Zyski z koktajlbaru

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przemysław Bocian i Jakub Kozłowski ponad 10 lat temu otworzyli swój pierwszy bar. – Nie traktowaliśmy tego do końca jak biznes, który ma nam dawać pieniądze. Po prostu to było nasze marzenie, które chcieliśmy zrealizować – opowiadają właściciele warszawskiego koktajlbaru Kita Koguta. – Pieniądze były gdzieś na drugim planie i wszystko, co mieliśmy, inwestowaliśmy w rozwój. Po trzech latach otworzyliśmy drugi bar. Swoją drogą goście się z nas trochę podśmiewali, że otworzyliśmy sobie sami konkurencję pod nosem, bo znajdował się 50 metrów obok. Później, po trzech latach, otworzyliśmy jeszcze jeden. Gdyby nie to, że ta branża daje możliwości zarobienia pieniędzy i można się w tym odnaleźć, to pewnie byśmy nie inwestowali w kolejne otwarcia.

Otwieramy koktajlbar

Otwarcie baru wymaga znalezienia odpowiedniej lokalizacji, spełnienia kilku wymogów formalnych, zdobycia koncesji na podawanie alkoholu. Trzeba dbać o gości i o ofertę.

– Nasz dzień pracy wygląda tak, że i pracujemy na mopie, i potrafimy odbębnić zmianę na zmywaku, być na barze, na sali, a w międzyczasie podpisywać kontrakty, odbywać spotkania i wymyślać, jak tu się zabezpieczyć na przyszłość – opowiadają Przemysław Bocian i Jakub Kozłowski. – Pracujemy w branży usługowej, na którą wpływ ma bardzo wiele rzeczy. Wszystko to, co się dzieje wokół, i w sferze politycznej, i społecznej ma bardzo duży wpływ na to, co dzieje się w lokalach gastronomicznych. Trzeba na to po prostu reagować i wychodzić do przodu, cały czas szukać nowych rozwiązań.

O tajnikach prowadzenia koktajlbaru Agnieszka Bąbik rozmawia z właścicielami Kity Koguta. Dowiecie się m.in.:

  • Czy każdy barman marzy o otwarciu własnego baru?
  • Jak zostać dobrym barmanem?
  • Czy trudno otworzyć bar i jakich formalności to wymaga?
  • Ile trzeba zainwestować w otwarcie baru?
  • Jakie alkohole powinny się znaleźć w koktajlbarze i co najchętniej piją Polacy?
  • Kto wymyśla barowe drinki?
  • Jak radzić sobie z sezonowością w tym biznesie?
  • Co jest najtrudniejsze w pracy w gastronomii?
  • Ile można zarobić na prowadzeniu baru?

Kolejne pomysły na biznes znajdziecie na naszym kanale Franchising-PL. Nie zapomnijcie zasubskrybować go na YouTube.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €