Rozwój pomimo dużej konkurencji

Szybki wzrost
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy trudno dzisiaj rozwijać biznes w branży spożywczej? Jak Chorten radzi sobie z dużą konkurencją?

Rynek handlu w branży spożywczej rzeczywiście jest bardzo konkurencyjny i nasycony zagranicznymi sieciami handlowymi. Ale nadal można w tej branży prowadzić rentowne sklepy. W naszym przypadku ważna jest przede wszystkim lokalizacja blisko miejsca zamieszkania klientów i wybór produktów, których nie ma w dyskontach. Szeroka lada mięsno-wędliniarska z regularnymi dostawami, pieczywo z lokalnych piekarni, rozbudowane ofertowo stoisko nabiałowe, duży wybór alkoholi i piw, w tym regionalnych, produkty delikatesowe – to wyróżniki, dzięki którym sklepy polskich właścicieli przyciągają konsumentów.

Oczywiście niezależnemu detaliście jest trudniej uzyskać dobre warunki handlowe u producentów i dystrybutorów, dlatego działanie w takiej grupie, jak Chorten, daje możliwość korzystania na efekcie skali i oferowania klientom dobrych cen.

Jak Państwo oceniają potencjał rynku w najbliższym czasie?

Jesteśmy przekonani, że przyszłość polskiego handlu zależy od decyzji właścicieli sklepów, czy wesprą swoją działalność współpracą z solidnym partnerem biznesowym.  Sklepy spożywcze oferują produkty pierwszej potrzeby, a więc klienci zawsze będą, ale trzeba o nich zawalczyć szeroką ofertą, atrakcyjnymi promocjami i dobrą obsługą, która potrafi doradzić. Nie bez znaczenia jest rozpoznawalność marki, a o za tym idzie oferty sklepu. Wspieramy kupców, by ich biznesy były jak najbardziej rozwojowe, oferując m.in. wsparcie handlowe, marketingowe i szkoleniowe. Jesteśmy jak trener, który pomaga w zbudowaniu dobrej kondycji.

Ile kosztuje otwarcie sklepu pod szyldem Chorten?

Dołączenie do Grupy Chorten nie wiąże się z żadnymi kosztami. Współpracę nawiązują z nami sklepy już działające na rynku lub właściciele, którzy wkrótce planują otwarcie placówki. Wielu partnerów przechodzi do nas po prostu rezygnując z innej sieci i wybierając nasz model wsparcia handlu i niezależność, jaką dajemy w zarządzaniu. Są to punkty w bardzo różnych formatach, od minimarketu po markety, ale także sklepy specjalistyczne, alkoholowe i mięsne. To my ponosimy koszty obrandowania zewnętrznego placówki, co poprawia  jej widoczność i rozpoznawalność wśród klientów. Jesteśmy w stanie pomóc właścicielom w tańszym zakupie sprzętu i mebli, projekcie aranżacji czy remodelingu, wspieramy inwestycje, ale to od nich zależy standard lokalu i wyposażenia.

Jakie są opłaty w trakcie współpracy?

Nie pobieramy opłaty franczyzowej. Sklepy partnerskie ponoszą opłatę administracyjną, która jest zróżnicowana ze względu na rodzaj współpracy. My natomiast wypłacamy sklepom bonusy retrospektywne uzyskiwane od producentów i dystrybutorów, które są regularnym zastrzykiem pieniędzy dla właścicieli sklepów np. na inwestycje w dalszy rozwój biznesu. Nasze umowy nie są obwarowane żadnymi karami finansowymi, mają miesięczny okres wypowiedzenia, więc każdy w Grupie Chorten działa dla zysku, nie ma tu ryzyka biznesowego, jak w wielu innych ofertach franczyzowych. Od innych konceptów odróżnia nas to, że powstaliśmy z inicjatywy właścicieli sklepów i działamy w ich interesie.

Ile sklepów działa w sieci Chorten? Jakie są plany na ten rok?

Współpracujemy obecnie z blisko 2,7 tys. sklepami partnerskimi w całej Polsce. W minionym roku przybyło nam blisko 200 nowych partnerów. W każdym miesiącu podpisujemy od kilkunastu do kilkudziesięciu umów w całym kraju, więc nasz model współpracy cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

WIZYTÓWKA CHORTEN

Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.

  • 2,7 tys. sklepów w Polsce
  • 200 nowych sklepów partnerskich w minionym roku
  • brak opłat licencyjnych

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €