Biznes w motoryzacji

Świat stoi otworem
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Auto Gamma z ofertą franczyzową wystartowała zaledwie rok temu. Szybko znaleźli się chętni na współpracę. Teraz w sieci działa sześć dużych oddziałów – pięć w Polsce i jeden w Hiszpanii.

 – Wszystkie rozwijają się prężnie a ich koszt inwestycji zwrócił się w pierwszym kwartale działalności – zapewnia Małgorzata Stachurska, team lider i opiekun punktów franczyzowych w Auto Gamma.

Rozwój za granicą

W pierwszym kwartale tego roku ruszyły dwa oddziały franczyzowe Auto Gammy. W planach są kolejne. 

– Jesteśmy w pełni przygotowani do otwarcia oddziałów masterfranczyzowych w Anglii oraz Niemczech – mówi Małgorzata Stachurska.

Znaleźli się też chętni na biznes pod szyldem Auto Gamma w Katowicach, Gliwicach, Stalowej Woli i Gdańsku.

– W tym roku planujemy zrealizować nasze ambitne cele i otworzyć kilka kolejnych oddziałów w strategicznych lokalizacjach na terenie kraju – mówi Małgorzata Stachurska.

Auto Gamma specjalizuje się w wymianie i regeneracji reflektorów samochodowych. Usuwa też wgniecenia PDR oraz naprawia szyby samochodowe. Aby otworzyć placówkę pod tym szyldem, trzeba zainwestować 150 tys. zł netto, w tym 40 tys. zł to opłata wstępna. Na zwrot można liczyć już po pół roku prowadzenia działalności. Umowa jest zawierana na pięć lat z możliwością przedłużenia. Opłata miesięczna wynosi 8,5 proc. od sprzedaży netto, a marketingowa to 2 proc. od sprzedaży netto. Prognozowany miesięczny zysk netto po pierwszym okresie działalności z zatrudnieniem pięciu osób to kwota powyżej 50 tys. zł.

Sprostać wyzwaniom

Jerzy Golonka nawiązał współpracę partnerską z Auto Gamma we wrześniu 2022 roku. Działa jeszcze zbyt krótko, żeby mówić o zwrocie z inwestycji, ale z placówki jest bardzo zadowolony.

– Współpraca przebiega bardzo dobrze, franczyzodawca jest pomocny w rozwiązywaniu wielu problemów. Oczywiście są drobne minusy, jak to w każdym biznesie, np. czasowy brak jakiś części. Wyzwaniem na pewno jest dobór odpowiednich ludzi i ich przeszkolenie. Nam akurat udało się skompletować świetny zespół. Kolejnym wyzwaniem na pewno jest zapanowanie nad kosztami i utrzymanie wysokich przychodów i tym samym marży. Cały czas staramy się zwiększać wydajność i pozyskiwać coraz więcej klientów – mówi Jerzy Golonka.

Generalnie działalność w motoryzacji jest wyzwaniem. Branża w ostatnim czasie przechodziła poważne turbulencje. Do tego konkurencja na tym rynku jest bardzo duża.

– Klienci coraz bardziej wymagają doskonałej jakości, innowacyjnych rozwiązań i nowoczesnych technologii w pojazdach. Nasza firma musi być elastyczna i gotowa by dostosować się do tych zmian, aby wyprzedzać  swoją konkurencję. Dlatego ciągle inwestujemy w badania i rozwój oraz staramy się dostosowywać do zmieniających się potrzeb klientów – mówi Małgorzata Stachurska,

 

WIZYTÓWKA MARKI AUTO GAMMA

  • 1 placówka własna i 6 w franczyzowych w Polsce oraz 1 oddział w Hiszpanii
  • kwota inwestycji – 150 tys. zł
  • przychód netto – 70-180 tys. zł

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €