McDonald`s wyda 66 mln zł
McDonald`s, do którego należą w Polsce 203 restauracje szybkiej obsługi, w ciągu dwóch lat zamierza zainwestować 66 mln zł w uruchomienie 20 nowych placówek i modernizację istniejących
McDonald`s który w Polsce wyłożył już 650 mln zł, nie ustaje w nowych projektach. W ciągu dwóch lat zamierza otworzyć w Polsce od 10 do 20 nowych restauracji. Powoli będzie się także zmieniał wizerunek istniejących już placówek. Na rozbudowę sieci w Polsce spółka zamierza wydać 66 mln zł.
- Koszt przygotowania każdej nowej placówki wynosi około 3 mln zł, a remont – około 20 proc. tej kwoty. Jeśli sytuacja w gospodarce się poprawi, na pewno przyspieszymy tempo inwestycji – powiedział Pulsowi Biznesu Dragos Pavicevic, dyrektor generalny McDonald`s Polska.
Zapowiada, że w tym roku spółka poprawi wynik finansowy „o kilka procent” McDonald`s zamknął 2002 r. w Polsce zyskiem sięgającym 19 mln zł (przy 505 mln zł obrotów) – rok wcześniej było to 11 mln zł. Dragos Pavicevic przyznaje, że koniunktura rynku zmniejszyła tempo rozwoju sieci, ale lepszy zysk będzie możliwy właśnie dzięki zmianie wizerunku firmy i uruchomienia nowych restauracji.
Firma zatrudnia w Polsce ponad 9 tys. osób. 95% żywności (poza kawą i sokami pomarańczowymi) dostarczają krajowi producenci. Zaopatrują oni także restauracje w sieci na Łotwie, Litwie i w Estonii.
Więcej: Katarzyna Kozińska, Puls Biznesu, 4 czerwca 2003ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...