Jeronimo Martins myśli o polskiej giełdzie
Prawie 1400 nowych Biedronek chce otworzyć do końca 2010 r. portugalska grupa Jeronimo Martins.
Portugalczycy, którzy w rozwój swej polskiej sieci będą inwestować ok. 100 - 150 mln zł rocznie, nie wykluczają, że środków na finansowanie tej inwestycji poszukają na warszawskiej giełdzie. W ciągu najbliższych 6 – 7 lat sieć dyskontowych Biedronek (638 obecnie) powiększy się do ok. 2000 sklepów. Biedronka, która jest największą siecią handlową w Polsce i liderem wśród 5 działających tu sieci dyskontowych, zamierza utrzymać swą pozycję w następnych latach. – Jednym z naszych największych atutów jest fakt, że sieć Biedronek obejmuje cały kraj – powiedział Rzeczpospolitej dyrektor generalny Biedronek Pedro Silva.
Według prezesa grupy Jeronimo Martins Alexandra Soaresa dos Santosa jej dotychczasowe inwestycje w Polsce wyniosły ponad 500 mln EUR, a wraz z reinwestowanym kapitałem można je nawet oceniać na 1 mld EUR (według PAIZ na koniec 2002 r. sięgały 392 mln USD).
Wielkość nakładów w najbliższych latach będzie zależała m.in. od cen na rynku nieruchomości. Jeronimo Martins nie wyklucza też, iż środków na finasowanie rozwoju swej polskiej sieci poszuka na warszawskiej giełdzie. Akcje Biedronki mogą tu trafić w ciągu dwóch lat, ale JM nie zamierza oddać kontroli nad spółką.
Więcej: Rzeczpospolita, 16 maja 2003 r.Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...