Chata Polska tworzy oddział na Dolnym Śląsku
Chata Polska tworzy oddział na Dolnym Śląsku - kolejny po wielkopolskim, lubuskim, kujawsko - pomorskim i zachodniopomorskim
Paweł Karczmarek z Poznania zajmuje się handlem od 1990 roku, a od 1997 r. prowadzi sklep w sieci Chata Polska. Niedawno ze wspólnikiem rozbudował sklep do ponad 300 m kw. Pweł Karczmarek przewodzi jednaj z tzw. grup handlowych. Tworzą je właściciele sklepów, którzy reprezentują kupców w danym regionie, a zarazem wspomagają centralę w negocjacjach z producentami i dostawcami. – Jako praktycy mamy lepszą możliwość bieżącej analizy rotacji towarów i ich cen, skutków promocji, upodobań lokalnych klientów – tłumaczy Wiadomościom Handlowym.
Staliśmy się konkurencyjni w stosunku do hipermarketów
Część umów jest podpisywana centralnie, niektóre – zwłaszcza z dystrybutorami – na gruncie lokalnym. Wynika to z dużej różnicy kosztów obsługi w poszczególnych regionach. Paweł Karczmarek podkreśla, że Chata Polska nie ma już problemów w wynegocjowaniu odpowiednich warunków handlowych.
- Przełom nastąpił w ubiegłym roku – powiedział Wiadomościom Handlowym Paweł Karczmarczyk -Producenci zauważyli, że hipermarkety w pewnych grupach asortymentowych nie dominują w sprzedaży - dodał Paweł Karczmarczyk
Nierzadko premie przewyższają 3- lub 5- miesięczną opłatę franchisingową
Ostateczna decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą, jak i organizowaniu akcji promocyjnych w sklepach Chaty Polskiej, zależy w dużej mierze od samych kupców. Zapada na spotkaniach z przedstawicielami producentów, które planuje odpowiedzialna za to osoba w centrali.
Promocje nie zawsze obejmują całą sieć. Niejednokrotnie sami producenci nie są zainteresowani, żeby akcja marketingowa miała oddźwięk ogólnopolski. Kupcy w Chacie polskiej mogą liczyć na tzw. rabat retrospektywny, wypłacany co kwartał za solidne wywiązywanie się z umów handlowych oraz udział w akcjach promocyjnych. Nierzadko premie te przewyższają opłatę franchisingową.
Chata Polska uruchamia obecnie oddział na Dolnym Śląsku.
Firma skupia dziś ponad 130 sklepów. Pierwszy w oddziale dolnośląskim został otwarty 21 czerwca w Świebodzicach.
Więcej: Wiadomości Handlowe, lipiec 2003Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...