Ekspansja sieci Mr Hamburger
300 placówek ma liczyć sieć polskich fast foodów Mr Hamburger. Firma chce przyciągnąć partnerów niskimi kosztami adaptacji i wyposażenia lokali.
W południowej Polsce działa 40 barów Mr Hamburger, z których 13 jest własnością firmy Pakt (założyciela sieci), reszta, po połowie, należy do franczyzo- i licencjobiorców. - Na obecnym etapie rozwoju chcemy, aby nasze lokale powstawały w odległości do 100 km od Katowic. Docelowo jednak myślimy o rozwinięciu sieci w całym kraju. Niedługo otwieramy lokal w Kielcach, ale nie nastawiamy się tylko na duże miasta, chcemy także działać w miejscowościach poniżej 20-30 tys. mieszkańców. Uważam, że na rynku jest miejsce dla nawet 300 naszych placówek i do takiej liczby będziemy dążyć - deklaruje Marek Papierniak, współwłaściciel Mr Hamburgera. Sieć chce przyciągnąć partnerów niskimi kosztami otwierania lokali. Aranżacja wnętrza kosztuje 5-7 tys. zł, wyposażenie ok. 15 tys. zł.
Franczyza coraz ważniejsza
Firma przyjęła dwie metody przyciągania partnerów do współpracy: udzielenie franczyzy i licencji. - W coraz większym stopniu stawiamy na pierwsze rozwiązanie. Franczyza różni się u nas od licencji większym przywiązaniem naszych partnerów do sieci - mówi Papierniak. Opłata wejściowa wynosi 8 tys. zł. Oprócz tego każdy bar odprowadza określony procent obrotu (jest to każdorazowo negocjowane) do kasy sieci.
Bary Mr Hamburger są zlokalizowane przede wszystkim w pieszych ciągach komunikacyjnych (centra miast), przy głównych drogach (np. stacje benzynowe) oraz w centrach handlowych. Mają one powierzchnię od 30 do 50 m2 (przynajmniej 8-10 miejsc siedzących). Nie istnieje konieczność jednakowego wyposażania placówek, chociaż np. w kolorystyce dominują barwy pastelowe.
Detal, hurt i produkcja
Pierwszy lokal uruchomiony został w grudniu 1990 r. w Chorzowie. W roku 2002 obroty sieci wyniosły 12 mln zł (właściciele nie chcą ujawnić zysku). Szefowie Mr Hamburgera uważają, że główną konkurencją dla ich sieci są zachodnie sieci, takie jak McDonald’s czy KFC. - Znajdujemy się jednak w zupełnie innej półce cenowej. Ceny hamburgerów zaczynają się od 2,4 zł, zestawy od 6,3 zł - mówi Papierniak. Menu jest wspólne dla wszystkich lokali (m.in. flaki, bogracz, szaszłyki). Możliwe jest niekiedy wprowadzenie własnych potraw, cieszących się regionalnym popytem (np. pierogów).
Oprócz działalności handlowej (także hurtownie Mr Hamburger) rozwijana jest również sfera produkcyjna. Głównym produktem jest sos do hamburgerów pod nazwą handlową Mr Hamburger.
Więcej: Nowości Gastronomiczne, Puls Gastronomii, nr 8, sierpień 2003Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...