Żabka zaprzyjaźniona z AI

Nowoczesne technologie i sztuczna inteligencja stanowią dzisiaj ważny element budujący przewagę rynkową. Dotyczy to również sieci franczyzowych, które wykorzystują innowacyjne rozwiązania i wspierają w ten sposób współpracujących przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu.
Przykładem jest Żabka, której ponad 8,4 tys. franczyzobiorców rozwija się dzięki stosowaniu unikatowych narzędzi. Sieć od lat opracowuje rozwiązania, które służą jej do komunikowania się z poszczególnymi sklepami w obszarze zatowarowania, zarządzania łańcuchem dostaw, usprawniania procesów czy efektywnego zarządzania sklepami przez franczyzobiorców.
– Innowacyjność jest kluczowym elementem rozwoju naszej sieci. Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami ułatwiającymi życie naszym klientom oraz współpracującym z nami przedsiębiorcom. Zgodnie z ideą franczyzocentryczności i pozostając w dialogu z franczyzobiorcami, wdrażamy takie narzędzia, które z jednej strony optymalizują procesy sklepowe i usprawniają zarządzanie, z drugiej podnoszą kompetencje zarówno prowadzących sklepy, jak i ich pracowników – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Konkretna pomoc
Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore. Rozwiązanie to pomaga franczyzobiorcom w kompleksowym zarządzaniu placówkami przy użyciu smartfonu. Mogą dzięki niej m.in. zamówić towar i poznać termin kolejnej dostawy oraz sprawdzić osiągane wyniki sprzedaży. Cyberstore to także rodzaj łącznika pomiędzy franczyzobiorcami a siecią, poprzez który przedsiębiorcy otrzymują ważne informacje oraz komunikują się z partnerami ds. sprzedaży.
Firma stworzyła również OptiPlan – inteligentne narzędzie, które ocenia wyniki każdego sklepu, tak by dopasować dalszy plan do konkretnych potrzeb danej placówki. System gromadzi elementy związane z funkcjonowaniem danego sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów.
Jednym z kluczowych rozwiązań OptiPlanu jest Asystent Żabka, którego zadaniem jest optymalizacja i usprawnienie pracy w sklepach. Dzięki sztucznej inteligencji aplikacja dopasowana jest indywidualnie do każdej placówki. Dostarcza m.in. bieżącą wiedzę na temat właściwego ułożenia asortymentu na półkach i konieczności uzupełnienia towaru oraz wskazówki co do codziennych zadań do wykonania. Ponadto, Asystent Żabka pokazuje daty przydatności towarów do spożycia i informuje, gdy mija termin ich ważności. Oprócz tego pracownicy na bieżąco otrzymują informacje na temat rodzaju i ilości sprzedanego towaru.
W sieci działa także platforma SprzedawcaPRO skierowana do pracowników sklepów, poprzez którą zatrudnione przez franczyzobiorców osoby zyskały możliwość podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w formie szkoleń. Stanowi ona także Bazę Wiedzy o Żabce, Wirtualny sklep czy Informator sprzedawcy ze zbiorem aktualności.
Jakość rozwiązań wdrażanych przez Żabkę została doceniona. Sieć otrzymała m.in. nagrodę w konkursie „Digital Excellence Awards 2022” (kategoria „Transformational Capabilities”) za Asystenta Żabka czy „Złotą Innowacją Retail 2020” (kategoria Aplikacje B2B) w ramach „Złote Innowacje FMCG
& Retail” za Cyberstore.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów spożywczych.
- Liczba franczyzobiorców: ponad 8400
- Umowa franczyzowa podpisywana na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia
- Wymagany wkład własny: 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej