WGN idzie na rekord

W trzecim kwartale tego roku biura WGN zrealizowały o ponad 30 proc. więcej transakcji niż rok temu. Co tak napędza rynek?
Rynek nieruchomości nabrał tempa po wejściu w życie programu Bezpieczny Kredyt 2 proc. Nikt nie spodziewał się tak dużego zainteresowania kupujących.
– Dzięki drastycznie wzmożonemu popytowi analitycy WGN odnotowali na rynku pierwotnym wzrost cen lokali i nieruchomości w trzecim kwartale tego roku w zależności od regionu aż o 4 proc. – 6,5 proc. Takiego przyrostu w tak krótkim czasie nie było w historii tego wieku – mówi Luiza Stasiak, dyrektor ds. rozwoju grupy WGN.
Rozpędzony rynek
Na rynku wtórnym wzrost cen był jednak mniejszy.
– Spodziewamy się wzrostu podaży głównie na rynku pierwotnym, co doprowadzi do przybliżonego zrównoważenia rynku w krótkim czasie. Wtedy też mogą nastąpić korekty cen w dół – uważa Luiza Stasiak.
Na razie hossa trwa jednak w najlepsze, a ceny nieruchomości biją kolejne rekordy. Wzmożony ruch było widać już na wiele miesięcy przed wejściem w życie Bezpiecznego Kredytu 2%. Klienci zawiązywali umowy przedwstępne kupna-sprzedaży mieszkań oraz domów z finalizacją po uzyskaniu kredytu w ramach nowego rządowego programu.
– Bezpieczny kredyt 2 proc. nie ma limitu ceny za metr kwadratowy, istotna jest bowiem końcowa kwota zakupu, która nie może przekroczyć progów założonych w programie. A banki dodatkowo są obciążone wnioskami klientów starających się o kredyt na zwykłych zasadach – zauważa Luiza Stasiak.
Tak duży popyt na rynku mieszkaniowym pozytywnie wpływa też na biura nieruchomości. W trzecim kwartale tego roku biura WGN zrealizowały o ponad 30 proc, więcej transakcji niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast od stycznia do sierpnia tego roku grupa WGN przeprowadziła rekordową liczbę transakcji – ponad 9800.
– W ciągu całej swojej historii działania zrealizowaliśmy ich już aż ponad 250 tys. dla ponad pół miliona klientów. Inne sieci franczyzowe nie mogą się pochwalić takimi wynikami – zapewnia Luiza Stasiak.
Koniunktura z pewnością biurom nieruchomości sprzyja, ale niezależnie od niej klienci kupujący i sprzedający byli, są i będą. Mieszkanie to produkt pierwsze potrzeby.
– Przyciągamy ich do siebie profesjonalizmem, skutecznością i bezpieczeństwem przeprowadzanych transakcji – mówi Luiza Stasiak.
Dodatkowo z usług WGN korzystają inwestorzy, kupujący nieruchomości premium i komercyjne.
– Jesteśmy liderem tego segmentu nieruchomości, co sprawia, że nasi partnerzy łatwo nawiązują współprace owocujące lukratywnymi kontraktami – zapewnia Luiza Stasiak.
Jakość ważniejsza od ilości
Pod szyldem WGN działa blisko 100 biur. Pracuje w nich ponad 650 osób, w tym około 550 agentów do spraw nieruchomości. Średnia liczba przeprowadzanych transakcji na agenta w miesiącu wynosi 2,2 transakcji. To dane za trzeci kwartał tego roku.
– Nasi najlepsi agenci przeprowadzają miesięcznie nawet od szesnastu do dziewiętnastu transakcji. To najlepszy dowód, że nasze know-how i cykliczne szkolenia dobrze przygotowują do zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami. Są one dopasowane do potrzeb doradców i zapewniają bezpieczeństwo realizowanych transakcji – przekonuje Luiza Stasiak.
Co miesiąc do grupy WGN mogą dołączać maksymalnie dwaj nowi partnerzy. Najpierw muszą jednak przejść pozytywnie weryfikację.
– Zależy nam na najlepszych kandydatach i tylko z takimi chcemy współpracować – mówi Luiza Stasiak.
Dodaje, że zainteresowanie jest duże. Firma chce poszerzać siatkę biur w całej Polsce, przyłączając każdego roku nowych partnerów głównie z miast wojewódzkich. Na mniejsze miejscowości też się jednak nie zamyka.
WIZYTÓWKA SIECI WGN
Sieć agencji nieruchomości.
- Liczba oddziałów – prawie 100
- Opłata startowa – 4,5 tys. zł
- Miesięczna opłata licencyjna – 160 euro
- Miesięczna opłata marketingowa – 590 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej