Salon z materacami i nie tylko

Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
W pierwszym półroczu 2024 w sieci Dr Materac przybyło pięć sklepów. Teraz wszystkich jest 22, a w tym roku franczyzodawca planuje jeszcze 2-3 otwarcia.
– To będzie dla nas rekordowy rok, jeśli chodzi o otwarcia – ocenia Sławomir Iskra, franczyzodawca Dr Materac. – Cały czas notujemy też wzrosty sprzedaży. Poszerzamy ofertę, dbamy o jakość obsługi.
Licencja na biznes
W asortymencie salonów Dr Materac są materace, łóżka, stelaże i akcesoria takie jak poduszki, kołdry, pościel. Franczyza marki jest skierowana do osób o różnym doświadczeniu i wykształceniu. Niektórzy z obecnych licencjobiorców pracowali wcześniej w branży wyposażenia sypialni czy meblowej i postanowili przejść na swoje. Inni przebranżowili się, jeszcze inni prowadzą po kilka biznesów, a franczyza Dr Materac jest jednym z nich.
– W zasadzie każdy z tych modeli nam się sprawdza – zapewnia Sławomir Iskra.
Centrala przygotowuje licencjobiorców, nawet tych bez doświadczenia w branży, zapewniając im pakiet szkoleń - od produktowych, przez sprzedażowe, po szkolenia z fizjoterapeutami. Także personel jest pod tym względem odpowiednio przeszkolony. Franczyzodaca starannie dobiera również lokalizacje.
– Każdą lokalizację analizujemy wnikliwie na wielu płaszczyznach. Przeprowadzamy wizję lokalną, robimy audyt danego rynku – informuje Sławomir Iskra. – Badamy, czy otwarcie salonu w tym miejscu ma biznesowy sens, czy lepiej odpuścić. Bywa tak, że zgłoszone przez franczyzobiorców lokalizacje nie zostają ostatecznie z naszej strony zaakceptowane. Nie zależy nam bowiem na ilości, a jakości.
Franczyzodawca szacuje, że koszt inwestycji to ok. 800 zł za 1 mkw. Ta kwota zwiera zatowarowanie i ekspozycję, należy doliczyć jeszcze koszty przystosowania lokalu.
– A ostatnio otwierane salony miały powierzchnię od 180 do 350 mkw. – informuje Sławomir Iskra. – Choć mamy w sieci też mniejsze sklepy, 110-130-metrowe, które dobrze sobie radzą. Staramy też dopasowywać się do budżetu, jakim dysponuje franczyzobiorca. Nie możemy pozwolić na to, aby nie została mu żadna poduszka finansowa na rozruch biznesu.
Kto wcześniej, mniej zapłaci
Centrala Dr Materac pomaga franczyzobiorcom w doborze zatowarowania.
– Dobieramy je wspólnie, kierując się naszym doświadczenie w tym zakresie, ale też potrzebami i możliwościami lokalnego rynku, konkurencją, jeśli takowa jest – mówi Sławomir Iskra.
Marka otwiera sklepy i w dużych, i w mniejszych miastach.
– W tych większych oczywiście mamy większą konkurencję i nasycenie rynku. W związku z tym trzeba włożyć więcej wysiłku w pracę z klientami, ale wszystko da się zrobić – mówi Sławomir Iskra.
Jak zapewnia franczyzodawca, sklepy osiągają próg rentowności do trzeciego miesiąca od otwarcia. A zdarza się, że już w pierwszym lub drugim miesiącu.
– Przyjmujemy na początku bardzo powściągliwe założenia, jeśli chodzi o przychodowość, ale w ostatnich latach życie pokazuje, że w rzeczywistości te przychody są lepsze – dodaje Sławomir Iskra.
Na zwrot z inwestycji trzeba czekać od 12 do 24 miesięcy. Do 20. franczyzobiorcy koncept nie pobiera opłaty wstępnej, ani żadnych stałych opłat franczyzowych.
– A w tej chwili mamy ich jedenastu – wyjaśnia właściciel Dr Materac. – Gros z nich zaczynało od jednego sklepu, a dzisiaj mają po dwa, niektórzy myślą o otwarciu kolejnego. Co oznacza, że dobrze oceniają zarówno rentowność tego biznesu, jak i jakość współpracy franczyzowej.
WIZYTÓWKA DR MATERAC
Sieć salonów z materacami, łóżkami i wyposażeniem sypialni.
- 22 salony
- inwestycja ok. 800 zł za 1 mkw, plus adaptacja lokalu
- zwrot z inwestycji 12-24 miesiące
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...