Jak zbudować dużą firmę rodzinną?

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W 1983 roku Tadeusz i Małgorzata Włodarczykowie założyli w niewielkim Skórczu na Pomorzu firmę cukierniczą. Dzisiaj Iglotex – który w międzyczasie zmienił profil działalności – zatrudnia 2,5 tys. pracowników i ma półtora miliarda przychodu. Ale nadal jest firmą rodzinną, zarządzaną obecnie przez syna swoich założycieli.

– Rodzinność nie jest domeną jedynie małych firm. Rodzinność czytam jako klimat, który panuje w firmie, sposób zarządzania, to jak współpracuje się z pracownikami – mówi Maciej Włodarczyk, prezes zarządu firmy Iglotex.

Nie dać się kryzysom

W historii każdej firmy przychodzą trudne momenty. Iglotex też takie miał. Np. pożar, który strawił hale produkcyjne. Jak wstać z kolan po takim kryzysie?

– Zawsze mówię, że żeby wstać z kolan trzeba najpierw upaść. My nie upadliśmy i w tej trudnej sytuacji złapaliśmy byka za rogi – podkreśla Maciej Włodarczyk. – Rękawy powędrowały bardzo wysoko i zabraliśmy się za trudną pracę. Ja raczej problemami się, w cudzysłowie, nie przejmuję, tylko biorę się za nie i i staram się rozwiązywać. To był po prostu kolejny, trochę nietypowy, bo na kompletnie inną skalę – podkreśla prezes Iglotexu.

Z rozmowy Arkadiusza Słodkowskiego z Maciejem Włodarczykiem dowiecie się m.in.:

  • Czy firma mająca tysiące pracowników nadal może być firmą rodzinną?
  • Czym się różni duża firma rodzinna od korporacji?
  • Jak dobrze zarządzać firmą rodzinną?
  • Jak powstał Iglotex - jeden z największych producentów mrożonek w Polsce?
  • Jak się przygotowuje następcę na fotel prezesa w rodzinnym biznesie?
  • Czy sprzedaż udziałów w rodzinnej firmie to łatwa decyzja?
  • Jak podnieść biznes po sytuacji kryzysowej?
  • Jak się współpracuje z rodzicami-udziałowcami?
  • Na którym miejscu rodzina Włodarczyków jest na liście najbogatszych?

Więcej ciekawych rozmów i pomysłów na biznes znajdziecie na naszym kanale Franchising-PL . Subskrybujcie go na YouTube.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €