Array ( [article] => Array ( [pid] => 97986 [country] => pl [article_id] => 13366 [article_date] => 2024-11-18 [articletype_id] => 1 [article_title] => Browar i restauracja w jednym [article_intro] => Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtke04026aac5c753dfbc330c5b1561b155 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => browar-restauracja-jednym [article_title_striped] => Browar i restauracja w jednym [dir] => article [article_text_photo] =>

Restauracja, w której można zjeść zarówno pizzę, jak i dania z wyższej półki, a do tego wypić prawdziwe, świeżo warzone piwo rzemieślnicze – to pomysł właścicieli marki Maxi Pizza na nową sieć.

Szeroka oferta

Projekt browaru restauracyjnego pod marką Browar Korona powstał w 2020 roku.

– Zauważyliśmy, że goście oczekują czegoś więcej niż tylko restauracji. Coraz częściej szukają kraftowego piwa, fajnego klimatu, ekskluzywnej obsługi. I są gotowi, żeby za to zapłacić – mówi Karol Molenda, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Browaru Restauracyjnego – Browar Korona w spółce Maxipizza.

Od pomysłu do realizacji minęły dwa lata i w 2022 roku ruszył pierwszy lokal własny w Kielcach. Koncept szybko zyskał wielu zwolenników.

– Niemal od początku nasz lokal przyciąga tłumy gości. W ostatnim czasie zabudowaliśmy ogródek pergolą, żeby mógł przyjmować klientów przez cały rok – opowiada Karol Molenda.

Kluczem do jego sukcesu jest z jednej strony bogata oferta. Browar Korona proponuje szerokie menu – od popularnej pizzy, do sezonowanych steków za kilkaset złotych. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Ponadto atrakcyjność restauracji znacznie zwiększa jej połączenie z produkcją piwa.

– To się przekłada na obroty. Piwo produkowane na miejscu umożliwia pominięcie pośredników w jego sprzedaży z dużych koncernów. A dla gości ten trunek produkowany na miejscu jest dużą atrakcją – mówi Karol Molenda.

Goście Browaru Korona mogą nie tylko spróbować świeżo warzonego piwa, ale i dowiedzieć się więcej o jego produkcji. W lokalu zawsze jest osoba, która opowie o piwie i oprowadzi po browarze.

– W naszym browarze warzymy piwa wyłącznie rzemieślniczymi metodami, z surowców sprowadzanych z Bawarii. Obecnie mamy w ofercie siedem stylów piwnych, ale nie wykluczamy, że w przyszłości będzie ich więcej. Wśród nich są m.in.: pils, IPA czy dunkel. Mamy też piwo bezalkoholowe – mówi Karol Molenda.

Poważna inwestycja

Duże zainteresowanie lokalem podsunęło właścicielom pomysł, żeby spróbować swoich sił we franczyzie. Ruszyła ona kilka miesięcy temu. W jej ramach franczyzodawca zapewnia projekt lokalu i całego zaplecza, wykonawców, linię browarniczą, dostawców, szkolenia, receptury.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Pomagamy we wszystkim, co się wiąże z produkcją piwa, włącznie z pozyskiwaniem odpowiednich dokumentów i rozliczaniem się w urzędach. Taka działalność wymaga comiesięcznego składania deklaracji do urzędu skarbowego i wypełniania szczegółowej dokumentacji. W tym też pomagamy i uczymy naszych partnerów, tak, żeby w przyszłości mogli się tym zajmować samodzielnie – tłumaczy Karol Molenda.

Cała inwestycja w taki browar restauracyjny to koszt rzędu od 3,5 mln zł.

– Nasz lokal był w stanie deweloperskim, więc musieliśmy go wyposażyć od zera. Ale w przypadku, kiedy jest wykończony i trzeba go tylko dostosować do naszych wymagań, inwestycja może być niższa, choć nie wyniesie mniej niż 3,5 mln zł – mówi Karol Molenda.

Koszty są spore, bo lokal musi mieć min. 350 mkw. Optymalna wielkość to 500 mkw. z dużym ogródkiem i parkingiem. Znacznym kosztem jest także instalacja browarnicza, która jest produkowana na zamówienie w Monachium.

– Produkcja trwa około dziewięciu miesięcy od momentu zamówienia. W tym czasie należy przystosować lokal. Warto ją zainstalować, bo dzięki temu pomijamy pośredników, którzy sprzedają piwo, a poza tym goście wolą pić trunki kraftowe – mówi Karol Molenda.

Browar Korona najlepiej się sprawdzi w miejscowościach od 100 tys. mieszkańców. Na zwrot trzeba poczekać około 2,5 roku. Opłaty franczyzowe oraz warunki współpracy są negocjowane indywidualnie.

– Będą to procentowe opłaty liczone od obrotu, ale przewidujemy 18-miesięczną bonifikatę. Przez ten czas nowi partnerzy będą zwolnieni z opłat – mówi Karol Molenda.

Duże pole do popisu

Nie trzeba mieć doświadczenia w produkcji piwa, żeby otworzyć Browar Korona. Franczyzodawca zapewni odpowiednie szkolenia.

– Szkolimy zarówno w zakresie przygotowywania dań, jak i produkcji piwa. Współpracujemy też z Krakowską Szkołą Browarniczą – mówi Karol Molenda.

W restauracji trzeba zatrudnić około 25 osób. Jeśli partner planuje obsługiwać także dowozy, to trzeba pomyśleć o dodatkowych etatach dla osób, które zajmą się dostawą.

– Nasza restauracja własna oferuje zarówno sprzedaż na miejscu, jak i odbiory własne i dowozy. Opcja dostarczenia produktów do klienta to dodatkowy atut, który daje nam możliwość wstawiania naszego piwa choćby do sklepów czy pubów – mówi Karol Molenda.

Dowozy umożliwiły sieci Maxi Pizza, prowadzonej przez spółkę Maxipizza, działanie bez uszczerbku w czasie pandemii.

– Liczymy, że Browar Korona ma jeszcze większe szanse na rozwój niż pizzeria. Menu jest bardzo szerokie i zaspokaja gusta nawet najbardziej wymagających klientów – tłumaczy Karol Molenda.

Nie wyklucza on otwierania kolejnych lokali własnych w ramach sieci spółki. Prowadzi już kilka rozmów z osobami zainteresowanymi współpracą we franczyzie.

– Myślę, że nasz koncept ma duże szanse na rozwinięcie skrzydeł. W Kielcach prowadzimy pierwszy i jedyny browar restauracyjny. W Polsce podobne koncepty już działają, ale wciąż są niszą. W wielu miastach nie ma ich w ogóle. Widzimy w tym zakresie duże pole do popisu – podsumowuje Karol Molenda.

 

OTWIERAMY BROWAR KORONA

KOSZTY INWESTYCYJNE

RAZEM: 3,5 mln zł

KOSZTY MIESIĘCZNE

RAZEM: 440 tys. zł

SPODZIEWANE PRZYCHODY MIESIĘCZNE

Miesięcznie można liczyć na przychód rzędu 500 tys. zł. Jeśli sprzedajemy browar, także do zewnętrznych podmiotów, to może dać dodatkowe 50 tys. zł.

RAZEM: 550 tys. zł

SPODZIEWANE DOCHODY MIESIĘCZNE

550 tys. zł minus 440 tys. zł

DOCHÓD PRZED OPODATKOWANIEM

110 tys. zł

Przedstawione zestawienie jest jedynie przykładowe – sugerujemy wykonanie własnego biznesplanu dla konkretnych warunków biznesowych.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 233 [author_pid] => 1038 [author_name] => Dominika Pronarska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 171897 [itemserver_id] => 41190 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 83a/bd5/autorka.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => dominika-pronarska ) ) [link] => /artykul/13366/browar-restauracja-jednym/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217063 [country_item] => pl [description] => [path] => a98/a3b/browar-korona-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 54050 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217066 [country_item] => pl [description] => Projekt browaru restauracyjnego pod marką Browar Korona powstał w 2020 roku. [path] => 0c9/835/browar-korona-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Biznes wymyślony w pandemii [img_width] => 1600 [img_height] => 1004 [itemserver_id] => 54053 ) [1] => Array ( [pid] => 217065 [country_item] => pl [description] => " Niemal od początku nasz lokal przyciąga tłumy gości. W ostatnim czasie zabudowaliśmy ogródek pergolą, żeby mógł przyjmować klientów przez cały rok". [path] => a6e/cca/karol-molenda-browar-korona.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Karol Molenda, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Browaru Korona [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54052 ) [2] => Array ( [pid] => 217064 [country_item] => pl [description] => [path] => 8c5/ffc/browar-korona-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 971 [itemserver_id] => 54051 ) ) ) [og_image] => 0c9/835/browar-korona-2.jpg [article_date_formated] => 18.11.2024 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217066 [country_item] => pl [description] => Projekt browaru restauracyjnego pod marką Browar Korona powstał w 2020 roku. [path] => 0c9/835/browar-korona-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Biznes wymyślony w pandemii [img_width] => 1600 [img_height] => 1004 [itemserver_id] => 54053 ) [1] => Array ( [pid] => 217065 [country_item] => pl [description] => " Niemal od początku nasz lokal przyciąga tłumy gości. W ostatnim czasie zabudowaliśmy ogródek pergolą, żeby mógł przyjmować klientów przez cały rok". [path] => a6e/cca/karol-molenda-browar-korona.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Karol Molenda, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Browaru Korona [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54052 ) [2] => Array ( [pid] => 217064 [country_item] => pl [description] => [path] => 8c5/ffc/browar-korona-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 971 [itemserver_id] => 54051 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217066 [country_item] => pl [description] => Projekt browaru restauracyjnego pod marką Browar Korona powstał w 2020 roku. [path] => 0c9/835/browar-korona-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Biznes wymyślony w pandemii [img_width] => 1600 [img_height] => 1004 [itemserver_id] => 54053 ) [1] => Array ( [pid] => 217065 [country_item] => pl [description] => " Niemal od początku nasz lokal przyciąga tłumy gości. W ostatnim czasie zabudowaliśmy ogródek pergolą, żeby mógł przyjmować klientów przez cały rok". [path] => a6e/cca/karol-molenda-browar-korona.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Karol Molenda, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Browaru Korona [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54052 ) [2] => Array ( [pid] => 217064 [country_item] => pl [description] => [path] => 8c5/ffc/browar-korona-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 971 [itemserver_id] => 54051 ) ) [imagesCount] => 3 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Browar Korona [id] => 2340 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2340/browar-korona/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 215219 [country_item] => pl [description] => [path] => 45b/3cd/bk_logo-1-2-3.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 281 [itemserver_id] => 53478 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 215122 [country_item] => pl [description] => [path] => aee/e22/wlasny_browar_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 450 [img_height] => 600 [itemserver_id] => 53424 ) ) ) ) ) )

Browar i restauracja w jednym

Biznes wymyślony w pandemii
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Restauracja, w której można zjeść zarówno pizzę, jak i dania z wyższej półki, a do tego wypić prawdziwe, świeżo warzone piwo rzemieślnicze – to pomysł właścicieli marki Maxi Pizza na nową sieć.

Szeroka oferta

Projekt browaru restauracyjnego pod marką Browar Korona powstał w 2020 roku.

– Zauważyliśmy, że goście oczekują czegoś więcej niż tylko restauracji. Coraz częściej szukają kraftowego piwa, fajnego klimatu, ekskluzywnej obsługi. I są gotowi, żeby za to zapłacić – mówi Karol Molenda, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Browaru Restauracyjnego – Browar Korona w spółce Maxipizza.

Od pomysłu do realizacji minęły dwa lata i w 2022 roku ruszył pierwszy lokal własny w Kielcach. Koncept szybko zyskał wielu zwolenników.

– Niemal od początku nasz lokal przyciąga tłumy gości. W ostatnim czasie zabudowaliśmy ogródek pergolą, żeby mógł przyjmować klientów przez cały rok – opowiada Karol Molenda.

Kluczem do jego sukcesu jest z jednej strony bogata oferta. Browar Korona proponuje szerokie menu – od popularnej pizzy, do sezonowanych steków za kilkaset złotych. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Ponadto atrakcyjność restauracji znacznie zwiększa jej połączenie z produkcją piwa.

– To się przekłada na obroty. Piwo produkowane na miejscu umożliwia pominięcie pośredników w jego sprzedaży z dużych koncernów. A dla gości ten trunek produkowany na miejscu jest dużą atrakcją – mówi Karol Molenda.

Goście Browaru Korona mogą nie tylko spróbować świeżo warzonego piwa, ale i dowiedzieć się więcej o jego produkcji. W lokalu zawsze jest osoba, która opowie o piwie i oprowadzi po browarze.

– W naszym browarze warzymy piwa wyłącznie rzemieślniczymi metodami, z surowców sprowadzanych z Bawarii. Obecnie mamy w ofercie siedem stylów piwnych, ale nie wykluczamy, że w przyszłości będzie ich więcej. Wśród nich są m.in.: pils, IPA czy dunkel. Mamy też piwo bezalkoholowe – mówi Karol Molenda.

Poważna inwestycja

Duże zainteresowanie lokalem podsunęło właścicielom pomysł, żeby spróbować swoich sił we franczyzie. Ruszyła ona kilka miesięcy temu. W jej ramach franczyzodawca zapewnia projekt lokalu i całego zaplecza, wykonawców, linię browarniczą, dostawców, szkolenia, receptury.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Pomagamy we wszystkim, co się wiąże z produkcją piwa, włącznie z pozyskiwaniem odpowiednich dokumentów i rozliczaniem się w urzędach. Taka działalność wymaga comiesięcznego składania deklaracji do urzędu skarbowego i wypełniania szczegółowej dokumentacji. W tym też pomagamy i uczymy naszych partnerów, tak, żeby w przyszłości mogli się tym zajmować samodzielnie – tłumaczy Karol Molenda.

Cała inwestycja w taki browar restauracyjny to koszt rzędu od 3,5 mln zł.

– Nasz lokal był w stanie deweloperskim, więc musieliśmy go wyposażyć od zera. Ale w przypadku, kiedy jest wykończony i trzeba go tylko dostosować do naszych wymagań, inwestycja może być niższa, choć nie wyniesie mniej niż 3,5 mln zł – mówi Karol Molenda.

Koszty są spore, bo lokal musi mieć min. 350 mkw. Optymalna wielkość to 500 mkw. z dużym ogródkiem i parkingiem. Znacznym kosztem jest także instalacja browarnicza, która jest produkowana na zamówienie w Monachium.

– Produkcja trwa około dziewięciu miesięcy od momentu zamówienia. W tym czasie należy przystosować lokal. Warto ją zainstalować, bo dzięki temu pomijamy pośredników, którzy sprzedają piwo, a poza tym goście wolą pić trunki kraftowe – mówi Karol Molenda.

Browar Korona najlepiej się sprawdzi w miejscowościach od 100 tys. mieszkańców. Na zwrot trzeba poczekać około 2,5 roku. Opłaty franczyzowe oraz warunki współpracy są negocjowane indywidualnie.

– Będą to procentowe opłaty liczone od obrotu, ale przewidujemy 18-miesięczną bonifikatę. Przez ten czas nowi partnerzy będą zwolnieni z opłat – mówi Karol Molenda.

Duże pole do popisu

Nie trzeba mieć doświadczenia w produkcji piwa, żeby otworzyć Browar Korona. Franczyzodawca zapewni odpowiednie szkolenia.

– Szkolimy zarówno w zakresie przygotowywania dań, jak i produkcji piwa. Współpracujemy też z Krakowską Szkołą Browarniczą – mówi Karol Molenda.

W restauracji trzeba zatrudnić około 25 osób. Jeśli partner planuje obsługiwać także dowozy, to trzeba pomyśleć o dodatkowych etatach dla osób, które zajmą się dostawą.

– Nasza restauracja własna oferuje zarówno sprzedaż na miejscu, jak i odbiory własne i dowozy. Opcja dostarczenia produktów do klienta to dodatkowy atut, który daje nam możliwość wstawiania naszego piwa choćby do sklepów czy pubów – mówi Karol Molenda.

Dowozy umożliwiły sieci Maxi Pizza, prowadzonej przez spółkę Maxipizza, działanie bez uszczerbku w czasie pandemii.

– Liczymy, że Browar Korona ma jeszcze większe szanse na rozwój niż pizzeria. Menu jest bardzo szerokie i zaspokaja gusta nawet najbardziej wymagających klientów – tłumaczy Karol Molenda.

Nie wyklucza on otwierania kolejnych lokali własnych w ramach sieci spółki. Prowadzi już kilka rozmów z osobami zainteresowanymi współpracą we franczyzie.

– Myślę, że nasz koncept ma duże szanse na rozwinięcie skrzydeł. W Kielcach prowadzimy pierwszy i jedyny browar restauracyjny. W Polsce podobne koncepty już działają, ale wciąż są niszą. W wielu miastach nie ma ich w ogóle. Widzimy w tym zakresie duże pole do popisu – podsumowuje Karol Molenda.

 

OTWIERAMY BROWAR KORONA

KOSZTY INWESTYCYJNE

  • zakup i wyposażenie lokalu: od 3 mln zł
  • inne: od 500 tys. zł

RAZEM: 3,5 mln zł

KOSZTY MIESIĘCZNE

  • zatrudnienie pracowników: 130 tys. zł
  • media: 20 tys. zł
  • koszty prowadzenia działalności: 200 tys. zł
  • podatki, akcyza, ZUS, serwis: 90 tys. zł

RAZEM: 440 tys. zł

SPODZIEWANE PRZYCHODY MIESIĘCZNE

Miesięcznie można liczyć na przychód rzędu 500 tys. zł. Jeśli sprzedajemy browar, także do zewnętrznych podmiotów, to może dać dodatkowe 50 tys. zł.

RAZEM: 550 tys. zł

SPODZIEWANE DOCHODY MIESIĘCZNE

550 tys. zł minus 440 tys. zł

DOCHÓD PRZED OPODATKOWANIEM

110 tys. zł

Przedstawione zestawienie jest jedynie przykładowe – sugerujemy wykonanie własnego biznesplanu dla konkretnych warunków biznesowych.

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €