Ile można zarobić na dystrybucji wody?

W sieci Unikat działa pięć placówek, ale w tym roku chce otworzyć kolejnych dwadzieścia. Czym przekona do siebie partnerów?
Unikat to producent wody i napojów, który dostarcza swoje produkty bezpośrednio do domów klientów, firm i punktów usługowych. Dystrybucja to zadanie franczyzobiorców.
– Dostarczamy wodę i napoje bezpośrednio do klienta pod drzwi. Klienci bardzo sobie chwalą taką usługę, ponieważ dzięki temu nie muszą dźwigać ciężarów i oszczędzają czas – tłumaczy Maciej Wojciechowski, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Unikat.
Ekologia na czasie
Unikat działa na rynku ponad 30 lat.
– Jesteśmy małą firmą o stabilnej pozycji i z dużym potencjałem. Bieżący rok będzie dla nas przełomowy – dynamika rozwoju wzrośnie o 500 proc. – mówi Maciej Wojciechowski.
Od kwietnia firma mocniej wchodzi w ekologię i tym się chce wyróżnić na rynku.
– Zaczynamy produkcję naszych skrzynek w 100 proc. z plastiku z recyklingu. Butelki od klientów po wodzie i napojach są zwrotne. Za oddawanie naszych kapsli będzie woda gratis. Takie małe ekologiczne inicjatywy prowadzą do dużych zmian wokół nas – przekonuje Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że zainteresowanie współpracą franczyzową z firmą rośnie. Obecnie w sieci działają dwie placówki własne i trzy franczyzowe. W tym roku Unikat chce otworzyć 20 oddziałów franczyzowych.
Dodaje, że niebawem spółka rozszerzy asortyment o produkty uznawane za prozdrowotne.
– Takie są oczekiwania naszych klientów, a my staramy się je realizować – mówi Maciej Wojciechowski.
Innowacje produkcyjne pozwolą firmie na większą konkurencyjność i dotarcie do szerszego grona klientów.
Na start franczyzobiorca otrzymuje bezpłatnie od centrali 24 tys. butelek wody i napojów o wartości sprzedażowej 29 tys. zł. Budżet potrzebny na początku to 50 tys. zł. Można jednak wspierać się kredytem lub poszukać dofinansowania.
Na zwrot inwestycji można liczyć po roku współpracy. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat miesięcznych, za licencję także nie. Zarobki zależą od wielkości terenu, na którym franczyzobiorca będzie chciał rozwijać sprzedaż produktów Unikat. Wiąże się to z wprowadzeniem odpowiedniej liczby samochodów do obsługi klientów.
– Można zarobić od 10 do 50 tys. zł miesięcznie – mówi Maciej Wojciechowski.
Duża konkurencja
Otwarcie oddziału dystrybucji pod szyldem Unikat nie jest zbyt skomplikowane. Sporym wyzwaniem jest natomiast jego prowadzenie i zapewnienie stabilizacji oraz odpowiednich obrotów.
– To dlatego, że konkurencja na rynku jest duża, trzeba zadbać o elementy wyróżnienia i wprowadzać innowacje. My to robimy skutecznie – zapewnia Maciej Wojciechowski.
Uważa, że obecnie warunki do prowadzenia biznesu są stabilne i nie wygląda na to, żeby cokolwiek się w tym zakresie w najbliższym czasie zmieniło.
– Pojawiają się możliwości skorzystania z dotacji, więc myślę, że perspektywy rozwoju są dobre – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że dookoła przybywa nieustannie placówek handlowych i trend jest nadal dość dynamiczny.
– My także otwieramy nowe oddziały dystrybucji i sądzę, że wzrost się utrzyma. Teraz jest bardzo dobry okres na budowę rynku sprzedaży razem z nami – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że Unika sprawdza się w dużych i średnich miastach, a także w małych. Wodę i napoje ludzie piją przecież wszędzie.
WIZYTÓWKA MARKI UNIKAT
Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.
- 2 oddziały własne i 3 franczyzowe
- inwestycja na start – 50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej