Zarobek na sprzedaży pączków

Budżet na start
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dobra Pączkarnia ma 52 pączkarnie i plan, aby na koniec roku było ich 60.

– Właśnie pracujemy nad otwarciem dwóch kolejnych placówek. Otrzymujemy kolejne zgłoszenia od zainteresowanych nasza franczyzą i prowadzimy rozmowy na różnym stopniu zaawansowania. Sądzę, że 60 lokali na koniec roku to realny cel – mówi Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni.

Pączkarnie są wszędzie

Koncept zdecydowanie stawia na franczyzę – ma tylko jedną placówkę własną. Dobra Pączkarnia otwiera lokale w miastach różnej wielkości.

– Na naszym radarze są zarówno największe miasta wojewódzkie, w których naszych pączkarni jeszcze nie ma (np. Białystok, Łódź) oraz miasta średniej wielkości – można powiedzieć miasta wojewódzkie dawnego 49-wojewódzkiego podziału administracyjnego – dodaje Jacek Kloc. – Chcemy zagospodarować również kolejne miejscowości nadmorskie (np. Łeba, Władysławowo) oraz uruchomić punkty w najpopularniejszych miejscowościach górskich.
Większość pączkarni działa całorocznie. Wyjątkiem jest pas nadmorski, gdzie są czynne sezonowo. Tutaj wyjątkiem są Świnoujście i Kołobrzeg, gdzie przez cały rok funkcjonują po dwie pączkarnie.
Do smażenia i sprzedaży pączków potrzebny jest lokal w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego. Preferowana powierzchni to powyżej 40 m2. Potrzebne są też duże witryny, aby widać było, jak przygotowywane są pączki.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Ile kosztuje otwarcie pączkarni? Kwotę inwestycji franczyzodawca szacuje na 150-250 tys netto. W tek kwocie zawiera się opłata licencyjna, wyposażenie technologiczne, identyfikacja wizualna oraz koszt adaptacji lokalu.

– Ten ostatni parametr jest bardzo zmienny, w zależności od lokalu jakim dysponujemy i wymaganego zakresu prac, stąd taki zakres kwoty inwestycji – zastrzega Jacek Kloc.

Wsparcie krok po kroku

Wbrew pozorom doświadczenie cukiernicze ani nawet gastronomiczne nie jest konieczne, aby poprowadzić pączkarnię na licencji.

– Przede wszystkim poszukujemy osób zaangażowanych i gotowych nie tylko zainwestować, ale aktywnie prowadzić potem swój lokal – podkreśla Jacek Kloc.

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł. Płaci się ją w dwóch turach – 8 tys. zł przy umowie przedwstępnej i 17 tys. zł przy podpisaniu umowy franczyzowej. Po uruchomieniu pączkarni pobierane są dwie opłaty, naliczane od obrotu netto: 5 proc. prowizji i 2 proc. opłaty marketingowej.

– Od początku wspieramy naszych franczyzodawców. Wspólnie analizujemy dostępne oferty, aby wybrać optymalną lokalizację. Potem projektujemy pączkarnię, a na etapie realizacji inwestycji współpracujemy z partnerem w taki sposób, aby wykorzystać nasze doświadczenie i jego zaangażowanie na miejscu, dzięki czemu możemy uruchomić lokal w krótszym czasie, przy jednocześnie niższych nakładach na inwestycję – wylicza Jacek Kloc. – Na etapie prowadzenia pączkarni jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi franczyzobiorcami, szkolimy, doradzamy, poprawiamy. Wprowadzamy do oferty nowe produkty i jednocześnie czuwamy nad różnego rodzaju obowiązkami formalnymi, informujemy o zmianach w przepisach.

Dzienna sprzedaż

Dobra Pączkarnia ma w ofercie w sumie 100 smaków pączków. Oczywiście wszystkie nie są naraz dostępne w kadym lokalu. Zwykle w pączkarni jest w sprzedaży kilkanaście smaków każdego dnia. A ile się sprzedaje?

– Prowadzimy lokale w miejscach o bardzo zróżnicowanej charakterystyce, od blisko dwumilionowej Warszawy do niespełna 20-tysięczne Wadowice, plus mniejsze miejscowości z pączkarniami sezonowymi. W praktyce sprzedaż waha się od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk dziennie – informuje Jacek Kloc.
Nie ukrywa, że sprzedaż pączków ma charakter sezonowy.

– Wyłączając miejscowości o charakterze turystycznym okres letni to z reguły czas, w którym sprzedaje się mniej pączków – przyznaje Jacek Kloc. – Szukamy jednak najlepszych lokalizacji, aby pączkarnie już od pierwszych dni funkcjonowania były rentowne. Zwrot z inwestycji według naszych założeń nie powinien przekraczać 12 miesięcy. Zrealizowaliśmy to założenie w większości lokali.

WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI

Franczyzowa sieć pączkarni.

  • 52 lokale
  • inwestycja 150-250 tys. zł netto
  • opłata wstępna 25 tys.

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €