Trudne rozmowy w firmie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W sytuacjach kryzysowych to właściciel firmy powinien stanąć przed załogą i wytłumaczyć, co się dzieje. To nie jest łatwe, zwłaszcza, jeśli kryzys dotyka bezpośrednio pracowników. Jak sobie wtedy radzić?

– Zaczęłabym od tego, że co zasiejesz, to zbierzesz. Więc tak naprawdę to, jakie pole manewru będą mieli pracodawcy w momencie kryzysowym jest pochodną tego, co oni zrobili w ogóle wcześniej w całym toku swojej współpracy z ludźmi – mówi Anna Daria Nowicka, coach, trener, socjolog. – Jeżeli traktowali pracowników do tej pory fair, dotrzymywali zobowiązań, regulowali wszystkie płatności na czas, jeżeli pracownik potrzebował pójść do dentysty czy zwolnić się wcześniej z pracy, żeby dziecko odebrać nie robili z tego problemu - to zbudowali sobie pewien kredyt zaufania. I jest to bezcenne w sytuacjach, kiedy coś się w firmie sypie i kiedy to pracodawca musi poprosić o cierpliwość, o wyrozumiałość czy o dodatkowe zaangażowanie.

Szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego

Problemy w firmie mogą być różne. To nie tylko zwolnienia, czy kłopoty z płynnością finansową, ale też np. mobbing czy... szef psychopata.

– Na najwyższych szczeblach, w różnego typu instytucjach jest nadreprezentacja psychopatów. Odsetek psychopatów wśród zwykłych pracowników jest niższy, niż odsetek psychopatów wśród osób na najwyższym szczeblu – zauważa Anna Daria Nowicka.

Z rozmowy Anny Darii Nowickiej z Anną Smolińską dowiecie się też m.in.:

  • Z jakimi problemami menadżerowie i właściciele firm najczęściej przychodzą do coacha?
  • Jak powiedzieć pracownikom, że nie dostaną na czas pensji?
  • Czy w sytuacji trudnej szef powinien mówić wszystko i szczerze?
  • Jak radzić sobie ze zwolnieniami – grupowymi i indywidualnymi?
  • Mobbing w pracy – jak się zachować?
  • Po czym rozpoznać szefa psychopatę?
  • Czy warto być przyzwoitym?

Subskrybujcie na YouTubie nasz kanał Franchising-PL, a znajdziecie tam więcej rozmów o tym, jak prowadzić firmę i mnóstwo ciekawych pomysłów na biznes.

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €