Array ( [article] => Array ( [pid] => 93323 [country] => pl [article_id] => 12742 [article_date] => 2023-05-13 [articletype_id] => 34 [article_title] => Sukces dzięki zespołowi [article_intro] => Dariusz Gardyjas został Top Franczyzobiorcą w kategorii „Najszybszy rozwój sieci”. Jaka była jego droga do sukcesu? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtk02e63d6e90659d63b8f7036500d1dfa4 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => sukces-dzieki-zespolowi [article_title_striped] => Sukces dzięki zespołowi [dir] => article [article_text_photo] =>

Zanim Dariusz Gardyjas został franczyzobiorcą Sushi Bistro, nie miał do czynienia z gastronomią. – Pracowałem w branży remontów łodzi – opowiada Dariusz Gardyjas. – Właśnie w mojej poprzedniej pracy poznaliśmy się z Robertem Chmielewskim (dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro – przyp. red.). Kiedy uznałem, że czas na zmianę branży, od słowa do słowa zeszło nam podczas rozmowy na franczyzę Sushi Bistro. Poza tym od zawsze lubiłem dobre jedzenie i nowe smaki. A kuchnia japońska była dla mnie numerem jeden.

Sushi na łódkę

Lokal, który Dariusz Gardyjas wybrał w Giżycku na swoją restaurację, od 10 lat stał pusty. – Musieliśmy w nim zrobić całkowity remont – mówi franczyzobiorca Sushi Bistro. – I choć pracy było dużo, łącznie ze zmianą układu pomieszczeń, to po miesiącu od momentu podpisania umowy najmu, był już gotowy. 
Restauracja znajduje się w centrum Giżycka, przy głównej ulicy, niedaleko mostu obrotowego – to tędy przechodzi najwięcej turystów. I właśnie na początek sezonu turystycznego, czyli w maju 2021 roku, lokal został otwarty. – Od pierwszego dnia wiedziałem, że to będzie sukces – uśmiecha się Dariusz Gardyjas. – Lokal został bardzo dobrze przyjęty przez mieszkańców. A im więcej turystów przyjeżdżało do miasta, tym bardziej rosła sprzedaż. 

Franczyzobiorca mocno postawił na dostawy. Dostarcza zamówienia do 17 miejscowości wokół Giżycka, w promieniu ok. 20 km. Do domów, hoteli, ale też... na łódki. W końcu na Mazury turyści przyjeżdżają przede wszystkim po to, aby popływać. – Tutaj zaprocentowały na początku moje kontakty z poprzedniej pracy, z żeglarzami, właścicielami łodzi – nie ukrywa Dariusz Gardyjas. –  Chcieli spróbować naszego sushi. 
Giżycko żyje głównie z turystów. W sezonie – jak ocenia franczyzobiorca Sushi Bistro, liczba klientów rośnie prawie o 40 proc. Wzrost da się zauważyć już od maja, ale największy przypada na lipiec i sierpień. A poza sezonem – który trwa tak naprawdę dwa miesiące – zostaje w Giżycku ok. 30 tys. mieszkańców. – Nie obawiałem się, że przez pozostałą część roku będzie nam się ciężko utrzymać – twierdzi jednak Dariusz Gardyjas. – Po pierwsze sezon jest na tyle mocny, że w pewnym sensie rekompensuje pozostałe, słabsze miesiące. Po drugie, widać, że systematycznie przybywa nam też klientów wśród miejscowych mieszkańców. 

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Inne miasto, inna specyfika

Zachęcony sukcesem lokalu w Giżycku Dariusz Gardyjas szybko zdecydował się na kolejny, tym razem w Ełku. Szukając miejsca, miał konkretne założenie – musi być położony tak, aby do 15 minut można było zrealizować dostawy w każdym kierunku. Otwarcie odbyło się w lutym zeszłego roku. – Wystartował bardzo dobrze, ale po jakichś trzech miesiącach efekt „wow” minął i nastąpił mały spadek. To jednak zupełnie naturalne w biznesie. Trzeba pracować, aby słupki sprzedaży znów zaczęły rosnąć i nam się to udaje – mówi Dariusz Gardyjas. 

Jak przyznaje franczyzobiorca, specyfika miast, w których prowadzi lokale, jest nieco inna. W każdym postawił więc na inne kanały dotarcia do klientów. – Jeśli chodzi o marketing, w Giżycku postawiliśmy na ulotki, zadziałała też poczta pantoflowa. Natomiast w Ełku potrzebne były inne metody – mówi. – Tutaj bardzo dobrze sprawdza się profil na FB, co w przypadku Giżycka nie zadziałało aż tak efektywnie. W Ełku wyświetlamy też naszą reklamę w kinie, przed seansami. 

Dariusz Gardyjas stara się działać niestandardowo, wyjść poza schematy. –  Paradoksalnie, przychodzi mi to łatwiej dlatego, że nie miałem wcześniej doświadczenia w gastronomii – uważa. –  Nie mam więc z góry nastawienia, że coś jest niemożliwe, że się nie da. Staramy się, aby było o nas głośno, angażujemy się społecznie. Organizowaliśmy np. zbiórkę dla schroniska dla zwierząt, akcje dla domu dziecka. W Giżycku prowadzimy warsztaty dla przedszkolaków z przygotowywania sushi. Nie można tylko stać i czekać na klienta, trzeba zachęcić go do siebie. 

Kolejne otwarcia w planach

Dariusz Gardyjas nie ukrywa, że największym wyzwaniem było zbudowanie zespołu pracowników. – Niełatwo jest dzisiaj znaleźć dobrych pracowników, jest duża rotacja personelu – podkreśla franczyzobiorca Sushi Bistro. – Mamy bardzo trudny rynek pracy. Ale ja trafiłem szóstkę w totka. W Giżycku prawie wszyscy, poza dwoma osobami, pracują ze mną od początku. To właśnie dzięki zespołowi udało mi się odnieść sukces. 
Na ostatnich Targach Franczyza w konkursie Top Franczyzobiorca Dariusz Gardyjas zdobył nagrodę w kategorii „najszybszy wzrost sieci”. I nie była to nagroda na wyrost, bo franczyzobiorca Sushi Bistro ma w planach kolejne otwarcie, i to w tym roku.

 

WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO

Sieć restauracji sushi. 

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/12742/sukces-dzieki-zespolowi/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => mój franchising [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 39 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => moj-franchising ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202095 [country_item] => pl [description] => [path] => 57d/054/gardyjas-dariusz.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 50258 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 180508 [country_item] => pl [description] => Sushi Bistro opiera swój model działania na dostawach oraz odbiorze zamówień z restauracji przez klientów. [path] => aea/f23/take_away_1_wiecz_r.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Z dostawą bądź odbiorem osobistym [img_width] => 1600 [img_height] => 772 [itemserver_id] => 44668 ) [1] => Array ( [pid] => 202096 [country_item] => pl [description] => "Staram się działać niestandardowo, wyjść poza schematy. Paradoksalnie, przychodzi mi to łatwiej dlatego, że nie miałem wcześniej doświadczenia w gastronomii. Nie mam więc z góry nastawienia, że coś jest niemożliwe, że się nie da". [path] => 4f0/81a/sushi-bistro-dariusz-gardyj.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Dariusz Gardyjas, franczyzobiorca Sushi Bistro [img_width] => 744 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50259 ) [2] => Array ( [pid] => 189088 [country_item] => pl [description] => [path] => 5a3/da7/sushi-bistro-1-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1171 [itemserver_id] => 47186 ) [3] => Array ( [pid] => 202098 [country_item] => pl [description] => [path] => 2f8/4fe/statuetka.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 798 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50260 ) ) ) [og_image] => aea/f23/take_away_1_wiecz_r.jpg [article_date_formated] => 13.05.2023 [article_day] => Sobota [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 180508 [country_item] => pl [description] => Sushi Bistro opiera swój model działania na dostawach oraz odbiorze zamówień z restauracji przez klientów. [path] => aea/f23/take_away_1_wiecz_r.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Z dostawą bądź odbiorem osobistym [img_width] => 1600 [img_height] => 772 [itemserver_id] => 44668 ) [1] => Array ( [pid] => 202096 [country_item] => pl [description] => "Staram się działać niestandardowo, wyjść poza schematy. Paradoksalnie, przychodzi mi to łatwiej dlatego, że nie miałem wcześniej doświadczenia w gastronomii. Nie mam więc z góry nastawienia, że coś jest niemożliwe, że się nie da". [path] => 4f0/81a/sushi-bistro-dariusz-gardyj.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Dariusz Gardyjas, franczyzobiorca Sushi Bistro [img_width] => 744 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50259 ) [2] => Array ( [pid] => 189088 [country_item] => pl [description] => [path] => 5a3/da7/sushi-bistro-1-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1171 [itemserver_id] => 47186 ) [3] => Array ( [pid] => 202098 [country_item] => pl [description] => [path] => 2f8/4fe/statuetka.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 798 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50260 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 180508 [country_item] => pl [description] => Sushi Bistro opiera swój model działania na dostawach oraz odbiorze zamówień z restauracji przez klientów. [path] => aea/f23/take_away_1_wiecz_r.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Z dostawą bądź odbiorem osobistym [img_width] => 1600 [img_height] => 772 [itemserver_id] => 44668 ) [1] => Array ( [pid] => 202096 [country_item] => pl [description] => "Staram się działać niestandardowo, wyjść poza schematy. Paradoksalnie, przychodzi mi to łatwiej dlatego, że nie miałem wcześniej doświadczenia w gastronomii. Nie mam więc z góry nastawienia, że coś jest niemożliwe, że się nie da". [path] => 4f0/81a/sushi-bistro-dariusz-gardyj.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Dariusz Gardyjas, franczyzobiorca Sushi Bistro [img_width] => 744 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50259 ) [2] => Array ( [pid] => 189088 [country_item] => pl [description] => [path] => 5a3/da7/sushi-bistro-1-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1171 [itemserver_id] => 47186 ) [3] => Array ( [pid] => 202098 [country_item] => pl [description] => [path] => 2f8/4fe/statuetka.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 798 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50260 ) ) [imagesCount] => 4 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Sushi Bistro [id] => 2136 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/2136/sushi-bistro/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 180104 [country_item] => pl [description] => [path] => 354/8ed/sb_logo_intagram-01.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 44524 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217729 [country_item] => pl [description] => [path] => 4f2/8d1/lokal_sushi_bistro_take_away.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 54288 ) [1] => Array ( [pid] => 217731 [country_item] => pl [description] => [path] => 23f/7b3/szyld.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 54290 ) [2] => Array ( [pid] => 217726 [country_item] => pl [description] => [path] => 357/6ec/sushi_sety.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54285 ) [3] => Array ( [pid] => 217727 [country_item] => pl [description] => [path] => 702/200/sushi_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 54286 ) [4] => Array ( [pid] => 217728 [country_item] => pl [description] => [path] => e32/bb3/praca_w_lokalu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 54287 ) [5] => Array ( [pid] => 217730 [country_item] => pl [description] => [path] => 948/8b3/lokal_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 54289 ) ) ) ) ) )

Sukces dzięki zespołowi

Z dostawą bądź odbiorem osobistym
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zanim Dariusz Gardyjas został franczyzobiorcą Sushi Bistro, nie miał do czynienia z gastronomią. – Pracowałem w branży remontów łodzi – opowiada Dariusz Gardyjas. – Właśnie w mojej poprzedniej pracy poznaliśmy się z Robertem Chmielewskim (dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro – przyp. red.). Kiedy uznałem, że czas na zmianę branży, od słowa do słowa zeszło nam podczas rozmowy na franczyzę Sushi Bistro. Poza tym od zawsze lubiłem dobre jedzenie i nowe smaki. A kuchnia japońska była dla mnie numerem jeden.

Sushi na łódkę

Lokal, który Dariusz Gardyjas wybrał w Giżycku na swoją restaurację, od 10 lat stał pusty. – Musieliśmy w nim zrobić całkowity remont – mówi franczyzobiorca Sushi Bistro. – I choć pracy było dużo, łącznie ze zmianą układu pomieszczeń, to po miesiącu od momentu podpisania umowy najmu, był już gotowy. 
Restauracja znajduje się w centrum Giżycka, przy głównej ulicy, niedaleko mostu obrotowego – to tędy przechodzi najwięcej turystów. I właśnie na początek sezonu turystycznego, czyli w maju 2021 roku, lokal został otwarty. – Od pierwszego dnia wiedziałem, że to będzie sukces – uśmiecha się Dariusz Gardyjas. – Lokal został bardzo dobrze przyjęty przez mieszkańców. A im więcej turystów przyjeżdżało do miasta, tym bardziej rosła sprzedaż. 

