Czas na optymalizację

– Rynek w chwili obecnej czyści się z nieintratnych biznesów. Zostają tylko sprawdzone, dobrze poukładane, przemyślane firmy. – mówi Marcin Górski, członek zarządu Al. Capone.
Jak ocenia Pan mijający rok, zarówno pod kątem ogólnorynkowym, jak i rozwoju waszej sieci?
Dynamika otwarć w naszej sieci w 2024 roku była niższa niż w latach poprzednich. Nałożyło się na to wiele wyzwań, jakie niesie rynek. Spośród nich największym jest wzrost kosztów, jaki dotyka przedsiębiorców w Polsce. Dotyczy to kilku obszarów, w których wyróżnia się wzrost kosztu zatrudnienia pracowników, ale także energii, czy koszty związane z najmem lokali. Nie tylko nasza branża się z tym mierzy, ale wszystkie biznesy prowadzone w Polsce mają podobne wyzwania.
Drugim wyzwaniem jest niepokój, jaki towarzyszy nam w obecnych czasach. Niedawno, chociaż mam wrażenie, że już o tym zapomnieliśmy, towarzyszyła nam pandemia Covid-19, a obecnie mamy wojnę za naszą wschodnią granicą. W ramach prowadzenia biznesu - nie mówię tu tylko o sklepach detalicznych, ale ogólnie o szeroko rozumianym rynku - widać, że konsumenci są ostrożni. Nie ma dobrych nastrojów, a co za tym idzie, raczej staramy się oszczędzać, niż wydawać pieniądze. W mojej branży przyzwyczajeni byliśmy do dużych wzrostów sprzedaży co roku. Ta dynamika wyhamowała i widać, że mamy teraz okres stabilizacji. Niemniej jednak konsumpcja alkoholu w Polsce jest na wysokim poziomie i klienci chętnie wybierają sklepy specjalistyczne, takie jak Al.Capone, kiedy chcą dokonać zakupu alkoholu, poradzić się jaki produkt wybrać czy dowiedzieć się więcej o danej marce. To powoduje, że dalej optymistycznie patrzę w przyszłość. Obecne czasy są idealne do tego, aby dokonać poprawek i optymalizacji w biznesie i być gotowym na nadchodzące lata, aby skutecznie działać i konkurować na rynku. Nie jest sztuką prowadzić biznes tylko wtedy, gdy wszystko wokół jest poukładane i rośnie. Rynek w chwili obecnej czyści się z nieintratnych biznesów. Zostają tylko sprawdzone, dobrze poukładane, przemyślane firmy.
Właśnie na optymalizacji skupialiście się w 2024 roku?
Mijający rok poświęciliśmy w firmie na reorganizację. Wdrożyliśmy dużo nowych rozwiązań, które poprawiają naszą konkurencyjność. Wymienić mogę chociażby współpracę z firmą Payback, czyli największym multipartnerskim programem lojalnościowym, w ramach którego uczestniczymy jako specjalistyczna sieć salonów z alkoholem. Dzięki temu mamy też możliwość zarządzania relacją z klientem w ramach CRM, lepszego personalizowania oferty oraz promocji. Mocno optymalizujemy także łańcuch dostaw stawiając na rozwiązania z obszaru AI. To z kolei poprawia nam dostępność produktów na półkach i ogranicza koszty.
W obszarze oferty dla naszych klientów mamy coraz szerszą gamę produktów dostępnych wyłączenie w naszych sklepach. Możemy pochwalić się np. winami najwyższej jakości z wielu krajów, m.in. Gruzji, Włoch, Hiszpanii czy szampanem z Francji. Mamy w unikalnej ofercie nie tylko wina, ale także alkohole mocne, jak whisky ze Szkocji czy z USA. Obecna skala działania pozwala nam na takie możliwości. Doceniają to nie tylko klienci, ale także franczyzobiorcy, którzy mogą skutecznie konkurować na rynku z innymi sklepami.
A jakie macie plany na 2025 rok?
Oczywiście chcemy otwierać więcej sklepów i jesteśmy do tego przygotowani. Zależy nam na dalszym rozwoju firmy. Duża część naszych partnerów posiada więcej niż jeden sklep i deklaruje otwarcie kolejnego. Oczywiście zapraszamy także nowe osoby chcące dołączyć do naszego modelu biznesowego. Będziemy kontynuowali poszerzanie oferty, o produkty które będziemy sami importowali. Pojawią się zatem kolejne wina i alkohole mocne, które będzie można kupić tylko w Al.Capone.
Poza tym będziemy testować nowe kategorie produktów które przyniosą dodatkowy przychód i jednocześnie uzupełnią naszą ofertę. Mamy również w planach przebudowę strefy przykasowej, gdzie znajdzie się więcej produktów impulsowych generujących wyższą marżę.
Jakie są warunki współpracy franczyzowej z Al. Capone?
Nasz biznes daje zarobić, ale jest też wymagający. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest zaangażowanie franczyzobiorcy w codzienne prowadzenie sklepu. W centrali mamy fachowców z każdego obszaru. Zajmiemy się znalezieniem lokalizacji, pomocą w aranżacji, szkoleniem personelu, marketingiem, ofertą itd. Mamy dobre ceny zakupu, długie terminy płatności, co pozwala skutecznie zarządzać marżą i przepływami finansowymi. Połączenie naszego wsparcia i zaangażowania franczyzobiorcy daje satysfakcję z prowadzenia sklepu i zarabiania pieniędzy.
Inwestycja w nasz sklep nie należy do najtańszych, ale można liczyć na dobre zarobki. Na pierwszym spotkaniu omawiamy szczegóły dotyczące środków potrzebnych do uruchomienia placówki, kosztów prowadzenia, marż, przychodów i zysków. Poszukujemy sklepów o wielkości około 100 mkw., otwieramy je w całym kraju. Nasze placówki zlokalizowane są w małych miasteczkach, takich jak chociażby dziesięciotysięczna Kolbuszowa na Podkarpaciu, poprzez średniej wielkości miasta,jak np. Mielec, po duże i największe, jak Częstochowa, Kielce, Radom, Białystok, Trójmiasto czy Warszawa.
WIZYTÓWKA AL.CAPONE
Sieć sklepów z alkoholem. Istnieje od 14 lat.
- 53 sklepy własne
- 67 sklepów franczyzowych
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...