Franczyza w dobrej kondycji

– Placówki zapewniające wysoką jakość usług i mające odpowiednio ułożone procesy zarządcze czy marketingowe zawsze odnajdą się na rynku – mówi Bartłomiej Stanek z Studio Synergy.
Jaka jest kondycja branży fitness? Czy to jest dobry moment na otwarcie Studia Synergy?
Branża fitness w Polsce od lat bardzo szybko się rozwija. Potwierdza to wiele badań, przeprowadzanych na przestrzeni ostatnich lat. Wiemy też, że z pewnością nie osiągnęła jeszcze swojego maksymalnego rozmiaru. Nadal odsetek osób, które ćwiczą jest w Polsce o wiele niższy niż w krajach zachodnich. A historia uczy, że nasz kraj szybko dogoni sąsiadów. Oczywiście zaczynanie od zera, przy obecnym poziomie konkurencji i dynamice tego rynku, może być trudne. Głęboko jednak wierzymy - i widzimy to patrząc w nasze statystyki - że placówki zapewniające bardzo wysoką jakość usług i obsługi klienta oraz mające odpowiednio ułożone procesy zarządcze czy marketingowe, zawsze będą miały swoje miejsce na rynku.
Z jaką liczbą placówek zakończycie ten rok?
Rok 2023 był dla nas absolutnie przełomowy. Otworzyliśmy trzy nowe lokalizacje franczyzowe. Jedną w naszym rodzimym Krakowie i dwie w województwie mazowieckim – w Żyrardowie i Piasecznie. Generalnie rok zakończymy z czterema studiami własnymi i sześcioma franczyzowymi. Osiągnęliśmy więc liczbę 10 placówek, która jest naszym pierwszym małym kamieniem milowym w drodze do celów, które obraliśmy.
W jakich lokalizacjach chcecie rozbudowywać sieć?
Jesteśmy otwarci na różne lokalizacje. Nasz koncept pozwala na to, aby z powodzeniem otwierać studia zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i mniejszych miasteczkach. Obserwując rozwój naszych partnerów widzimy, że zapotrzebowanie na trening EMS istnieje w wielu, często nieoczywistych miejscach. Z naszej perspektywy to świetna wiadomość.
W Studio Synergy można zacząć działać już z jedną maszyną i po pozyskaniu większej liczby klientów dodać drugie urządzenie. Studia projektujemy w ten sposób, aby taka zmiana była jak najbardziej płynna i bezproblemowa.
A ile trzeba zainwestować?
Całość inwestycji może zaczynać się od 100 tys. zł netto, wraz z opłatą wstępną. Wciąż pracujemy nad rozwiązaniami, które zmniejszą kwotę niezbędną na start. Jej największą składową jest oczywiście adaptacja lokalu. Jak pokazują nasze doświadczenia, można liczyć, że ROI (zwrot z inwestycji – przyp. red.) tej inwestycji to 12-18 miesięcy. Jako sieć w ramach współpracy franczyzowej oferujemy wszystko, co może ułatwić naszym partnerom prowadzenie studia z sukcesem. Pomagamy w doborze lokalizacji, dajemy wskazówki co do przygotowania lokalu do działania, szkolimy pracowników i pomagamy w rekrutacji. Oferujemy know-how dotyczący zarządzania ludźmi i procesami. Przekazujemy informację na temat technologii, jakich używamy do kontroli płatności, kontroli pracy, ale i kontroli efektów naszych klientów. Dzielimy się też wiedzą na temat marketingu i wspieramy w jego realizacji na początku działania studia. Każdy z naszych partnerów franczyzowych ma swojego opiekuna, który zawsze służy pomocą i radą w nieoczywistych sytuacjach.
Ilu klientów trzeba mieć, aby biznes na siebie zarabiał?
Tutaj najważniejszym czynnikiem jest to, czy sam franczyzobiorca chce być zaangażowany w robienie treningów. Szacujemy, że w takiej sytuacji do pokrycia kosztów potrzebne jest około 20 proc. obłożenia studia. Osiągane jest to w przeciągu pierwszych trzech miesięcy, jednak niektóre studia próg rentowności przekraczały nawet w pierwszym miesiącu. Mamy wiele rozwiązań, które pomagają w osiągnięciu, a potem trwałym utrzymaniu rentowności. Są to konkretne procesy, ale i zautomatyzowane płatności. Istotne jest również utrzymywanie bardzo wysokiej jakości usług, które świadczymy. Dzięki temu nasz wskaźnik NPS (mierzy poziom zadowolenia i lojalności klientów - przyp. red.) wynosi aktualnie aż 76,59 proc., co oczywiście również przekłada się na rentowność.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA STUDIO SYNERGY EMS
Sieć studiów treningowych EMS.
- 10 placówek
- kwota inwestycji od 100 tys. zł netto
- opłata miesięczna 6 proc. od obrotu netto
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej