Zarabiamy na sprzedaży piwa

– Puby działające pod naszym szyldem mogą być na plusie już w pierwszych miesiącach działalności – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.
PINTA to jedna z pierwszych firm, która zaoferowała piwo rzemieślnicze. Jak zaczęła się wasza przygoda?
Na długo przed założeniem PINTY piwo było istotną częścią naszego życia. Ja wydawałem magazyn „Piwosz”, a Marek Semla i Grzesiek Zwierzyna m.in. organizowali Festiwal Birofilia. W 2010 roku wspólnie z Grześkiem Zwierzyną na podstawie oryginalnej receptury uwarzyliśmy 1666 butelek piwa a’la Grodziskie. Cały zapas sprzedał się w tydzień. To był dowód na to, że Polacy szukają ciekawszych piw niż eurolagery, bez względu na cenę. Zaczęliśmy myśleć o regularnym warzeniu piw, których żaden inny browar w Polsce nie chciał robić. Wtedy zrodził się pomysł na nowofalowy Atak Chmielu, pierwsze polskie piwo w stylu American IPA. Dziś takie piwa są już dostępne niemal wszędzie, ale w 2011 roku to był początek piwnej rewolucji w Polsce.
Czy konkurencja na rynku rzemieślniczych browarów jest duża?
Nasz sukces zachęcił innych do warzenia nowofalowych piw według własnych, autorskich receptur. W efekcie liczba browarów w Polsce wzrosła z niecałych 100 w 2011 roku do ponad 360 w 2020 roku. Później na skutek trudniejszych warunków na rynku piwa ta liczba nieznacznie spadła, ale w miejsce zamykanych browarów nadal powstają nowe. Mimo coraz ostrzejszej konkurencji i ponad 2000 piwnych premier rocznie, Atak Chmielu nadal jest najpopularniejszym piwem rzemieślniczym w Polsce.
Od kiedy rozwija się sieć pubów pod szyldem PINTA? Ile placówek działa już na rynku?
Sieć rozwija się od 2018 roku. W jej skład wchodzą obecnie puby we Wrocławiu, w Warszawie, Sopocie i Węgierskiej Górce. Ten ostatni lokal ma bardziej regionalny i patronacki charakter. Nawiązuje do naszej lokalnej marki PINTA Beskidy. Docelowo chcielibyśmy być obecni we wszystkich dużych miastach w Polsce.
Jakie są warunki współpracy?
Kandydat na franczyzobiorcę powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Przede wszystkim musi zapewnić lokal w atrakcyjnym miejscu o powierzchni przynajmniej 150 mkw. Główna jego część (sala konsumpcyjna, główny bar) powinna się znajdować na parterze. Konieczna jest możliwość urządzania sezonowego ogródka. Witryny powinny dawać możliwość kontaktu wzrokowego klientów z ulicą lub ogródkiem piwnym oraz przechodniów z pubem.
Każdy z firmowych pubów PINTY obowiązkowo ma też szeroką ofertę piwa – nawet ponad 100 rodzajów z beczek i butelek. Oprócz tego puby oferują napoje bezalkoholowe, inne trunki wszelkiego rodzaju i kartę pełną autorskich dań. Puby mają minimalistyczny wystrój i nawiązują do dalekich podróży. Całość ma sprawiać wrażenie czegoś mobilnego, swobodnego i niezobowiązującego. Dajemy pełne wsparcie, jeśli chodzi o wybór miejsca, jego aranżację, przygotowanie biznesplanu i cały proces uruchomienia lokalu. Zapewniamy szkolenia, pomagamy w zakresie marketingu i oferty produktowej.
Ile trzeba zainwestować w taki pub?
Wysokość inwestycji zależy od wielkości pubu. Remont i adaptacja lokalu o powierzchni 150-180 mkw. kosztuje około 500 tys. zł. Jeśli chodzi o zwrot z inwestycji, to firmowe puby PINTY mogą być na plusie już w pierwszych miesiącach działalności. Na całkowity zwrot z inwestycji trzeba poczekać około 2-3 lata.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA PINTY
Sieć pubów z piwami rzemieślniczymi.
- Koszt inwestycji – 500 tys. zł
- Zwrot z inwestycji – 2-3 lata
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

New York Pizza Department
Pizzerie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...