Second hand ma się dobrze

VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
Pod szyldem VIVE Profit działają sklepy typu second hand, z odzieżą, obuwiem i akcesoriami.
– Moda cyrkularna zyskuje coraz więcej zwolenników. Świadczą o tym analizy rynkowe i sprzedażowe, a także deklaracje klientów dotyczące ich postaw wobec odpowiedzialnego kupowania odzieży – zauważa Dorota Brzozowiec, menedżer działu rozwoju sieci sprzedaży VIVE Textile Recycling. – VIVE Textile Recycling jest biznesem z misją, opartym na takich wartościach, jak m.in. ekologia i działa w branży z ogromnym potencjałem.
Dobre tempo
Należąca do Vive Textile Recycling marka VIVE Profit ma obecnie 82 sklepy, w tym 31 franczyzowych.
– Dynamika pojawiania się kolejnych sklepów jest bardzo duża. Przez pierwsze osiem miesięcy tego roku otworzyliśmy ich aż 19, z czego 16 franczyzowych – podkreśla Dorota Brzozowiec. – I to zdecydowanie nie jest nasze ostatnie słowo. Ten rok chcemy zakończyć otwarciem setnego sklepu w Polsce. Prowadzimy zaawansowane rozmowy w wielu miastach odnośnie współpracy na zasadach franczyzy, jak i lokalizacji pod sklepy własne. Dopasowaliśmy nasz system franczyzowy do wymagań i potrzeb naszych partnerów biznesowych.
Sklepy są otwierane w małych i dużych miastach. Opłata wstępna, którą musi wnieść nowy franczyzobiorca, to kwota 10 tys. zł. Drugim wydatkiem jest inwestycja w przystosowanie lokalu do prowadzenia działalności. Według szacunków franczyzodawcy trzeba na to przeznaczyć ok. 400 zł za 1 m2.
Centrala dba o zatowarowanie
W każdym sklepie znajduje się średnio ok. 20 tys. sztuk odzieży. Franczyzobiorcy nie muszą jednak w niego inwestować. Otrzymują cały towar w depozyt.
– Warto w tym miejscu podkreślić, że bez względu na to czy mówimy o sklepie własnym sieci, czy punkcie franczyzowym, wszędzie obowiązuje ta sama reguła – cotygodniowa, całkowita wymiana całego asortymentu – dodaje Dorota Brzozowiec. – Zapewnienie klientom cotygodniowego cyklu wymiany jest możliwe dzięki naszemu ponad 30-letniemu doświadczeniu w tej branży oraz skali naszego działania.
Dostarczane do sklepów produkty są posegregowane według asortymentu, ometkowane i przygotowane do ekspozycji. Struktura zatowarowania jest różna w zależności od sezonu.
– Analizujemy sprzedaż w każdej lokalizacji i zarządzamy produktem. Podejmujemy decyzje dotyczące działań marketingowych na podstawie lokalizacji, konkurencji i dopasowujemy je do rodzaju i potrzeb klienta – zapewnia Dorota Brzozowiec.
Klienci zmieniają branżę
Franczyzobiorca może liczyć na kompleksowe wsparcie ze strony centrali marki, poczynając od znalezienia lokalu na sklep.
– Stworzyliśmy bardzo prosty model biznesowy dla naszych partnerów franczyzowych, który polega na ich maksymalnym wsparciu na każdym etapie współpracy – zapewnia Dorota Brzozowiec. – Najtrudniejsze elementy biznesu są po naszej stronie. Pomagamy w znalezieniu optymalnego lokalu, między innymi poprzez dostarczanie szczegółowych analiz potencjału biznesowego danego miejsca. Gdy już zapadnie decyzja o starcie, bierzemy na siebie koordynację całego procesu otwarcia sklepu. Od zatowarowania po logistykę. Pomagamy również jeżeli chodzi o marketing oraz szkolenia zespołu.
Branża modowa przeżywa ostatnio raczej trudny okres. Wydaje się jednak, że segment second hand dobrze się broni.
– Jesteśmy świadkami niezwykłej zmiany w branży odzieżowej, którą wymuszają właśnie klienci. To oni zmieniają najwięcej, kierując się ważnymi dla siebie wartościami jakimi są ekologia, równowaga, kwestie klimatyczne. Nie jest tajemnicą, że sprzedaż w sklepach cyrkularnych rośnie z każdym rokiem – komentuje Dorota Brzozowiec.
WIZYTÓWKA VIVE PROFIT
Sklepy z odzieżą second hand.
- 82 sklepy
- opłata wstępna 10 tys. zł
- inwestycja w lokal 400 zł za 1 m2
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

New York Pizza Department
Pizzerie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...