Gatta po zmianach

Gatta w sieci
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Spółka Ferax, do której należy marka Gatta, zakończyła oficjalnie w tym roku trzyletni okres restrukturyzacji, w którym znalazła się z powodu trudności przyniesionych przez pandemię.

– Okres restrukturyzacji wykorzystaliśmy na dokonanie wielu zmian wewnątrz firmy, co zaowocowało tym, że teraz jesteśmy dobrze przygotowani do obecnych realiów rynkowych – podkreśla Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail w Ferax Sp. z o.o. - Wdrożone działania naprawcze już w chwili obecnej dają pozytywne efekty, czego dowodem jest generowany dodatni wynik finansowy za 2023 r. oraz dalsza poprawa naszej sytuacji finansowej w bieżącym roku. Podobnie jak inni gracze na rynku retail mierzymy się z problemem zwiększania się kosztów prowadzenia działalności, czyli kosztów najmu, pracowniczych oraz energii. Jednak okres restrukturyzacji był dla nas czasem, który dobrze spożytkowaliśmy i teraz możemy powiedzieć, że zaczynamy nowe otwarcie.

Rozbudowanie portfolio

W czasie restrukturyzacji firma zamknęła kilkanaście sklepów. Obecnie sieć Gatta liczy 70 placówek własnych oraz prawie 50 franczyzowych.

– Nadal chcemy rozwijać sieć sprzedaży poprzez obydwa modele. Każdego tygodnia otrzymujemy liczne pytania na temat możliwości współpracy. Partnerów dobieramy bardzo starannie, gdyż rynek retail jest rynkiem wymagającym maksymalnego zaangażowania w biznes – dodaje Grzegorz Tokarczyk. - Natomiast wszystkie wysiłki marki Gatta są teraz skierowane na poprawę efektywności pracy w salonach oraz na rozwijanie portfolio produktów. W szczególności, poza kontynuacją rozwoju segmentu pończoszniczego, stawiamy na wzrost udziału produktów gorseteryjnych i bieliźniarskich.

Gatta otwiera sklepy w bardzo różnych lokalizacjach. Można je znaleźć zarówno w największych galeriach handlowych, jak warszawska Arkadia, łódzka Manufaktura czy Bonarka w Krakowie, ale także w kilkunastotysięcznych miejscowościach.

– Mamy różne formaty sklepów i bardzo szeroką gamę produktową wynikającą z tego, że jesteśmy także producentem. Co oznacza, że możemy otworzyć sklep 50 -metrowy, jak i 100-metrowy salon – podkreśla Grzegorz Tokarczyk.

Inwestycja w sklep

Koszty inwestycji w sklep Gata zależą m.in. od jego wielkości i stanu technicznego. Przystosowanie lokalu do standardów sieci może kosztować od 15 do 100 tys. zł. Z kolei za meble zapłacimy 35-50 tys. zł. Za to nie trzeba inwestować w towar.

– Nasz model franczyzy opiera się na tym, że produkty są własnością franczyzodawcy i on zarządza nimi oraz cenami i promocjami. Jest to bardzo wygodne dla franczyzobiorców, bo mogą się skupić na organizacji pracy w naszym salonie – wyjaśnia Grzegorz Tokarczyk.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 3 tys. zł plus VAT. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 349 zł netto. Franczyzobiorcy zarabiają na stałej prowizji od sprzedaży. Nie muszą osobiście pracować w sklepie, mogą oprzeć się na zatrudnionych pracownikach.

Jeśli chodzi o wsparcie ze strony centrali, franczyzobiorca może liczyć m.in. na pomoc w doborze lokalizacji, szkolenia personelu - sprzedażowe, produktowe oraz z obsługi systemu, opiekę regionalnego kierownika sprzedaży, zatowarowanie sklepu oraz bieżące uzupełnianie asortymentu wynikające ze sprzedaży, zwroty kolekcji posezonowych, gospodarowanie stanem magazynowym.

 

WIZYTÓWKA GATTY

Należąca do firmy Ferax marka, znana najbardziej z produktów pończoszniczych. W jej sklepach można obecnie kupić też m.in. bieliznę, stroje kąpielowe.

  • 70 sklepów własnych, prawie 50 franczyzowych
  • opłata wstępna 3 tys. zł netto
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €