Biznes również dla kobiet

Błędne przekonanie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Nowe biuro powstało w Wejherowie, zaś franczyzobiorczyni do niedawna byłą etatową pracownicą firmy. Pracowała jako starszy specjalista ds. kluczowych klientów i franczyza była dla niej naturalnym etapem rozwoju. 

– Myślałam o tym bardzo nieśmiało – wspomina. – Odwagi dodała mi prezes zarządu Northgate Logistics, Anna Krzyśko-Vasković, kobieta numer jeden w spedycji. To ona przekonała mnie do franczyzy i powiedziała: „dasz radę”. 

Po dwóch miesiącach na swoim, Aneta Schlomm twierdzi, że jest zadowolona. Dziś zatrudnia jednego pracownika, ale wie, że za dwa, trzy miesiące będzie potrzebowała kolejnej osoby, zaś do końca roku chce mieć już trzyosobowy zespół. 

Kobieta w spedycji, dlaczego nie?

Aneta Schlomm mówi, że przez kilka lat pracy w spedycji tylko raz spotkała klienta, który nie chciał z nią rozmawiać, ze względu na jej płeć. Owszem, czasem klient bywa zaskoczony, że o transporcie rozmawia z kobietą. Jednak po kilku minutach rozmowy, przekonuje się, że ma do czynienia z fachowcem. 

– Ważne jest doświadczenie i kompetencje, nie płeć – mówi Aneta Schlomm. – Posiadam cechy, które są  bardzo ważne w pracy spedytora: precyzja, elastyczność, dyspozycyjność i zaradność. Sądzę, że kobiety są nieco bardziej skrupulatne, a to się przydaje w tej pracy – dodaje. 

Świat zza biurka 

Nie każdy przyszły właściciel biura spedycyjnego wie, że nie będzie musiał inwestować we flotę ciężarówek. Ten biznes nie polega bowiem na samodzielnym świadczeniu usług spedycyjnych, ale na ich organizacji z pomocą wyselekcjonowanych i zweryfikowanych podwykonawców. Głównym wydatkiem i jednym z pierwszych zadań franczyzobiorcy będzie wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników. Do codziennych zadań partnera należy przestrzeganie standardów firmy, budowanie portfela klientów poprzez nawiązywanie relacji handlowych, aktywna sprzedaż ubezpieczeń oraz pozyskiwanie przewoźników. Franczyzobiorca oraz jego zespół przygotowują też oferty, wyceny i kalkulacje frachtów. Po stronie franczyzodawcy pozostają rozliczenia z klientami oraz przewoźnikami, ubezpieczenie należności handlowych. Firma udostępnia również swoim partnerom bazy danych, z których mogą czerpać kontakty do działań sprzedażowych. 

 

WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS

Sieć biur spedycyjnych.

  • liczba placówek własnych: 6
  • liczba placówek franczyzowych: 6
Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €