruchomi dwa nowe punkty w Gdańsku i Kielcach.
- mówi Sławomir Chrzczonowicz, dyrektor sprzedaży w firmie Blikle. - Mamy już wybranych partnerów. Aktualnie poszukują oni odpowiednich lokalizacji, spełniających nasze wymagania. Najlepiej w zabytkowej kamienicy, o powierzchni około 80-100 m2. Ale przede wszystkim w odrestaurowanym budynku, położonym w takim rejonie miasta, który jest ważnym centrum handlowym - dodaje Chrzczonowicz.
Franczyzobiorcy muszą zainwestować w rozwój sklepu od 150 do 250 tys. zł i wnieść wstępną opłatę licencyjną w wysokości 20 tys. zł. Andrzej Blikle, właściciel firmy, wskazuje elementy wyposażenia kuchennego, projekt wystroju, meble; sugeruje dostawców serwisów do kawy. - O wyborze nowej lokalizacji decyduje nasza ocena marketingowa, ale także możliwości dostaw produktów. Nie otworzymy sklepu w mieście poniżej 100 tys. mieszkańców i położonym dalej niż 300, 350 km od Warszawy. To drugie z uwagi na koszty i czas transportu wyrobów ze stolicy. Analizujemy jednak nowe propozycje. Sieć punktów franczyzowych będzie rosnąć - zapewnia Chrzczonowicz.
Przeprowadzka cukierni
Do końca roku A. Blikle opuści pomieszczenia na warszawskim Ursynowie i przeniesie pracownię cukierniczą do większego lokalu. - Skończyła się umowa najmu z SGGW, a nie mamy możliwości jej przedłużenia - wyjaśnia Sławomir Chrzczonowicz - Poza tym zajmowaliśmy lokal o powierzchni 800 m2, a to nam nie wystarczało. Nowy lokal będzie mieć co najmniej 1500 m2. Firma ma już konkretne propozycje na nową lokalizację - pierwsza w centrum, druga na Służewcu.
Przeprowadzka potrwa etapami i nie spowoduje zakłóceń w asortymencie i wielkości produkcji. Blikle nie przewiduje zakupu nowych maszyn i urządzeń ani wzrostu zatrudnienia. Przy okazji warszawskiej przeprowadzki powrócił pomysł stworzenia drugiej pracowni cukierniczej, w którymś z dużych miast w Polsce. Chrzczonowicz nie ukrywa, że taka pracownia zmniejszyłaby koszty transportu, ale przedsięwzięcie uzależnione jest od dalszego rozwoju sieci franczyzowej i wzrostu sprzedaży. Ostatnio średnia miesięczna wartość sprzedaży wyniosła ok. 1,5 mln zł. Koszty budowy nowej pracowni są kilkakrotnie wyższe. Blikle ma 15 lokali w Polsce: 7 w Warszawie, w Częstochowie, Gliwicach, Toruniu i Płocku oraz w Krakowie, Gdyni, Łodzi i Radomiu.
Źródło: Nowości Gastronomiczne, nr 9, wrzesień 2003Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...