Alkohole sprzedają się lepiej od hamburgerów
Burger King nie jest gotowy na giełdę
Dziennik Prawo i Gospodarka poinformował, że Diageo może opóźnić planowaną na ten rok pierwotną emisję akcji (IPO) należącego do niej Burger Kinga. Przygotujemy Burger Kinga do IPO, ale nie wiemy jeszcze, kiedy będzie do tego gotowy - powiedział na wczorajszej konferencji prasowej dyrektor finansowy Diageo Nick Rose. 20 procent sieci fast foodów miało znaleźć się na giełdzie jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Oczekiwano, że rynek wyceni firmę na 2,5 mld funtów.
W czwartek Diageo Plc, jeden z największych producentów alkoholi na świecie przedstawił wyniki finansowe, osiągnięte od lipca do grudnia. Sprzedaż produktów firmy wzrosła w tym okresie o 4 proc., do 6,8 mld funtów. Zysk netto wyniósł 850 mln funtów, albo 25,1 pensa na akcję, czyli okazał się o 11 proc. lepszy niż przed rokiem. Szefowie firmy najbardziej byli zadowoleni ze wzrostu przychodu generowanego przez sprzedaż markowych alkoholi, wśród których prym wiódł Smirnoff Ice. Popularność tej marki wzrosła w Wielkiej Brytanii ponad 3,5-krotnie. Szefowie Diageo liczą teraz na to, że Smirnoff Ice powtórzy ten sukces w Stanach Zjednoczonych. Obok wódki Smirnoff, Diageo jest znane jako producent m.in. whisky Johnie Walker i piwa Guiness.
Zysk firmy mógłby być bardziej znaczący, gdyby nie słaba postawa sieci restauracji Burger King – podało Prawo i Gospodarka. Fast footom spod tego znaku nie udało się w ostatnich latach zdobyć wielu nowych klientów. Winę za to ponosi słaby marketing i brak długofalowej strategii spowodowany częstymi zmianami kierownictwa. Lekarstwem na kłopoty Burger Kinga ma być nowy szef. 1 kwietnia kierownictwo firmy obejmie John Dasburg, były dyrektor generalny Northwest Airlines, który zapowiada ostrzejszą rywalizację z MacDonalds. Dasburg planuje otwarcie nowych punktów sprzedaży, żeby odebrać konkurencji klientów i zwiększyć własny udział w rynku. Pomysł nie jest zły, ale może okazać się zbyt drogi - oceniają analitycy. Jednym z głównych zadań Dasburga będzie też przygotowanie swojej firmy do opóźnionego wejścia na giełdę.
Więcej: Prawo i Gospodarka, 23 lutego 2001
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej