Własny salon optyczny

Izabela Wobszal próbowała swoich sił w różnych zawodach, aż wreszcie założyła własny salon optyczny. Jaka markę wybrała?
Izabela Wobszal nigdy nie bała się pracy. Był czas, że szukała jej za granicą, była tłumaczem, pracowała też w salonie, a nawet w centrali VisionOptyk.
– Kiedy byłam w ciąży mąż zaczął mnie namawiać, abym otworzyła własny salon optyczny – opowiada Izabela Wobszal. – Znałam tę pracę, lubiłam ją.
I dała się namówić. W 2019 roku otworzyła salon VisionOptyk w Zbąszyniu, a dwa lata później drugi, w Głogowie.
– Jednak Głogów był dla nas za daleko i ostatecznie zmieniliśmy lokalizację na Kargową – dodaje Izabela Wobszal.
Siła marki
Franczyzobiorczyni VisionOptyk podkreśla, że znana marka pomogła jej w starcie biznesu. Klienci znali brand, więc od razu pojawili się w salonie. Zadziałała też poczta pantoflowa, która na każdym rynku jest nieoceniona. Jak mówi nasza rozmówczyni, obecność w dużej sieci zapewnia też konkurencyjne ceny produktów.
– A trzeba mieć w ofercie duży wybór oprawek, klienci to lubią – dodaje Izabela Wobszal. – Nam centrala zapewnia dostęp do oferty wielu producentów, po konkurencyjnych cenach.
Franczyzobiorczyni zatrudnia dwóch pracowników i optometrystę, ale sama też pracuje przy obsłudze klientów. I kształci się w branży – została technikiem optykiem.
– Chcę mieć własną szlifiernię szkieł, ale na razie to plany na przyszłość – mówi.
VisionOptyk ma obecnie 90 salonów. Marce szczególnie zależy obecnie na rozbudowie sieci na wschodzie kraju. Franczyzodawca szacuje wejście w ten biznes na kwotę 100-130 tys. zł. Tyle trzeba zainwestować w przygotowanie salonu i jego zatowarowanie. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł netto, a miesięczna franczyzowa 1 tys. zł netto.
– Rentowność w tej branży pojawia się od razu – zapewnia Lidia Żarnowska-Prętka z VisionOptyk. – A zwrot z inwestycji następuje zwykle po 7-9 miesiącach.
Izabela Wobszal podkreśla, że dla powodzenia tego biznesu ważna jest umiejętność pracy z klientem.
– Zwłaszcza na małych rynkach ten kontakt jest dość bliski. Ludzie znają się tu nawzajem, przywiązują do osoby, do miejsca – mówi franczyzobiorczyni. – Trzeba umieć ich wysłuchać, poświęcić im czas. To procentuje.
WIZYTÓWKA VISION OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 90 salonów
- kwota inwestycji 100-130 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej