Zarabiamy na dystrybucji wody

Marka Pierrot szuka franczyzobiorców w różnych regionach Polski. Jakie są warunki współpracy?
Pierrot to producent butelkowanej wody źródlanej, który działa na rynku od 1991 roku. Produkty firmy nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klienci mogą je nabyć tylko od lokalnych dystrybutorów, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Dostawa jest zawsze bezpłatna, klient płaci wyłącznie za napoje.
– W ofercie mamy trzy rodzaje wody i napoje w 11 smakach – mówi Dawid Płuciennik, franczyzodawca sieci Pierrot. – Niedawno rozpoczęliśmy budowę nowego zakładu produkcyjnego, który zacznie działać w 2025 roku.
Wyłączność na dystrybucję
W większości odbiorcami wody Pierrot są klienci indywidualni, którym woda dostarczana jest do domu.
– Mamy 50 oddziałów partnerskich i franczyzowych – informuje Dawid Płuciennik. – Zależy nam na nawiązaniu współpracy franczyzowej na terenach, na których jeszcze nas nie ma. To m.in. opolszczyzna, województwo lubelskie, podlaskie. Choć w sumie w każdym województwie jest jeszcze miejsce dla nowych dystrybutorów.
Franczyzobiorcy zajmują się budowaniem bazy klientów i dystrybucją produktów. Każdy ma wyłączne prawo sprzedawania produktów marki Pierrot na określonym w umowie franczyzowej terenie. Na starcie współpracy potrzebują 50 tys. zł. Tyle trzeba przeznaczyć na zakup tysiąca opakowań, czyli skrzynek i butelek na napoje. W tej kwocie mieści się też franczyzowy pakiet startowy, obejmujący m.in. szkolenia i materiały reklamowe. Taka liczba opakowań wystarczy – jak mówi franczyzodawca – na obsługę jednej trasy. Mówiąc obrazowo, to oznacza pracę dla jednego sprzedawcy przez pięć dni w tygodniu.
– Jeżeli wszystko przebiega właściwie, to szybko pojawia się potrzeba uruchomienia drugiej trasy i w związku z tym inwestycji w kolejne opakowania – dodaje Dawid Płuciennik.
Poza opakowaniami, na start potrzebny jest też samochód dostawczy i magazyn przystosowany do przechowywania napojów. Uruchomienie każdej kolejnej trasy każdorazowo wiąże się z koniecznością zakupu kolejnego samochodu oraz następnego tysiąca skrzynek.
– Harmonogram rozwoju oraz obszar dystrybucji ustalany jest na etapie ustalania warunków współpracy – informuje Dawid Płuciennik. – Czyli już w momencie podpisywania umowy franczyzobiorca wie, kiedy będzie potrzebował środków na rozwój i może to racjonalnie zaplanować.
Wsparcie nie tylko na starcie
Do zakupionych na starcie opakowań franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy towar – łącznie 24 tys. butelek wody i napojów. Do tego system zarządzania opakowaniami i bazą klientów, pomoc w rekrutacji pracowników, opiekę koordynatora. Licencjobiorca przechodzi też szkolenia, m.in. z pozyskiwania klientów.
– Przez pierwsze dni nowy franczyzobiorca jeździ w teren z naszym handlowcem i pozyskuje klientów przy jego wsparciu – wyjaśnia Dawid Płuciennik. – Przez cały czas trwania współpracy może też liczyć na nasze wskazówki i stałą pomoc opiekuna. Jesteśmy firmą rodzinną, dbamy o ludzi, partnerskie relacje i wzajemne, uczciwe traktowanie.
WIZYTÓWKA MARKI PIERROT
Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.
- 50 oddziałów partnerskich i franczyzowych
- inwestycja na start – 50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej