Biznes, mój żywioł

− Nigdy nie żałowałem porzucenia etatu na rzecz własnej firmy − mówi Krzysztof Wołowiec, który wraz z żoną prowadzi cztery placówki partnerskie Alior Banku.
Kariera Krzysztofa Wołowca to historia człowieka sukcesu, który podjął odważną decyzję i bezpieczny etat porzucił na rzecz własnej firmy. Ponad dwadzieścia lat temu pracował jako przedstawiciel w dziale usług finansowych na Poczcie Polskiej. Dziś dobrze wspomina swoją pierwszą pracę. Mówi, że dzięki niej zobaczył, jak duże jest zapotrzebowanie na usługi finansowe w Polsce.
− Ta praca wciągnęła mnie w świat finansów i otworzyła mi oczy na rynek oraz jego potencjał − wspomina. − Wiedziałem już, że chcę pracować w usługach finansowych, ale etat zaczął mnie uwierać i ograniczać. Nudziłem się. Dlatego po pięciu latach zdecydowałem się na własną firmę.
Z etatu na swoje
Krzysztof Wołowiec otworzył biuro pośrednictwa finansowego pod własną marką. Przez blisko trzy lata oferował produkty różnych banków i coraz lepiej poznawał świat finansów.
− Moja pierwsza firma była spełnieniem marzeń. Miałem swój biznes i robiłem to, co lubię, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Po pewnym czasie zacząłem zerkać w stronę bankowej franczyzy. Siła bankowych marek, dostęp do najnowszych technologii, marketing i profesjonalizm sprzedawców − też tak chciałem.
Jak pomyślał, tak zrobił. W 2005 roku Krzysztof Wołowiec uruchomił w Zduńskiej Woli swoją placówkę partnerską pod szyldem Banku BPH. – Poczułem, że własny bank to jest to − wspomina.
Przez kilka kolejnych lat Krzysztof Wołowiec prowadził swój biznes pod szyldami różnych banków, co zazwyczaj było efektem licznych fuzji i przejęć na rynku finansowym. W 2015 roku przedsiębiorca trafił pod skrzydła Alior Banku, co jak przyznaje, z perspektywy czasu było najlepszym dla niego scenariuszem.
− Silna, świetnie rozpoznawalna marka, bardzo dobre, konkurencyjne produkty, motywacyjny model biznesowy i nowoczesne narzędzia. To cechy, które przekonały mnie do współpracy – stwierdza. − Bardzo spodobała mi się również dynamika tego banku i zorientowanie na klienta.
Obecnie Krzysztof Wołowiec prowadzi biznes wraz z żoną. Ich sieć liczy cztery placówki partnerskie Alior Banku w Wieluniu, Kępnie, Tomaszowie Mazowieckim i Łodzi.
Biznes oparty na ludziach
Zapytany o zarządzanie siecią kilku placówek bankowych, Krzysztof Wołowiec mówi, że biznes w branży finansowej opiera się na dobrych, zaufanych ludziach. I on ich ma. – Dziś jest trudno o pracowników, więc rozsądny przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na stratę tych dobrych − mówi.
Dodaje, że w każdej z jego placówek pracuje 2-4 doradców, a nad ich pracą czuwają kierownicy. Franczyzobiorca zatrudnia też menedżera, który pomaga mu zarządzać całością biznesu i zajmuje się sprawami personalnymi.
− Daję kierownikom sporą autonomię w zarządzaniu placówką − mówi franczyzobiorca. − Wyznaczam i rozliczam cele, monitoruję jakość obsługi, ale nie wchodzę między kierownika a pracowników, choć każdego z nich znam.
Każdą z placówek Krzysztof Wołowiec lub jego menedżer odwiedza przynajmniej raz w tygodniu, lub częściej, jeśli zachodzi potrzeba. Odbywa też regularne spotkania online z zespołem.
Jedyny pewnik to zmiana
Przedsiębiorca mówi, że rynek usług finansowych jest coraz bardziej wymagający, a klienci bardziej świadomi swoich potrzeb. Dodaje też, że jedynym pewnikiem w świecie finansów… jest zmiana.
− Na początku miałem z tym pewien problem i z oporem implementowałem zmiany – wspomina. − Przez lata pracy w branży finansowej przyzwyczaiłem się do tej dynamiki. Dziś uważam, że każda zmiana czemuś służy i trzeba ją postrzegać jako szansę, nie zagrożenie. Ponadto bardzo dbam o to, żeby mój zespół zrozumiał sens i cel każdej innowacji, bo dzięki temu wiem, że nowe rozwiązanie na pewno zostanie wdrożone i zadziała.
Zapytany o współpracę Krzysztof Wołowiec mówi, że Alior Bank jest franczyzodawcą, który daje dużą swobodę w zarządzaniu biznesem. Naturalnie, pod warunkiem że franczyzobiorca działa zgodnie z procedurami i wytycznymi, które reguluje umowa między partnerem a bankiem.
− Bardzo doceniam, że bank mi nie przeszkadza w prowadzeniu biznesu. Dostarcza produkty i narzędzia oraz ustala zasady, ale nie ingeruje w codzienną pracę − mówi franczyzobiorca. − Z drugiej strony wiem, że mogę liczyć na pomoc franczyzodawcy, jeśli naprawdę będzie ona potrzebna.
Przedsiębiorca dodaje, że w historii jego współpracy z Alior Bankiem pojawiła się taka potrzeba – trzy lata temu. Dodaje, że nie zawiódł się wówczas na franczyzodawcy.
Franczyzobiorca, czyli kto?
Zapytany o trzy najważniejsze cechy franczyzobiorcy Alior Banku, Krzysztof Wołowiec mówi, że z jego punktu widzenia najważniejszą cechą jest umiejętność zarządzania ludźmi − właściwe podejście do pracowników, a także zdolność dostrzegania potencjału w ludziach. Drugim ważnym czynnikiem jest, według franczyzobiorcy, komunikatywność, zarówno w relacjach z klientami, jak i zespołem. Jako trzecią, choć nie mniej ważną cechę, przedsiębiorca wymienia otwartość na zmiany i umiejętność dostosowania się do niej.
– Z punktu widzenia franczyzy Alior Banku dość istotne jest także doświadczenie branżowe. Znacznie łatwiej wejść w ten biznes doświadczonemu przedsiębiorcy z branży finansowej niż zupełnemu nowicjuszowi − dodaje.
Franczyzobiorca Alior Banku planuje dalszy rozwój swojej sieci. W pierwszym kwartale 2025 roku chce uruchomić w Łodzi kolejną, piątą już placówkę tej marki. Mówi, że nigdy nie żałował decyzji porzucenia etatu na rzecz własnej firmy. − Biznes to mój żywioł. Tu się realizuję i rozwijam − dodaje.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...