Jak założyć agroturystykę i zarabiać?

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Gospodarstwo agroturystyczne Latosowo leży nieco ponad godzinę drogi od Warszawy. Właściciele budowali je krok po kroku, stopniowo poszerzając ofertę. 

– To jest miejsce troszkę pośrodku niczego, ale jednocześnie jest tutaj bardzo wiele rzeczy, których oczekują turyści na krótki, weekendowy, dwu, trzy, czterodniowy wypad z miasta – mówi Bartek Latos, właściciel Latosowa. – Bo oczywiście czasami przyjeżdżają goście na tydzień albo dłużej. Natomiast najczęściej przyjeżdżają na dwa, trzy dni, częściej na weekendy niż w środku tygodnia.

Dotrzeć do klienta

Choć wybierając agroturystykę chcemy uciec od cywilizacji, to jednak ten biznes bez cywilizacyjnych rozwiązań trudno poprowadzić. Chociażby bez nowoczesnych kanałów dotarcia do klientów. 

– Korzystamy z platform, które pośredniczą pomiędzy osobami poszukującymi miejsca na wypoczynek a osobami jak my oferującymi takie miejsce. My poszukujemy osób nie na czysty nocleg, tylko osób, które chcą też i popróbować nietuzinkowej, zdrowej kuchni, chcą się czegoś dowiedzieć – wyjaśnia Bartek Latos. – Z jedną taką platformą współpracujemy. Można być na wszystkich platformach, płacąc wyższą prowizję, ale będąc wszędzie. Można wybrać jedno z miejsc na wyłączność. Wtedy ma się korzystniejsze warunki współpracy. No ale te zasięgi są wtedy troszeczkę ograniczone. Trzeba to po prostu samemu przekalkulować. My próbowaliśmy być w kilku miejscach, a teraz jesteśmy w jednym.

Z rozmowy Anny Smolińskiej z Bartkiem Latosem dowiecie się m.in.:

  • Czy agroturystyka musi być w atrakcyjnym turystycznie miejscu?
  • Czy właściciele Latosowa rzucili korporację, aby uciec na wieś i czy od razu myśleli o prowadzeniu agroturystyki?
  • Skąd się wzięły stare domki w Latosowie?
  • Czy goście lubią spać na zapiecku?
  • Dlaczego do Latosowa nie można przyjeżdżać z dziećmi?
  • Czego współcześni goście oczekują po odpoczynku w gospodarstwie agroturystycznym?
  • Jak docierać do potencjalnych klientów?

Więcej ciekawych rozmów można obejrzeć na naszym kanale na YouTube Franchising-PL. Zapraszamy do subskrypcji.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €