Array ( [article] => Array ( [pid] => 97317 [country] => pl [article_id] => 13267 [article_date] => 2024-08-26 [articletype_id] => 1 [article_title] => Gatta po zmianach [article_intro] => W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 2 [img_photo_description] => [secret] => scrtkb6b9252ef7083f83ded70764d6826b0c [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => gatta-zmianach [article_title_striped] => Gatta po zmianach [dir] => article [article_text_photo] =>

Spółka Ferax, do której należy marka Gatta, zakończyła oficjalnie w tym roku trzyletni okres restrukturyzacji, w którym znalazła się z powodu trudności przyniesionych przez pandemię.

– Okres restrukturyzacji wykorzystaliśmy na dokonanie wielu zmian wewnątrz firmy, co zaowocowało tym, że teraz jesteśmy dobrze przygotowani do obecnych realiów rynkowych – podkreśla Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail w Ferax Sp. z o.o. - Wdrożone działania naprawcze już w chwili obecnej dają pozytywne efekty, czego dowodem jest generowany dodatni wynik finansowy za 2023 r. oraz dalsza poprawa naszej sytuacji finansowej w bieżącym roku. Podobnie jak inni gracze na rynku retail mierzymy się z problemem zwiększania się kosztów prowadzenia działalności, czyli kosztów najmu, pracowniczych oraz energii. Jednak okres restrukturyzacji był dla nas czasem, który dobrze spożytkowaliśmy i teraz możemy powiedzieć, że zaczynamy nowe otwarcie.

Rozbudowanie portfolio

W czasie restrukturyzacji firma zamknęła kilkanaście sklepów. Obecnie sieć Gatta liczy 70 placówek własnych oraz prawie 50 franczyzowych.

– Nadal chcemy rozwijać sieć sprzedaży poprzez obydwa modele. Każdego tygodnia otrzymujemy liczne pytania na temat możliwości współpracy. Partnerów dobieramy bardzo starannie, gdyż rynek retail jest rynkiem wymagającym maksymalnego zaangażowania w biznes – dodaje Grzegorz Tokarczyk. - Natomiast wszystkie wysiłki marki Gatta są teraz skierowane na poprawę efektywności pracy w salonach oraz na rozwijanie portfolio produktów. W szczególności, poza kontynuacją rozwoju segmentu pończoszniczego, stawiamy na wzrost udziału produktów gorseteryjnych i bieliźniarskich.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Gatta otwiera sklepy w bardzo różnych lokalizacjach. Można je znaleźć zarówno w największych galeriach handlowych, jak warszawska Arkadia, łódzka Manufaktura czy Bonarka w Krakowie, ale także w kilkunastotysięcznych miejscowościach.

– Mamy różne formaty sklepów i bardzo szeroką gamę produktową wynikającą z tego, że jesteśmy także producentem. Co oznacza, że możemy otworzyć sklep 50 -metrowy, jak i 100-metrowy salon – podkreśla Grzegorz Tokarczyk.

Inwestycja w sklep

Koszty inwestycji w sklep Gata zależą m.in. od jego wielkości i stanu technicznego. Przystosowanie lokalu do standardów sieci może kosztować od 15 do 100 tys. zł. Z kolei za meble zapłacimy 35-50 tys. zł. Za to nie trzeba inwestować w towar.

– Nasz model franczyzy opiera się na tym, że produkty są własnością franczyzodawcy i on zarządza nimi oraz cenami i promocjami. Jest to bardzo wygodne dla franczyzobiorców, bo mogą się skupić na organizacji pracy w naszym salonie – wyjaśnia Grzegorz Tokarczyk.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 3 tys. zł plus VAT. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 349 zł netto. Franczyzobiorcy zarabiają na stałej prowizji od sprzedaży. Nie muszą osobiście pracować w sklepie, mogą oprzeć się na zatrudnionych pracownikach.

Jeśli chodzi o wsparcie ze strony centrali, franczyzobiorca może liczyć m.in. na pomoc w doborze lokalizacji, szkolenia personelu - sprzedażowe, produktowe oraz z obsługi systemu, opiekę regionalnego kierownika sprzedaży, zatowarowanie sklepu oraz bieżące uzupełnianie asortymentu wynikające ze sprzedaży, zwroty kolekcji posezonowych, gospodarowanie stanem magazynowym.

 

WIZYTÓWKA GATTY

Należąca do firmy Ferax marka, znana najbardziej z produktów pończoszniczych. W jej sklepach można obecnie kupić też m.in. bieliznę, stroje kąpielowe.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13267/gatta-zmianach/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214851 [country_item] => pl [description] => [path] => 496/48e/gatta_salon...jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 53329 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214850 [country_item] => pl [description] => Obecnie sieć Gatta liczy 70 placówek własnych oraz prawie 50 franczyzowych. [path] => bf7/677/gatta_salon_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gatta w sieci [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 53328 ) [1] => Array ( [pid] => 214849 [country_item] => pl [description] => [path] => 496/48e/gatta_salon.._2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 53327 ) ) ) [og_image] => bf7/677/gatta_salon_2.jpg [article_date_formated] => 26.08.2024 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214850 [country_item] => pl [description] => Obecnie sieć Gatta liczy 70 placówek własnych oraz prawie 50 franczyzowych. [path] => bf7/677/gatta_salon_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gatta w sieci [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 53328 ) [1] => Array ( [pid] => 214849 [country_item] => pl [description] => [path] => 496/48e/gatta_salon.._2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 53327 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214850 [country_item] => pl [description] => Obecnie sieć Gatta liczy 70 placówek własnych oraz prawie 50 franczyzowych. [path] => bf7/677/gatta_salon_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gatta w sieci [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 53328 ) [1] => Array ( [pid] => 214849 [country_item] => pl [description] => [path] => 496/48e/gatta_salon.._2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 53327 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Gatta [id] => 1207 [type] => 2 [fr] => 2 [company_franchising] => 2 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/1207/gatta/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69180 [country_item] => pl [description] => [path] => 1c5/3e5/gatta.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 196 [itemserver_id] => 31639 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 76639 [country_item] => pl [description] => [path] => 9a9/3d9/gatta-witryna.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 282 [itemserver_id] => 33196 ) ) ) ) ) )

Gatta po zmianach

Gatta w sieci
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Spółka Ferax, do której należy marka Gatta, zakończyła oficjalnie w tym roku trzyletni okres restrukturyzacji, w którym znalazła się z powodu trudności przyniesionych przez pandemię.

– Okres restrukturyzacji wykorzystaliśmy na dokonanie wielu zmian wewnątrz firmy, co zaowocowało tym, że teraz jesteśmy dobrze przygotowani do obecnych realiów rynkowych – podkreśla Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail w Ferax Sp. z o.o. - Wdrożone działania naprawcze już w chwili obecnej dają pozytywne efekty, czego dowodem jest generowany dodatni wynik finansowy za 2023 r. oraz dalsza poprawa naszej sytuacji finansowej w bieżącym roku. Podobnie jak inni gracze na rynku retail mierzymy się z problemem zwiększania się kosztów prowadzenia działalności, czyli kosztów najmu, pracowniczych oraz energii. Jednak okres restrukturyzacji był dla nas czasem, który dobrze spożytkowaliśmy i teraz możemy powiedzieć, że zaczynamy nowe otwarcie.

Rozbudowanie portfolio

W czasie restrukturyzacji firma zamknęła kilkanaście sklepów. Obecnie sieć Gatta liczy 70 placówek własnych oraz prawie 50 franczyzowych.

– Nadal chcemy rozwijać sieć sprzedaży poprzez obydwa modele. Każdego tygodnia otrzymujemy liczne pytania na temat możliwości współpracy. Partnerów dobieramy bardzo starannie, gdyż rynek retail jest rynkiem wymagającym maksymalnego zaangażowania w biznes – dodaje Grzegorz Tokarczyk. - Natomiast wszystkie wysiłki marki Gatta są teraz skierowane na poprawę efektywności pracy w salonach oraz na rozwijanie portfolio produktów. W szczególności, poza kontynuacją rozwoju segmentu pończoszniczego, stawiamy na wzrost udziału produktów gorseteryjnych i bieliźniarskich.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Gatta otwiera sklepy w bardzo różnych lokalizacjach. Można je znaleźć zarówno w największych galeriach handlowych, jak warszawska Arkadia, łódzka Manufaktura czy Bonarka w Krakowie, ale także w kilkunastotysięcznych miejscowościach.

– Mamy różne formaty sklepów i bardzo szeroką gamę produktową wynikającą z tego, że jesteśmy także producentem. Co oznacza, że możemy otworzyć sklep 50 -metrowy, jak i 100-metrowy salon – podkreśla Grzegorz Tokarczyk.

Inwestycja w sklep

Koszty inwestycji w sklep Gata zależą m.in. od jego wielkości i stanu technicznego. Przystosowanie lokalu do standardów sieci może kosztować od 15 do 100 tys. zł. Z kolei za meble zapłacimy 35-50 tys. zł. Za to nie trzeba inwestować w towar.

– Nasz model franczyzy opiera się na tym, że produkty są własnością franczyzodawcy i on zarządza nimi oraz cenami i promocjami. Jest to bardzo wygodne dla franczyzobiorców, bo mogą się skupić na organizacji pracy w naszym salonie – wyjaśnia Grzegorz Tokarczyk.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 3 tys. zł plus VAT. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 349 zł netto. Franczyzobiorcy zarabiają na stałej prowizji od sprzedaży. Nie muszą osobiście pracować w sklepie, mogą oprzeć się na zatrudnionych pracownikach.

Jeśli chodzi o wsparcie ze strony centrali, franczyzobiorca może liczyć m.in. na pomoc w doborze lokalizacji, szkolenia personelu - sprzedażowe, produktowe oraz z obsługi systemu, opiekę regionalnego kierownika sprzedaży, zatowarowanie sklepu oraz bieżące uzupełnianie asortymentu wynikające ze sprzedaży, zwroty kolekcji posezonowych, gospodarowanie stanem magazynowym.

 

WIZYTÓWKA GATTY

Należąca do firmy Ferax marka, znana najbardziej z produktów pończoszniczych. W jej sklepach można obecnie kupić też m.in. bieliznę, stroje kąpielowe.

  • 70 sklepów własnych, prawie 50 franczyzowych
  • opłata wstępna 3 tys. zł netto

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €