Otwieramy salon kosmetyczny

SensualSpa ma kilkanaście salonów partnerskich w Wielkiej Brytanii, ale korzenie marki są polskie. I w Polsce chce się teraz rozwijać.
Sandra Bujnowska w 2010 roku otworzyła w Białymstoku salon kosmetyczny SensualSpa. Trzy lata później wyjechała do Anglii, pozostawiając salon pod dobrą opieką. Ale z branżą kosmetyczną się nie rozstała. W W 2015 roku otworzyła w w Sheffield SensualSpa Institute of Beauty.
– Później powstało centrum szkoleniowe, zajęliśmy się też dystrybucją maszyn, produkcją kosmetyków – opowiada Sandra Bujnowska. – Aż w końcu pomyslałam, że warto rozwinąć sieć salonów we franczyzie.
Na pierwszy ogień poszedł rynek brytyjski. W Wielkiej Brytanii koncept ma obecnie 15 salonów partnerskich – działają pod własnymi szyldami, ale korzystają z maszyn, kosmetyków i ustandaryzowanych zabiegów SensualSpa. Teraz franczyzodawca chce zbudować sieć w Polsce.
– Potencjał polskiego rynku beauty jest bardzo duży – uważa Sandra Bujnowska. – Przeprowadziliśmy badania i zauważyliśmy w tym sektorze brak franczyz o tak wysokich standardach, jak nasze. Korzystamy z nowoczesnych urządzeń, najnowszych technologii. We franczyzie nie mamy w Polsce konkurencji.
Pakiet do wyboru
Salony SensualSpa oferują zabiegi na twarz i ciało. Franczyzobiorca może wybrać pakiet usług, jaki zaoferuje w swojej placówce. Od tego będzie też zależeć wysokość inwestycji, z jaką musi się liczyć. Pakiet podstawowy zawiera głównie zabiegi na twarz. Inwestycja startowa to 80 tys. zł, a opłata miesięczna 5 tys. zł. W pakiet platinum jest bogatszy o zabiegi laserowe na całe ciało. W tym przypadku inwestycja wynosi 215 tys. zł, a opłata miesięczna 8 tys. zł. Najwyższy pakiet zawiera komplet usług (m.in. wszystkie zabiegi na twarz i ciało, lasery, makijaż permanentny). Wydatki na starcie to 350 tys. zł, opłata miesięczna 9 tys. zł.
– Ale przy najwyższym pakiecie osiągniemy najszybszy zwrot z inwestycji – zapewnia Sandra Bujnowska. - Dzięki temu, że w ofercie mamy tez najdroższe zabiegi.
Minimalna powierzchnia lokalu to 40 m2 – tak, aby zmieściły się w nim dwa gabinety. Franczyzobiorca musi wyremontować lokal, przygotować recepcję, łazienki. Natomiast franczyzodawca przygotuje biznesplan, dostarczy cały niezbędny sprzęt, pomoże zaaranżować wnętrza, dostarczy cenniki, materiały reklamowe, kosmetyki do zabiegów i sprzedaży, zapewni stronę internetową, profile w social mediach, pomoże w rekrutacji i szkoleniu pracowników. Salony franczyzowe beda działać pod szyldem Sensualspa. Salony partnerskie mogą zachować własne logo, natomiast korzystają z maszyn i kosmetyków od franczyzodawcy oraz pracują na pakiecie takich samych usług, jak placówki franczyzowe.
Zgodnie z założeniami konceptu, na miasto będzie przypadał jeden salon SensualSpa (wyjątkiem będą największe miasta, jak np. Warszawa).
– Nie chcemy, aby biznesy franczyzobiorców się kanbalizowały. Minimalna odległość od jednego salonu do drugiego musi wynosić w linii prostej 30 km – wyjaśnia Sandra Bujnowska.
WIZYTÓWKA SENSUAL SPA
1 własny salon w Polsce, 15 partnerskich w wielkiej Brytanii
3 pakiety franczyzowe
minimlana inwestycja 80 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej