Franczyza z Cukiernią Sowa

Cukiernia Sowa szuka partnerów, którzy w dłuższej perspektywie poprowadzą więcej niż jeden lokal.
Rok 2024 był dla Cukierni Sowa czasem dynamicznego rozwoju i umacniania pozycji na rynku. Sieć zakończyła rok z liczbą 170 lokali w Polsce, z czego 123 działają na zasadzie franczyzy, a 47 to lokale własne. Dodatkowo jeden punkt franczyzowy mieści się w Londynie.
– Rok 2024 był trudny dla branży gastronomicznej z powodu rosnących kosztów energii, surowców oraz wynagrodzeń, co wpłynęło na rentowność działalności. Wiele mniejszych przedsiębiorstw w branży piekarniczo-cukierniczej zmagało się z trudnościami, co w niektórych przypadkach prowadziło do zamknięcia biznesów – ocenia Alicja Zarada, menedżer ds. rozwoju sieci Cukierni Sowa. – Cukiernia Sowa, jako większy gracz, poradziła sobie z tymi wyzwaniami, choć odczuwaliśmy negatywne skutki inflacji i wysokich kosztów. Firma jednak dostosowała się do nowych warunków, inwestując w modernizację lokali oraz poszerzając ofertę, co przyciągnęło klientów i nowego konsumenta cukierni.
Mądry rozwój
W 2024 roku marka Cukiernia Sowa otworzyła osiem nowych punktów, m.in. w Lesznie, Gdańsku czy w Krakowie.
– W Krakowie powstałe lokale Cukierni Sowa w centrach handlowych Bonarka i M1 były pierwszym krokiem do rozwoju marki w Małopolsce – podkreśla Alicja Zarada. – Oprócz tego przeprowadziliśmy kilka remodelingów, co miało na celu poprawę standardów wizualnych i funkcjonalnych, w tym także np. znaczące zwiększenie powierzchni punktu w centrum handlowym Auchan Fordon w Bydgoszczy.
Rozwój sieci postępuje zarówno w modelu franczyzowym, jak i punktów własnych. Jest częścią długoterminowej strategii „Rośniemy Mądrze”, zakładającej osiągnięcie liczby minimum 180 lokali do końca 2026 roku.
– Nasza strategia na 2025 rok skupia się na zrównoważonym rozwoju poprzez otwieranie nowych punktów, modernizację istniejących lokali oraz wspieranie franczyzobiorców – dodaje Alicja Zarada.
Na pewno marka będzie kontynuować ekspansję w województwie małopolskim i w nowych regionach, jak opolskie czy podkarpackie.
Generalnie Cukiernia Sowa celuje w miasta powyżej 50 tys. mieszkańców, choć nie wyklucza mniejszych miejscowości, jeśli lokalizacja spełnia odpowiednie kryteria. A lokale są otwierane zarówno w galeriach i parkach handlowych, jak i przy głównych ulicach w większych miastach.
Zaangażowanie w biznes
Cukiernia Sowa poszukuje zaangażowanych partnerów, którzy będą aktywnie uczestniczyć w prowadzeniu lokali i rozwoju marki.
– Dopuszczamy możliwość ograniczonego zaangażowania, jeśli zatrudniony zostanie odpowiedni menedżer. Preferujemy jednak partnerów, którzy osobiście nadzorują działalność i są w stanie reagować na potrzeby lokalnego rynku. Działanie w modelu pasywnym jest mniej zalecane, ponieważ biznes wymaga uwagi i zaangażowania, zwłaszcza na etapie rozwoju – informuje Alicja Zarada.
Doświadczenie w branży jest mile widziane, ale nie jest wymogiem, ponieważ firma oferuje kompleksowe szkolenia w zakresie zarządzania oraz obsługi. Firma szuka partnerów, którzy w dłuższej perspektywie będą prowadzić więcej niż jeden lokal. Franczyzobiorcy mają możliwość zarówno otwierania nowych lokali od podstaw, jak i przejmowania już działających punktów.
– W 2023 roku jedna z nowych franczyzobiorczyń przejęła trzy istniejące lokale w województwie pomorskim, co pokazuje, że możliwe są różne modele współpracy – dodaje Alicja Zarada.
Jak informuje centrala, koszt inwestycji w otwarcie nowego lokalu jest uzależniony od wielu czynników. Przede wszystkim obejmuje wyposażenie gastronomiczne, takie jak odpowiedniej klasy witryny cukiernicze, chłodnie czy ekspresy do kawy. Dodatkowo franczyzobiorca musi zapewnić odpowiedni transport produktów, co wymaga zakupu lub wynajmu chłodni.
– Oferujemy wsparcie w procesie inwestycyjnym, co pozwala na bardziej płynne rozpoczęcie działalności – zapewnia Alicja Zarada.
Franczyzobiorcy Cukierni Sowa mogą liczyć na szkolenia w zakresie zarządzania, sprzedaży i obsługi klienta. Firma oferuje także pomoc w negocjacjach lokalowych oraz doradztwo w zakresie wyposażenia placówek. Centrala monitoruje funkcjonowanie lokali i pomaga rozwiązywać bieżące problemy. Ważnym elementem wsparcia jest także program finansowania remodelingu oraz modernizacji lokali.
WIZYTÓWKA CUKIERNI SOWA
Marka cukiernicza, założona w 1946 roku w Bydgoszczy. Jest przedsiębiorstwem rodzinnym.
- 123 lokale franczyzowe
- 47 lokali własnych
- miasta powyżej 50 tys. mieszkańców
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Żabka
Sklepy typu convenience

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

New York Pizza Department
Pizzerie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...