Franczyza za 30 tysięcy
W ostatnich tygodniach sieć Yogen Früz powiększyła się o dwa punkty. Firma otworzyła lokale w Galerii Echo w Kielcach oraz w centrum M1 w Zabrzu.
– powiedział Nowościom Gastronomicznym Maciej Golnowski, specjalista ds. rozwoju sieci. Punkt w Kielcach ma 20 mkw., punkt w Zabrzu – 30 mkw. W kwietniu firma uruchomiła również lokal w Kętrzynie. W listopadzie ma zostać otwarty lokal w centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu. Firma negocjuje także najem powierzchni w galerii handlowej przy hipermarkecie Géant w Zabrzu. Golnowski przyznał, że produkty oferowane przez Yogen Früz należą do sezonowych. W miesiącach zimnych obrót placówek sieci spada 20 – 30%. – Postanowiliśmy rozszerzyć naszą ofertę o naleśniki, gofry, jednak tak, by zmieścić się w koncepcie gastronomiczno – kawiarnianym. Chcemy w ten sposób zapewnić stały poziom wysokich obrotów naszym franchizobiorcom – powiedział Nowościom Gastronomicznym Maciej Golnowski. Według Yogen Früz, do centrali sieci zgłasza się każdego dnia średnio jeden potencjalny franchisobiorca. – Podstawowym problemem jest brak odpowiednich lokalizacji – takich, które gwarantują sukces komercyjny naszym biorcom licencji – powiedział Nowościom Gastronomicznym Maciej Golnowski.
Przede wszystkim w centrach handlowych
Sieć zainteresowana jest lokalizacjami głównie w Centrach i Galeriach Handlowych oraz Centrach Kinowych. YF chce się również rozwijać w dużych obiektach sportowych (np. baseny) czy centrach dużych miast (rynki, deptaki) oraz w miastach licznie odwiedzanych przez turystów (np. Władysławowo). Całkowita powierzchnia punktów sprzedaży YF powinna mieć 25 – 30 mkw. Do lokalu musi być doprowadzona kanalizacja. YF pomaga swoim biorcom w negocjacjach warunków najmu.
sezonowe punkty sprzedaży
Na zbliżający się sezon letni sieć Yogen Früz przygotowała specjalną ofertę z ruchomymi stoiskami na wózkach. Całkowity koszt uruchomienia takiego stoiska to ok. 30 tys. zł. – zakup licencji, sprzętu. W tej kwocie zawarty jest także koszt licencji.
Jest 20 będzie 200
Yogen Früz działa w ponad 80 krajach świata, gdzie ma ponad pięć tysięcy punktów sprzedaży. Na polskim rynku, sieć zadebiutowała w maju 2002 r. Master Franchiserem licencji YF na polskim rynku jest firma YF Zdrowe Desery II. Od maja 2002 r. otworzono blisko 20 kolejnych punktów. Koszty inwestycji wahają się od 30 tys. za punkt typu wózek do 100 tys. zł za lokal typu wyspa w dużym centrum handlowym.
Więcej: Nowości Gastronomiczne, maj 2003Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...