Jak założyć agroturystykę i zarabiać?
Cisza, spokój, błogi relaks i czyste powietrze – tak kojarzy nam się wypoczynek w agroturystyce. Ale czy to jest biznes, na którym można zarobić?
Gospodarstwo agroturystyczne Latosowo leży nieco ponad godzinę drogi od Warszawy. Właściciele budowali je krok po kroku, stopniowo poszerzając ofertę.
– To jest miejsce troszkę pośrodku niczego, ale jednocześnie jest tutaj bardzo wiele rzeczy, których oczekują turyści na krótki, weekendowy, dwu, trzy, czterodniowy wypad z miasta – mówi Bartek Latos, właściciel Latosowa. – Bo oczywiście czasami przyjeżdżają goście na tydzień albo dłużej. Natomiast najczęściej przyjeżdżają na dwa, trzy dni, częściej na weekendy niż w środku tygodnia.
Dotrzeć do klienta
Choć wybierając agroturystykę chcemy uciec od cywilizacji, to jednak ten biznes bez cywilizacyjnych rozwiązań trudno poprowadzić. Chociażby bez nowoczesnych kanałów dotarcia do klientów.
– Korzystamy z platform, które pośredniczą pomiędzy osobami poszukującymi miejsca na wypoczynek a osobami jak my oferującymi takie miejsce. My poszukujemy osób nie na czysty nocleg, tylko osób, które chcą też i popróbować nietuzinkowej, zdrowej kuchni, chcą się czegoś dowiedzieć – wyjaśnia Bartek Latos. – Z jedną taką platformą współpracujemy. Można być na wszystkich platformach, płacąc wyższą prowizję, ale będąc wszędzie. Można wybrać jedno z miejsc na wyłączność. Wtedy ma się korzystniejsze warunki współpracy. No ale te zasięgi są wtedy troszeczkę ograniczone. Trzeba to po prostu samemu przekalkulować. My próbowaliśmy być w kilku miejscach, a teraz jesteśmy w jednym.
Z rozmowy Anny Smolińskiej z Bartkiem Latosem dowiecie się m.in.:
- Czy agroturystyka musi być w atrakcyjnym turystycznie miejscu?
- Czy właściciele Latosowa rzucili korporację, aby uciec na wieś i czy od razu myśleli o prowadzeniu agroturystyki?
- Skąd się wzięły stare domki w Latosowie?
- Czy goście lubią spać na zapiecku?
- Dlaczego do Latosowa nie można przyjeżdżać z dziećmi?
- Czego współcześni goście oczekują po odpoczynku w gospodarstwie agroturystycznym?
- Jak docierać do potencjalnych klientów?
Więcej ciekawych rozmów można obejrzeć na naszym kanale na YouTube Franchising-PL. Zapraszamy do subskrypcji.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

New York Pizza Department
Pizzerie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...