Muszkieterowie na Targach Franczyza

Dobry rok
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld złotych, rok wcześniej 10,3 mld zł.

Bricomarché zanotowało rekordowy rok obrotowy, zarówno nominalnie, jak i pod kątem progresji rok do roku. Sieć osiągnęła progresję sprzedaży o ponad 13 proc., wynik znacząco wyższy od dynamiki całego rynku DIY. Było to możliwe dzięki intensywnemu rozwojowi sieci – w 2024 roku Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów, co stanowi najlepszy wynik w historii marki. W 2025 roku sieć planuje uruchomienie 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów w Polsce.

Z kolei sieć Intermarché zakończyła 2024 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 2,5 proc. na stałej powierzchni (like for like). W ubiegłym roku Intermarché otworzyło cztery nowe sklepy, a w 2025 roku planuje około 15 nowych otwarć.

Skoncentruj się na biznesie

Każdy z franczyzobiorców należących do Grupy Muszkieterów jest niezależnym przedsiębiorcą prowadzącym własny biznes. Każdy sklep to osobna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, którą zarządza franczyzobiorca. Dlatego Muszkieterowie wymagają koncentracji na biznesie, a także odbycia czteromiesięcznego, praktyczno-teoretycznego szkolenia. 

– Proces rekrutacji jest wymagający, składa się z siedmiu etapów, ale jest to czas, który dajemy obu stronom na zdobycie pewności, że mamy przed sobą wspólną zawodową przyszłość – podkreśla Bartłomiej Tarłowski, menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów.

Franczyzobiorca powinien dysponować wkładem własnym w wysokości min. 400 tys. zł, co stanowi ok. 20 proc. kosztów całej inwestycji. To kapitał zakładowy spółki z o.o., pod którą prowadzony będzie market. Wśród opłat miesięcznych jest opłata za korzystanie za znak firmowy oraz składki na szkolenia, z których franczyzobiorca korzysta w ciągu całego roku. 

– Oprócz szkoleń dla franczyzobiorców, przed samym otwarciem gwarantujemy szkolenia dla pracowników, prace konceptowe i pomoc specjalistów w przygotowaniu punktu sprzedaży. Już po otwarciu zapewniamy wsparcie ze strony regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów, począwszy od dostępu do szerokiej gamy produktów z naszych magazynów centralnych, przez logistykę, narzędzia IT, na marketingu kończąc – informuje Bartłomiej Tarłowski.

Przedsiębiorcy, jako właściciele sklepów prowadzonych w formie spółek z o.o., mają prawo do wynagrodzenia za kierowanie spółką jako zarząd oraz do dywidendy od zysku netto uzyskanego w danym roku obrotowym. Oprócz aktywnego prowadzenia supermarketu franczyzobiorcy pełnią też strategiczne funkcje w strukturach centralnych Grupy Muszkieterów.

Z przedstawicielami Muszkieterów można się będzie spotkać na Targach Franczyza na PGE Narodowym, na stoisku nr 17.

Targi Franczyza odbędą się 13 i 14 marca na PGE Narodowym. Zapraszamy w godz. 10-16. Bilety kosztują 50 zł, ale w przedsprzedaży (Kup bilet – franczyza.pl) można je kupić o połowę taniej.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €