Nowa szkoła języka angielskiego we franczyzie

Mała szkółka
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Franczyzowych sieci, które uczą języka angielskiego działa trochę na rynku. Teraz dołącza kolejna – Speaky Frog. To kameralna szkoła, którą od 2017 roku prowadzi samodzielnie Katarzyna Albecka.

Oryginalne podejście

Speaky Frog powstało między innymi po to, żeby wyrównać szanse dzieci z różnego rodzaju trudnościami na skuteczną naukę języka angielskiego.

– Uważam, że program nauki języka angielskiego w szkołach nie spełnia potrzeb dzieci, a już szczególnie nie uwzględnia tych, które mają jakieś trudności. Ja to zaczęłam robić. Stworzyłam w tym celu własny program – mówi Katarzyna Albecka.

Powstał on z myślą o wsparciu w nauce dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami, w tym osób z dysleksją, dysgrafią, ADHD, będących w spektrum autyzmu, a także – w określonych przypadkach – z lekkimi deficytami kognitywnymi. Polega na nauce w ruchu, aktywowaniu wszystkich zmysłów, tak żeby dzieci lepiej zapamiętywały informacje i potrafiły używać ich spontanicznie.

– Robimy ćwiczenia, które wpływają na przetwarzanie słuchowe i wzrokowe, aby wytwarzać połączenie pomiędzy pismem i mową, a także dobre kojarzenie i rozumienie słów – opowiada Katarzyna Albecka.

Ten sposób się sprawdzi, bo jej kameralna szkoła szybko zapełniła się po brzegi uczniami i od kilku lat nie otwiera zapisów na nowy rok szkolny. Rotacja uczniów jest niewielka. Większość tych, które rozpoczęły naukę, uczy się od dzisiaj. A w Speaky Frog mogą się uczyć dzieci w wielu od trzech lat aż do matury.

W tym roku Katarzyna Albecka postanowiła podzielić się jednak konceptem w ramach franczyzy, między innymi dlatego, że puka do niej coraz więcej chętnych, a sama nie jest w stanie przyjąć więcej uczniów.

– Poza tym zgłaszało się do mnie mnóstwo nauczycieli z pytaniem, jak ja to robię, że dzieci osiągają tak dobre efekty w nauce. Postanowiłam podzielić się swoim konceptem z kobietami, które czują potrzebę, żeby się uniezależnić i prowadzić własny biznes – mówi Katarzyna Albecka.

Najlepszy sposób

Najlepszym sposobem wydała jej się franczyza.

– Wiem, że moja metoda jest bardzo dobra i naprawdę pomaga dzieciom. Nie widzę jednak sensu, żeby pisać o niej książki czy robić szkolenia, głównie dlatego, że to kwestia podejścia do ucznia przez kilka lat. Trzeba osobiście pracować nad tym, żeby dziecko nie zniechęcało się i pracowało z zapałem. To jest cały proces, w którym bierze udział nauczyciel i uczeń. Trwa on kilka lat. Jeżeli ktoś zechce w niego wejść, pomogę mu obrać odpowiednią ścieżkę i będę koordynować jego działania, podpowiadać zmiany, narzędzia i odpowiadać na potrzeby klientów. Wydaje mi się, że tylko w takim systemie będę miała pewność, że to naprawdę zadziała – tłumaczy Katarzyna Albecka.

Osoba, która chce otworzyć szkołę pod szyldem Speaky Frog, musi mieć przynajmniej licencjat z filologii angielskiej.

– To nie może być inwestor, tylko osoba, która się rzeczywiście zaangażuje w szkołę i chce ją prowadzić. Powinna być cierpliwa, otwarta, nastawiona na komunikację z dziećmi, a także z pasją podchodząca do tworzenia wspólnej marki Speaky Frog – mówi Katarzyna Albecka.

Koszty są niewielkie, bo wystarczy 5 tys. zł opłaty franczyzowej i około 10 tys. zł na wynajem i wyposażenie lokalu. Dodatkowo partner może inwestować w kampanie marketingowe oraz pomoce dydaktyczne w zależności od swoich możliwości finansowych.

Opłaty miesięczne są określone jako procent od przychodu i zależą od liczby uczniów. Im ich więcej, tym niższa opłata. Średnio jest to 9 proc. W czasie wakacji opłaty nie są pobierane.

Nie ma ona, póki co, szacunków odnośnie liczby lokali, które chciałaby otworzyć, ani listy najbardziej pożądanych lokalizacji.

– Jestem na początku drogi, dopiero dopinam szczegóły niezbędnych dokumentów i liczę, że trafią do mnie osoby, które do nauki angielskiego podchodzą w podobny sposób, jak ja. Koncept jest nowy, więc potrzeba dużego zaufania i przekonania do skuteczności mojej pracy, żeby nawiązać współpracę – mówi Katarzyna Albecka.

Chętni się już zgłaszają do rozmów. 

– Wszystko organizuję samodzielnie, więc daję sobie czas. Nie spieszy mi się i stawiam przede wszystkim na jakość współpracy – przekonuje Katarzyna Albecka.

 

WIZYTÓWKA SPEAKY FROG

Otwarta w 2017 roku szkoła nauki języka angielskiego, uwzględniająca specjalne potrzeby dzieci i młodzieży z trudnościami

  • Kwota inwestycji – od 15 tys. zł
  • Średnio 9 proc. od obrotu miesięcznej opłaty, z wyłączeniem wakacji

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €