WGN selekcjonuje partnerów

Do WGN spływa kilkadziesiąt zapytań o współpracę, ale firma wybiera z nich tylko dwóch kandydatów miesięcznie. Kto ma szansę na dołączenie do sieci?
W grupie WGN działa dzisiaj około 100 biur. Do firmy wciąż dołączają nowi partnerzy, ale zainteresowanie otwieraniem biur pod tym szyldem jest tak duże, że WGN zaczęło mocno selekcjonować kandydatów.
– Musimy wybierać takie osoby, które będą silnymi ogniwami w całej sieci – mówi Leszek Michniak, prezes WGN.
Dodaje, że firma może sobie na taką selekcję pozwolić, bo ma ponad 30-letnie doświadczenie na rynku i stabilną grupę. Każdego roku przeprowadzay kilkanaście tysięcy transakcji, co stanowi ok. 2 proc. obrotu całego wolumenu sprzedaży na rynku nieruchomości w Polsce.
– To jest bardzo dużo. Pracuje u nas ponad 550 agentów, w sumie działa dla nas blisko 650 osób – tłumaczy Leszek Michniak.
Jednym z kryteriów nawiązania współpracy jest wiek kandydata. WGN nie podejmuje rozmów z osobami poniżej 30 roku życia.
– Zależy nam na osobach, które mają odpowiednie doświadczenie życiowe. Zbyt młodym menedżerom często trudno jest się zmobilizować, żeby budować silne zespoły sprzedażowe i zdobyć odpowiednią pozycję wśród swoich współpracowników, niejednokrotnie starszych – tłumaczy Leszek Michniak.
Kolejny warunek to doświadczenie w pracy w usługach.
– Zdecydowanie łatwiej zaufać nam osobom, które sprzedawały już na przykład kredyty albo nieruchomości. W ostatnim czasie dołączyło do nas około 20 osób, które wcześniej pracowały w innych agencjach nieruchomości – mówi Leszek Michniak.
Co miesiąc do centrali WGN spływa około 60 zapytań. WGN wybiera z tej grupy dwie osoby, z którymi podpisuje umowy. Przygotowuje swoich partnerów do pracy w taki sposób, żeby w pierwszych miesiącach od uruchomienia placówek mieli już na koncie pierwsze transakcje. Do tej pory to się udaje.
Nieruchomości premium
Zdaniem prezesa, chętnych do WGN przyciąga fakt, że Grupa jest stabilna i zajmuje się głównie nieruchomościami premium.
– Mamy największą bazę apartamentów, rezydencji, różnego rodzaju posiadłości, willi oraz nieruchomości inwestycyjno-komercyjnych, takich jak tereny inwestycyjne, kamienice czy biurowce. W przypadku takich nieruchomości wynagrodzenia prowizyjne dla biur są dużo wyższe niż przy sprzedaży mieszkań – mówi Leszek Michniak.
Grupa WGN przeprowadziła już w tym roku (od stycznia do września 2023) rekordową liczbę – ponad 11 tys. transakcji. W ciągu całej swojej historii WGN zrealizował ponad 250 tys. transakcji dla ponad pół miliona klientów.
Zdaniem prezesa WGN ceny nieruchomości mogą się ustabilizować na przełomie tego i przyszłego roku.
– To oznacza, że ich wzrost miesięcznie będzie na poziomie ok. 1 proc. a wiosną popyt z podażą całkowicie może się zrównoważyć – mówi Leszek Michniak.
Dodaje, że choć teraz ceny rosną skokowo, to jednak nie wszędzie.
– W niektórych miastach mamy nawet do czynienia z korektami w dół. To jest sygnał, że zbliża się stabilizacja. Wciąż coraz drożej jest w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, ale już we Wrocławiu pojawiła się stagnacja, a w Częstochowie niewielka korekta – mówi Leszek Michniak.
Przyznaje, że bieżący rok jest wyjątkowy pod względem dynamiki rynku. Z taką sytuacją jak teraz nie mieliśmy do czynienia od ponad dwóch dekad. Przy tym głównym motorem napędowym rynku jest Bezpieczny Kredyt 2 proc.
– Nasi klienci realizowali przedwstępne umowy kupna mieszkań i domów, które spełniały kryteria tego kredytu już od kwietnia. A lipiec i sierpień to najbardziej udane miesiące w tym roku. Wrzesień jest spokojniejszy, wolumen sprzedaży nieco wyhamował. Ale zawsze od października do połowy grudnia mamy do czynienia ze wzmożonym ruchem rynku nieruchomości. Wiele osób wraca z wakacji i zaczyna realizować plany zakupu bądź sprzedaży mieszkania lub domu – tłumaczy Leszek Michniak.
WIZYTÓWKA SIECI WGN
Sieć agencji nieruchomości.
- Liczba oddziałów – prawie 100
- Opłata startowa – 4,5 tys. zł
- Miesięczna opłata licencyjna – 160 euro
- Miesięczna opłata marketingowa – 590 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej