Fit+ sięga po niszę

Pełna automatyzacja
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Są dwa najważniejsze kryteria, które decydują o możliwości otwarcia siłowni Fit+ w konkretnej lokalizacji. Po pierwsze topografia danej miejscowości i okolicy, a po drugie poziom zamożności mieszkańców. Siłownie Fit+ często obejmują zasięgiem sąsiednie miasta i wsie, skąd dojeżdżają klubowicze. Dlatego też czas dojazdu samochodem do siłowni powinien trwać nie dłużej niż 20 min. 

– Nie liczę odległości w kilometrach, tylko czas dojazdu. Dystans może być mały, ale trudny do pokonania i czasochłonny, np. ze względu na rzekę lub układ tras dojazdowych - czy lokalną drogą, czy też obwodnicą – przekonuje Marcin Dobrowolski, masterfranczyzobiorca sieci Fit+ w Polsce.

Konkurencja nie straszna

Fit+ pozytywnie odnosi się do lokalnej konkurencji, której obecność oznacza – zdaniem franczyzodawcy – zaszczepioną w mieszkańcach danych miejscowości kulturę ćwiczenia i dbałości o zdrowie. Nie trzeba więc edukować ich w tej kwestii, dzięki czemu szybko dołączają do siłowni Fit+.

 – Nasze siłownie są nowoczesne, z profesjonalnym i nowym sprzętem. Natomiast siłownie, które działają w małych miejscowościach mają zazwyczaj co najmniej 20 lat i dysponują przestarzałymi urządzeniami. W związku z tym ich użytkownicy przechodzą do Fit+, który oferuje nową jakość – mówi Marcin Dobrowolski.

Dotyczy to także niezależnych trenerów, którzy rezygnują ze starej siłowni na rzecz nowej Fit+, gdzie bezpłatnie mogą trenować swoich podopiecznych. Dzięki temu placówki Fit+ szybko zyskują dodatkowych klientów, ponieważ jeden trener może przyprowadzić do siłowni nawet kilkadziesiąt osób.

Cel długoterminowy

Miejscowości, które odpowiadają wytycznym Fit+ jest w Polsce ponad 1 tys., nie licząc obrzeży dużych miast. W tej chwili Fit+ ma podpisanych 13 umów franczyzowych, na podstawie których siedem siłowni już działa, a sześć jest w budowie. Do końca tego roku Fit+ zamierza podpisać minimum 10 kolejnych umów franczyzowych. Docelowo w ciągu 5-7 lat ma funkcjonować w Polsce ponad 200 placówek marki.

O zapotrzebowaniu na siłownie w mniejszych miejscowościach świadczy przykład placówki Fit+ w Większycach (1 tys. mieszkańców). Siłownia do progu rentowności potrzebowała 65 klubowiczów, natomiast w dniu uruchomienia miała ich już 67, a na koniec pierwszego miesiąca 107. Teraz po 9 miesiącach działalności placówka ma ponad 230 członków, a franczyzobiorca przygotowuje się do otwarcia swojej drugiej siłowni.

Dołącz do sieci

Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni oraz biznes franczyzowy z – jak podkreśla franczyzodawca – pasywnym dochodem, bez konieczności osobistego zaangażowania. Siłownie Fit+ podłączone są do systemu informatycznego, który pozwala na zdalne zarządzanie biznesem. Funkcjonowanie siłowni opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach IT i narzędziach cyfrowych wraz z obrotem bezgotówkowym, niezbędnym w systemie bezobsługowym. Dzięki oferowanym rozwiązaniom, franczyzobiorcy Fit+ w Polsce to bardzo często mieszkańcy miejscowości oddalonych od siłowni nawet kilkaset kilometrów.

Kwota inwestycji w placówkę franczyzową Fit+ wynosi 600 tys. zł, ale na start trzeba mieć od 150 do 200 tys. zł. Jest to wymagany kapitał własny, natomiast resztę można sfinansować leasingiem. Biznes zwraca się do 3 lat.

 

WIZYTÓWKA FIT +

Międzynarodowa sieć bezobsługowych siłowni, opartych na nowoczesnych technologiach.

  • 7 działających siłowni, 6 w budowie
  • budżet na start – 150-200 tys. zł
  • zwrot z inwestycji do 3 lat
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €