Carrefour z ambitnym planem

– Nasz główny cel to dalsza ekspansja i umacnianie pozycji na rynku franczyzowym – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Przy tym najważniejsza dla marki pozostaje jakość, a nie liczba otwieranych placówek.
– Zamierzamy kontynuować rozsądne otwieranie sklepów, które będą szybko generować zyski, co stanowi solidną podstawę dla przyszłości naszej i naszych partnerów biznesowych. Obok rozwoju franczyzowego w tym roku planujemy także kilkanaście otwarć sklepów własnych. Będą to hiper- i supermarkety – mówi Wojciech Sypień.
Jego zdaniem w Polsce jest jeszcze miejsce na nowe markety.
– Jak pokazują analizy rynkowe, mamy jeszcze bardzo dużo miejsca na nowe supermarkety, a także sklepu formatu convenience. Właśnie w te dwa modele bardzo mocno inwestujemy i poszukujemy partnerów franczyzowych do wspólnego rozwoju – mówi Wojciech Sypień.
Dodaje, że w ostatnim czasie firma pracowała nad rentownością poszczególnych formatów, a także adaptowała swoją strategię i asortyment do aktualnych potrzeb klientów, mocno dotkniętych wysoką inflacją i rosnącymi kosztami życia.
Carrefour wychodzi ze swoją ofertą franczyzową też do właścicieli sklepów niezrzeszonych. Ponadto firma zapewnia, że nie pozostawia bez pomocy sklepów, którym trudno osiągnąć rentowność. Mogą one liczyć na konkretne wsparcie oraz rozwiązania, które pomogą przetrwać trudne czasy i wyjść na prostą.
– Otwarcie biznesu w modelu franczyzowym z Carrefour, nawet w obecnych, niełatwych warunkach gospodarczych, wydaje się więc rozsądnym krokiem – zachęca Wojciech Sypień.
Kilka formatów do wyboru
Carrefour oferuje tzw. franczyzę partnerską, którą wyróżnia podejście do franczyzobiorców. Jest to model pomiędzy franczyzą twardą a miękką. Dużą uwagę przykłada do standardu sklepu, jego wizualizacji i wizerunku, ale franczyzobiorca ma spore pole manewru, jeśli chodzi o ofertę i usługi dodatkowe. Oferuje franczyzę w kilku formatach: sklepy osiedlowe, sklepy na stacjach paliw, supermarkety, a nawet hipermarkety. Każdy charakteryzuje się nieco inną inwestycją i warunkami współpracy.
– Mamy już kilku partnerów, m.in. piekarzy czy producentów innych produktów spożywczych, którzy otworzyli franczyzowy supermarket Carrefour, aby zdywersyfikować swoją główną działalność. W takie mariaże też chętnie wchodzimy i zachęcamy do nich naszych dostawców i partnerów biznesowych – mówi Wojciech Sypień.
Dodaje, że firmę na rynku wyróżnia to, że kompleksowo analizuje każdą lokalizację, także franczyzową.
– Chcemy, żeby wszystkie nowo otwierane placówki jak najszybciej osiągały rentowność i przynosiły zyski swoim właścicielom – zapewnia Wojciech Sypień.
Dostosowany do potrzeb
W ramach współpracy franczyzowej z Carrefour potencjalni franczyzobiorcy mają do wyboru kilka formatów sklepów, z których każdy charakteryzuje się różnymi warunkami współpracy, wymaganym budżetem na start oraz systemem opłat franczyzowych.
Dla formatu Carrefour Express Convenience obejmującego sklepy o powierzchni od 20 do 150 mkw. opłata franczyzowa wynosi od 1,5% obrotu netto. Kapitał początkowy to 70 tys. zł netto. Carrefour Express Minimarket, z powierzchnią od 150 do 300 m2, charakteryzuje się niższą opłatą franczyzową, która wynosi od 0,8% obrotu netto. Kapitał początkowy to około 120 tys. zł. Z kolei format Globi, przeznaczony dla sklepów o powierzchni 20-150 m2, opiera się na stałej miesięcznej opłacie franczyzowej w wysokości 300 zł. Jest to oferta skierowana głównie do istniejących już sklepów, gdzie głównym zakresem wsparcia Carrefour jest branding. Średni wkład finansowy wynosi około 20 tys. zł.
Carrefour Express przy stacji paliw (20-150 mkw.), również wymaga stałej miesięcznej opłaty franczyzowej w wysokości 300 zł, z inwestycjami skupiającymi się na logo i regałach. Średnio, wymagany kapitał wynosi około 10 tys. zł. W ramach współpracy przy franczyzie supermarketów Carrefour kapitał początkowy powinien wynosić kilkaset tysięcy złotych.
– To znacznie większe sklepy, w które inwestują więksi lokalni przedsiębiorcy – mówi Wojciech Sypień.
Aktualnie w sieci Carrefour działa ponad 670 sklepów franczyzowych. W samej Warszawie pod szyldem Carrefour Express jest ok. 250 sklepów, 50 supermarketów oraz jeden hipermarket.
WIZYTÓWKA SIECI CARREFOUR
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – ok. 670 franczyzowych
- kapitał początkowy – zależy od formatu – od 10 tys. zł do kilkuset tys. zł
- opłaty – zależy od formatu, od 300 zł miesięcznie od 1,5 proc. od obrotu
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

New York Pizza Department
Pizzerie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...