Zarabiaj na kebabie

Carat Kebab systematycznie otwiera nowe lokale. Często łączą pod jednym dachem kilka marek tego samego franczyzodawcy.
Ten rok zaczął się pracowicie dla marki Carat Kebab. Od stycznia koncept uruchomił już lokale w Białymstoku i w Bydgoszczy.
– W Bydgoszczy mamy teraz dwa lokale należące do jednego franczyzobiorcy – informuje Łukasz B. Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – I ten sam franczyzobiorca chce z nami otworzyć kolejny lokal, tym razem w Toruniu. W tej chwili szukamy wspólnie lokalizacji.
Wielu franczyzobiorców decyduje się też na połączenie w jednym lokalu kilku marek gastronomicznych – bo franczyzodawca Carat Kebab ma w swoim portfolio jeszcze dwa inne koncepty: burgerownie Meet & Fit – Burgers oraz Frentzza – Pizza & Friends, serwująca pizzę.
– Nasz franczyzobiorca z Wałbrzycha prowadzi w tym mieście dwa lokale Frentzza – Pizza & Friends. W jednym z nich chce poszerzyć ofertę o Carat Kebab – mówi Łukasz B. Błażejewski. – Z kolei franczyzobiorca z Olsztyna już ma pod jednym dachem nasze burgery i pizzę, a teraz dołączy jeszcze kebaby.
Lokal lub przyczepa
Do tej pory Carat Kebab otwierał się w formacie lokali stacjonarnych. Teraz marka podpisała już pierwsze umowy na punkty w formacie przyczep gastronomicznych. Nowa przyczepa kosztuje 127 tys. zł netto, ale można bardzo mocno obniżyć koszty inwestycji, korzystając z leasingu dla nowych firm. Wówczas na początek wystarczy 6 tys. zł, plus wydatki na pierwsze zatowarowanie.
Franczyzodawca rekomenduje, aby dobierać lokalizacje, które pozwolą prowadzić biznes całorocznie.
– Szukamy miejsc, w których można stworzyć przeszklone patio np. na 4 stoliki – mówi Łukasz B. Błażejewski. – Mogą to być parki handlowe, parkingi przy supermarketach, przelotowe ulice. Lokalizacji szukamy wspólnie z franczyzobiorcą.
Franczyzodawca przygotowuje przyczepę tak, by była gotowa do pracy, w pełni wyposażona i oznakowana.
Jeśli ktoś chce otworzyć lokal stacjonarny, powinien liczyć się z inwestycją rzędu 120-180 tys. zł. Przy lokalu jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 7 tys. zł, w przypadku przyczepy 3 tys. zł. Umowa franczyzy jest podpisywana bezterminowo, oczywiście z możliwością wypowiedzenia i to – jak zaznacza franczyzodawca – bez kar umownych.
– Przy relatywnie niedużej inwestycji nasze lokale osiągają przychody 3-4 krotnie wyższe niż lokale z kebabem działające na tym samym rynku, w tym samym mieście – zapewnia Łukasz B. Błażejewski.
Franczyzodawca organizuje szkolenia w centrum szkoleniowym w Żyrardowie, m.in. ze znajomości produktów, cięcia mięsa i składania kebabów, obsługi klientów i systemu kasowego. Dzień przed otwarciem nowego punktu przedstawiciele centrali przyjeżdżają, aby wspierać franczyzobiorce i jego ekipę i zostają przez kilka następnych dni.
Bieżąca opłata franczyzowa jest liczona w procentach od obrotu. W jej ramach franczyzodawca zapewnia rabaty u dostawców, dostawy własnej produkcji mięsa oraz wypiekanego pieczywa do kebabu, wsparcie marketingowe, przede wszystkim w internecie, social mediach.
Atrakcyjna oferta
Franczyzodawca Carat Kebab zapewnia, że kebaby tej marki różnią się jakościowo od „standardowych”, serwowanych na polskim rynku.
– Celujemy w klientów, którzy chcą wydać więcej niż wynosi przeciętna cena kebabu, ale za to zjeść naprawdę dobre danie. To po prostu prawdziwe kebaby, jakie już dawno powinni być dostępne na polskim rynku– podkreśla Łukasz B. Błażejewski. – Ostatnio np. zwiększyliśmy proporcje płatów wołowo-baranich, zwiększając tym samym zawartość tych mięs w kebabie.
Aby stale uatrakcyjniać ofertę, w menu Carat Kebab są także oferty limitowane. To kebaby, które pojawiają się w sprzedaży na krótko i szybko rotują.
– Mieliśmy np. kebab z dressingiem pistacjowym, był także z kimchi i świeżym mango, w zeszłym roku hitem był kebab z truskawkami i sosem sweet chili. Ofertę limitowaną zmieniamy często, ale nieregularnie, aby utrzymać efekt zaskoczenia i świeżości – podkreśla Łukasz B. Błażejewski.
WIZYTÓWKA CARAT KEBAB
Sieć lokali z kebabem.
- 6 działających lokali
- inwestycja od 6 tys. zł
- opłata wstępna od 3 tys. zł
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...