Franczyzobiorca mocno postawił na dostawy. Dostarcza zamówienia do 17 miejscowości wokół Giżycka, w promieniu ok. 20 km. Do domów, hoteli, ale też... na łódki. W końcu na Mazury turyści przyjeżdżają przede wszystkim po to, aby popływać. – Tutaj zaprocentowały na początku moje kontakty z poprzedniej pracy, z żeglarzami, właścicielami łodzi – nie ukrywa Dariusz Gardyjas. –  Chcieli spróbować naszego sushi. 
Giżycko żyje głównie z turystów. W sezonie – jak ocenia franczyzobiorca Sushi Bistro, liczba klientów rośnie prawie o 40 proc. Wzrost da się zauważyć już od maja, ale największy przypada na lipiec i sierpień. A poza sezonem – który trwa tak naprawdę dwa miesiące – zostaje w Giżycku ok. 30 tys. mieszkańców. – Nie obawiałem się, że przez pozostałą część roku będzie nam się ciężko utrzymać – twierdzi jednak Dariusz Gardyjas. – Po pierwsze sezon jest na tyle mocny, że w pewnym sensie rekompensuje pozostałe, słabsze miesiące. Po drugie, widać, że systematycznie przybywa nam też klientów wśród miejscowych mieszkańców. 

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Inne miasto, inna specyfika

Zachęcony sukcesem lokalu w Giżycku Dariusz Gardyjas szybko zdecydował się na kolejny, tym razem w Ełku. Szukając miejsca, miał konkretne założenie – musi być położony tak, aby do 15 minut można było zrealizować dostawy w każdym kierunku. Otwarcie odbyło się w lutym zeszłego roku. – Wystartował bardzo dobrze, ale po jakichś trzech miesiącach efekt „wow” minął i nastąpił mały spadek. To jednak zupełnie naturalne w biznesie. Trzeba pracować, aby słupki sprzedaży znów zaczęły rosnąć i nam się to udaje – mówi Dariusz Gardyjas. 

Jak przyznaje franczyzobiorca, specyfika miast, w których prowadzi lokale, jest nieco inna. W każdym postawił więc na inne kanały dotarcia do klientów. – Jeśli chodzi o marketing, w Giżycku postawiliśmy na ulotki, zadziałała też poczta pantoflowa. Natomiast w Ełku potrzebne były inne metody – mówi. – Tutaj bardzo dobrze sprawdza się profil na FB, co w przypadku Giżycka nie zadziałało aż tak efektywnie. W Ełku wyświetlamy też naszą reklamę w kinie, przed seansami. 

Dariusz Gardyjas stara się działać niestandardowo, wyjść poza schematy. –  Paradoksalnie, przychodzi mi to łatwiej dlatego, że nie miałem wcześniej doświadczenia w gastronomii – uważa. –  Nie mam więc z góry nastawienia, że coś jest niemożliwe, że się nie da. Staramy się, aby było o nas głośno, angażujemy się społecznie. Organizowaliśmy np. zbiórkę dla schroniska dla zwierząt, akcje dla domu dziecka. W Giżycku prowadzimy warsztaty dla przedszkolaków z przygotowywania sushi. Nie można tylko stać i czekać na klienta, trzeba zachęcić go do siebie. 

Kolejne otwarcia w planach

Dariusz Gardyjas nie ukrywa, że największym wyzwaniem było zbudowanie zespołu pracowników. – Niełatwo jest dzisiaj znaleźć dobrych pracowników, jest duża rotacja personelu – podkreśla franczyzobiorca Sushi Bistro. – Mamy bardzo trudny rynek pracy. Ale ja trafiłem szóstkę w totka. W Giżycku prawie wszyscy, poza dwoma osobami, pracują ze mną od początku. To właśnie dzięki zespołowi udało mi się odnieść sukces. 
Na ostatnich Targach Franczyza w konkursie Top Franczyzobiorca Dariusz Gardyjas zdobył nagrodę w kategorii „najszybszy wzrost sieci”. I nie była to nagroda na wyrost, bo franczyzobiorca Sushi Bistro ma w planach kolejne otwarcie, i to w tym roku.

 

WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO

Sieć restauracji sushi. 

  • minimalna kwota inwestycji: 30 tys. zł plus koszty remontu
  • jednorazowa opłata wstępna: od 20 tys. zł
  • restauracja własna: 1
  • restauracje franczyzowe: 12

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €