Licencja na biuro podróży

Czy opłaca się dzisiaj otworzyć biuro podróży? Sieć Wakacje.pl przekonuje, że popyt na usługi agentów turystycznych wciąż jest bardzo duży.
Szczyt sezonu urlopowego już za nami, ale sieć Wakacje.pl nie ustaje w rozwoju. Obecnie pod tą marką działa 308 salonów sprzedaży, w tym dwa własne. Od początku tego roku sieć uruchomiła dwa biura, a w planach są kolejne otwarcia.
– Z jednej strony można odnieść wrażenie, że rynek jest nasycony, jeśli chodzi o biura podróży. Z drugiej strony jednak ciągle widać na mapie białe plamy – zauważa Małgorzata Pruszkowska, menedżer regionalny Wakacje.pl. – To miejsca, w których klientom poszukującym bezpośredniego kontaktu z doradcą wakacyjnym trudno jest znaleźć salon w swojej okolicy. A nadal gros osób ceni sobie możliwość porozmawiania ze sprzedawcą o ofercie. Zazwyczaj taką potrzebę zgłaszają ci, którzy wybierają się na zagraniczne wczasy po raz pierwszy, choć nie brakuje i doświadczonych turystów, którzy po prostu preferują tę formę zakupu wyjazdu.
W grupie siła
Wakacje.pl najchętniej otwierają biura w centrach i parkach handlowych, marketach z pasażami sklepów oraz w galeriach. Choć marka nie unika też popularnych ulic o dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego. Dostępne formaty to standardowe lokale stacjonarne oraz pawilony handlowe. Koszt inwestycji to jednorazowa opłata licencyjna, która wynosi 15 tys. zł netto oraz wydatki na obrandowanie i wyposażenie biura, które franczyzodawca szacuje na ok. 20 tys. zł. Kandydat na franczyzobiorcę marki nie musi mieć wykształcenia ani doświadczenia branżowego – choć będzie ono na pewno atutem podobnie, jak wcześniejsza praca w sprzedaży i obsłudze klienta. Do sieci mogą dołączyć także osoby, prowadzące niezrzeszone biura podroży.
– Na razie trudno mówić o masowości, ale faktycznie otrzymujemy coraz więcej zapytań od takich osób – mówi Małgorzata Pruszkowska. – Rozpoznawalność marki Wakacje.pl, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia – to tylko część korzyści wynikających z przynależności do naszej sieci sprzedaży. I coraz częściej agenci zaczynają to dostrzegać. Tu świetnie sprawdza się powiedzenie „w grupie siła”.
Jakie są korzyści z franczyzy w tej branży?
– Pełne know-how, szkolenia, prosty i ujednolicony system prowizyjny, bonusy za wyniki sprzedażowe, dofinansowanie marketingowe, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia do ofertowania, obsługi i kontaktu z klientem i helpdesk przeznaczony tylko do obsługi sieci franczyzowej to największe korzyści, jakie oferujemy naszym partnerom – wylicza Małgorzata Pruszkowska. – Do tego dochodzi bieżące wsparcie i mnóstwo drobnych szczegółów, które trudno wymienić, a które są istotne dla płynnej i udanej współpracy.
Zarobek na prowizji
Franczyzodawca nie zdradza, jakie są średnie miesięczne przychody salonów. Agenci turystyczni zarabiają na prowizji od sprzedaży – ten sam model obowiązuje w sieci franczyzowej. Poza sprzedażą wczasów biura oferują ubezpieczenia i parkingi przy lotniskach – za sprzedaż tych produktów franczyzobiorcy również otrzymują wynagrodzenie. Jest ono wypłacane po uiszczeniu przez klienta pełnej należności, zgodnie ze stawką należną franczyzobiorcy w danym roku. Franczyzodawca Wakacje.pl zapewnia jednocześnie, że sezonowość w branży turystycznej jest coraz mniej odczuwalna.
– Czas największej sprzedaży to okres przedwakacyjny i same wakacje, ale również wczesna rezerwacja w początkach jesieni na zimę, a zimą na lato. W tym kontekście możemy powiedzieć, że zainteresowanie utrzymuje się przez cały rok – podkreśla Małgorzata Pruszkowska. – Z ogólnopolskich badań marketingowych zleconych przez Wakacje.pl wynika, że ponad 30 proc. osób wyjeżdżających na urlop zorganizowany zamierza w tym roku podróżować minimum dwa razy. A są tacy, którzy deklarują, że wyjazdów będzie jeszcze więcej.
WIZYTÓWKA WAKACJE.PL
Franczyzowa sieć biur podróży.
- liczba placówek: 308
- opłata wstępna 15 tys. zł netto
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Żabka
Sklepy typu convenience

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Willisch
Lodziarnie

New York Pizza Department
Pizzerie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...