Sieci rosną

Nowy format
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Białostocka marka the White Bear Coffee otworzyła 19. kawiarnię, tym razem w Szczecinku. Prowadzą ją dwie franczyzobiorczynie. 

– W Szczecinku brakowało miejsca, które łączy kulturę picia coffee specialty z przyjazną, nieformalną atmosferą – mówi jedna z właścicielek, Marzena Montusiewicz-Bania, a druga z nich, Wiktoria Serafin, dodaje: – Mieszkańcy często zgłaszali potrzebę powstania kawiarni, gdzie mogliby nie tylko napić się dobrej kawy, ale też spędzić czas w przytulnym otoczeniu. Dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie lokalu pod szyldem the White Bear Coffee właśnie tutaj.

W menu White Bear Coffee znajdą się m.in. klasyczne napary na bazie espresso, autorskie napoje kawowe, herbaty, smoothies, lemoniady oraz świeżo wyciskane soki. Ofertę uzupełniają kanapki, ciasta oraz zdrowe desery śniadaniowe. 

– The White Bear Coffee to miejsce stworzone z myślą o miłośnikach dobrej kawy, którzy cenią sobie wysoką jakość produktów i profesjonalną obsługę w przyjaznej atmosferze. Wierzymy, że nasza kawiarnia stanie się ulubionym miejscem spotkań mieszkańców Szczecinka – mówi Łukasz Kaliciński, współwłaściciel sieci.

The White Bear Coffee to sieć kawiarni założona w 2019 roku w Białymstoku. Oprócz 19 kawiarni franczyzowych w całej Polsce, marka prowadzi także rzemieślniczą palarnię kawy oraz sklep stacjonarny i internetowy. Rozwija ponadto usługę delivery i prowadzi podcast edukacyjny o tematyce franczyzowej

Nowy format Carrefour

Mieszkańcy warszawskiej Pragi Południe mogą już skorzystać z oferty nowego supermarketu Carrefour, w kompaktowym formacie 300 mkw. Pomimo niedużej powierzchni handlowej, sklep oferuje klientom aż 6 tys. produktów, czyli ponad dwa razy więcej, niż klasyczny, średniej wielkości dyskont. Inwestycja w nowy format „300” ma przyspieszyć ekspansję Carrefour Polska w dużych i średnich polskich miastach. 

– Po udanych testach, prezentujemy na rynku nowy, kompaktowy format sklepu Carrefour pod nazwą „300”. Został on zaprojektowany w taki sposób, abyśmy mogli otwierać go na osiedlach mieszkaniowych, w niewielkich galeriach handlowych lub w retail parkach – mówi Agata Kopytyńska, Członkini Zarządu, dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów w Carrefour Polska.

Nowy 300-metrowy sklep Carrefour został podzielony na specjalne strefy tematyczne, aby ułatwić klientom codzienne zakupy. W ramach strefy „Targ Świeżości” klienci mogą kupić świeże warzywa i owoce, nabiał, a także sery, mięso i wędliny. W nowym formacie nie zabraknie żywności specjalistycznej i funkcjonalnej, po którą sięga coraz więcej Polaków – klienci mogą wybierać spośród ponad 500 produktów bio, vege, bezglutenowych, bezcukrowych, bez laktozy oraz z wysoką zawartością białka. Na klientów czeka także strefa alkoholi, m.in. z piwami kraftowymi oraz strefa pupila z szerokim wyborem produktów dla czworonogów. W nowym sklepie Carrefour znajduje się także strefa Kuchni Świata, gdzie każdego miesiąca odbywają się akcje tematyczne z produktami charakterystycznymi dla kuchni różnych krajów wraz ze strefą C4ndyLand, oferującą oryginalne zagraniczne słone i słodkie przekąski znane, m.in. z wyzwań twórców internetowych.

Klienci nowego formatu Carrefour mają również dostęp do wygodnych i nowoczesnych rozwiązań zakupowych, takich jak między innymi kasy samoobsługowe czy usługa Scan&Go, umożliwiająca samodzielne skanowanie zakupów i opłacanie ich bez konieczności wyjmowania produktów przy kasie.

W budynku wykorzystano energooszczędne oświetlenie, a zgodnie z zamysłem zero waste, produkty z krótkim terminem ważności są dostępne w okazyjnych cenach nawet 90 proc. taniej. Klienci mogą także oddawać szklane butelki zwrotne bez konieczności przedstawienia paragonu i potwierdzenia miejsca ich zakupu, otrzymując w zamian wypłatę w bonach, którymi można od razu zapłacić za zakupy. Sklep zachęca do skorzystania z toreb i opakowań wielorazowych przy produktach na wagę, a także udostępnia kartony do pakowania zakupów.

Muszkieterowie mają 400

20 lutego 2025 roku odbyło się oficjalne otwarcie 400. sklepu Grupy Muszkieterów w Polsce, pod szyldem Intermarché. Market mieści się w Knurowie i jest zarządzany przez Pawła Filo, nowego przedsiębiorcę Grupy. Dla Grupy, zrzeszającej niemal 500 niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy Intermarché i Bricomarché, to kolejny kamień milowy na drodze rozwoju.

Sklep w Knurowie to jednocześnie 13. placówka Intermarché w województwie śląskim. Obiekt o powierzchni ponad 1,3 tys. mkw. mieści się w nowoczesnym kompleksie handlowym, który obejmuje również supermarket Bricomarché oraz stację paliw. Sklep otwarto w formacie Power 2.0, który zapewnia wygodne i intuicyjne zakupy. 40 proc. powierzchni zajmują produkty świeże, w tym warzywa, owoce, pieczywo, wyroby cukiernicze oraz szeroki wybór mięs i wędlin. Produkty te zostały zgrupowane w specjalnej strefie „ryneczku”. Pozostała część sklepu zaaranżowana jest w układzie „grzebieniowym”, zapewniającym łatwy dostęp do innych kategorii produktowych, takich jak artykuły przemysłowe, chemia gospodarcza, kosmetyki czy odzież.

– Cieszę się, że mogę być częścią tego wyjątkowego momentu w historii Grupy Muszkieterów i otworzyć symboliczny 400. sklep w Polsce. To dla mnie ogromna satysfakcja, że mieszkańcy Knurowa i okolic zyskali dostęp do szerokiej oferty wysokiej jakości produktów w nowoczesnym formacie, który odpowiada na ich codzienne potrzeby. Dzięki wsparciu Grupy na każdym etapie tego przedsięwzięcia czuję się pewnie i z optymizmem patrzę w przyszłość – mówi Paweł Filo, właściciel sklepu Intermarché w Knurowie.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €