Dobry rok Żabki

Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Rok 2024 był dla Żabki udany. Grupa otworzyła 1166 nowych placówek i jednocześnie rozwijała ofertę cyfrową. W efekcie sprzedaż do klientów końcowych osiągnęła poziom 27,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 20 proc. rok do roku. Sprzedaż like for like była wyższa o 8,3 proc.
Skorygowany wynik EBITDA Grupy w 2024 r. wyniósł 3,5 mld zł, co oznacza wzrost o 23,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Był on efektem zwiększenia skali działalności oraz poprawy marż. Skorygowany zysk netto wzrósł o 66 proc. rok do roku, osiągając poziom 714 mln zł. Grupa w 2024 r. wygenerowała 1,5 mld zł wolnych przepływów pieniężnych, poprawił się też jej wskaźnik zadłużenia.
– W 2024 roku Grupa Żabka osiągnęła dynamiczny wzrost przychodów we wszystkich kluczowych segmentach działalności, co potwierdza skuteczną realizację strategii przedstawionej inwestorom podczas IPO. Kontynuowana ekspansja sieci przełożyła się na ponad 1,1 tys. nowych otwarć, co pozwoliło zakończyć rok z liczbą ponad 11 tys. placówek. Tym samym umacniamy naszą pozycję jednej z największych sieci modern convenience w tym regionie Europy, zwiększając skalę i efektywność operacyjną. W minionym roku nasza firma z powodzeniem zrealizowała dwa kluczowe etapy rozwoju: wejście na rynek rumuński oraz debiut giełdowy – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Cele na przyszłość
Długoterminowy cel Żabki to 19,5 tys. sklepów w Polsce.
– Naszym średnioterminowym celem jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego pomiędzy 2023 a 2028 rokiem, realizowane poprzez dalsze otwieranie ponad 1 tys. sklepów rocznie oraz wzrost sprzedaży w istniejących lokalizacjach (LFL) i kanałach cyfrowych. W obszarze Digital Consumer Offering (DCO) stawiamy sobie za cel pieciokrotny wzrost sprzedaży do klienta końcowego do 2028 roku – zapowiada Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer w Grupie Żabka.
Żabka planuje też emisję obligacji , skierowaną do inwestorów instytucjonalnych. Wartość emisji to ok. 1 mld zł.
WIZYTÓWKA ŻABKI
Sieć sklepów convenience.
- liczba sklepów – ponad 11,1 tys.
- liczba otwarć w 2024 r. - ponad 1,1 tys.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...