VisionOptyk w drodze do setki

Vision Optyk chce w tym roku osiągnąć liczbę 100 salonów. Jak daleko ma do celu?
Branża optyczna od lat podkreśla, że nie obawia się zawirowań rynkowych.
– Branża optyczna jak mało która jest bardzo stabilna i systematycznie notuje wzrosty sprzedaży. Wynika to z rosnącej świadomości klientów, którzy rozumieją, jak bardzo konieczna jest kontrola i badanie wzroku – zauważa Hubert Reiss, dyrektor ds. rozwoju i wsparcia franczyzy VisionOptyk.
Zaangażowany franczyzobiorca...
VisonOptyk ma 94 salony, a jeszcze w lipcu otwierają się dwa kolejne. Model franczyzowy marki najlepiej sprawdza się w mniejszych miastach. Potrzebny jest lokal w atrakcyjnej lokalizacji, najlepiej w centrum, o powierzchni przynajmniej 40 mkw. Centrala pomaga w ocenie potencjału danego miejsca. Przewidywana suma inwestycji w salon zaczyna się od 100 tys. zł. Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia w branży optycznej. Wykwalifikowanych pracowników, jak optometrysta, można zatrudnić.
– Podstawowym warunkiem skutecznego prowadzenia salonu franczyzowego VisionOptyk jest osobiste zaangażowanie, zmysł organizacyjny i inwestycje w rozwój własnego biznesu – wylicza Huert Reiss. – Przyda się też otwartość, ułatwiająca pracę i komunikację z ludźmi. Przy prowadzeniu salonu najważniejsza jest dbałość o klienta. Mam na myśli życzliwą i kompetentną obsługę, zapewnianie profesjonalnego badania oraz oferty produktowej, która jest inspirowana najnowszymi trendami technologicznymi, rynkowymi, ale również modowymi. Pamiętajmy, że okulary to także forma biżuterii. Nasza firma od lat buduje długofalowe relacje z wiodącymi producentami w branży. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy korzystają z atrakcyjnych warunków handlowych na zakup towaru. Jednocześnie dbamy o rozszerzanie oferty. Tylko w 2024 roku do portfolio produktów dostępnych w salonach VisionOptyk dołączyły trzy nowe marki: GUESS, Max Mara i Moloka Eyewear.
… i franczyzodawca
Franczyzodawca obiecuje doradztwo i pomoc na każdym etapie zakładania, a następnie prowadzenia salonu optycznego. Gwarantuje pakiet bezpłatnych szkoleń założycielskich i sprzedażowych, obejmujących praktyczną i teoretyczną wiedzę potrzebną do prowadzenia sklepu. Salony franczyzowe mają dostęp do produktów w konkurencyjnych cenach, wynegocjowanych dla sieci. Centrala pomaga w skompletowaniu zatowarowania, które odpowie na zapotrzebowanie rynku. Franczyzobiorcy korzystają z profesjonalnego programu optycznego do prowadzenia działalności i rejestracji pacjentów na badania wzroku.
– Zapewniamy także stałe wsparcie marketingowe, m.in. materiały do promocji salonu, które umożliwiają realizację skutecznych kampanii reklamowych w sieci oraz w tradycyjnych kanałach komunikacji – dodaje Hubert Reiss.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, zaś miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł netto. A jaka jest dochodowość tego biznesu? Właściciele sieci VisionOptyk szacują, że przy spełnieniu kilku warunków (atrakcyjna lokalizacja, koniunktura rynkowa, zaangażowanie w prowadzenie salonu) inwestycja może przynosić zyski po 6-12 miesiącach działalności.
– Spora część naszych franczyzobiorców traktuje salon VisionOptyk jako swój główny biznes główny. Są też tacy, dla których początkowo było to dodatkowe źródło dochodów, ale z czasem przekształciło się w podstawowe – mówi Hubert Reiss.
WIZYTÓWKA VISIONOPTYK
Sieć salonów optycznych. Rozwija się poprzez franczyzę, od ponad 20 lat. Usługą podstawową w każdym salonie optycznym jest kompleksowe badanie wzroku wykonywane najczęściej przez optometrystę oraz oczywiście dobór okularów i oprawek.
- 94 salony
- inwestycja od 100 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł netto
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...