Franczyza w promocji

Wszędzie z wyjątkami
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak dzisiaj wyglądają warunki prowadzenia biznesu w branży edukacyjnej?

Na pewno wielu firmom jest trudniej, z powodu wysokiej inflacji. Na wadze zyskuje mocno jakość oferowanych usług. Na naszym podwórku nie ma dużej konkurencji, wciąż mamy więc spore pole do działań. Wyzwaniem jest obrona ceny i optymalizacja kosztów. Działalność ułatwia nam natomiast fakt, że oferujemy możliwość poszerzenia oferty o pewnego rodzaju usługi. Bez sensu wchodzić w typową franczyzę, skoro można we współpracy z nami poszerzyć portofolio swoich usług w oparciu o nasze ponad 18-letnie doświadczenie. To znacznie obniża koszty i pozwala utrzymać wypracowaną już na swoim rynku markę.

Czy zainteresowanie zajęciami EDU rośnie czy spada?

Obecna sytuacja gospodarcza dotyka wszystkich. Początkowo też zmagaliśmy się z trudnościami i było nerwowo. Zainteresowanie zajęciami spadało, ale ten trend już się zatrzymał. Inflacja wyhamowuje. Do tego sezon grzewczy się kończy i myślę, że lada chwila sytuacja zacznie się poprawiać. To dobry czas, żeby zacząć przygotowania do poszerzenia oferty o nasze zajęcia w nowym roku szkolnym. Mogą o tym pomyśleć choćby szkoły językowe. 

Jakie jest zainteresowanie otwieraniem placówek franczyzowych ze strony potencjalnych kandydatów?

Z zainteresowaniem otwieraniem placówek z nami było podobnie, jak z liczbą chętnych na zajęcia. W minionym roku odnotowaliśmy spadek, najpierw z powodu inflacji, a potem wojny w Ukrainie. Teraz sytuacja się ustabilizowała, natomiast wiosną liczymy na większe zainteresowanie.

Czy i jakie mają Państwo zachęty dla potencjalnych franczyzobiorców?

Dla podmiotów, które do 5 kwietnia skontaktują się z nami w celu nawiązania współpracy, wykupią minimum dwa szkolenia i podpiszą umowę postanowiliśmy przedłużyć promocję, która miała trwać do 20 lutego. W jej ramach przez cały okres współpracy nie ma  stałej opłaty miesięcznej oraz kaucji początkowej, jak również bezpłatnie będzie obsługiwana infolinia. Wspieramy też naszych dotychczasowych partnerów. Z powodu inflacji planujemy też kolejną formę pomocy, ale póki co nie mogę zdradzić, na czym będzie polegać.

Jakie są warunki współpracy franczyzowej z EDU?

Nasz potencjalny partner musi lubić szkolić, organizować i uczyć. Chętnie nawiązujemy współpracę partnerską, taką bardziej luźną formę współpracy. Chcemy uszanować fakt, że ktoś ma już wypracowaną, lokalnie silną markę i nie chce tego zmieniać.

Jakim budżetem trzeba dysponować na stracie i kiedy można liczyć na zwrot z inwestycji?

Jeśli ktoś na początku chce zaczynać tylko jednoosobowo, to jest taka możliwość od 3348 brutto dla mniejszych miejscowości, poniżej 35 tysięcy mieszkańców. W przypadku większej miejscowości można zacząć od 4648 brutto oraz ewentualnie trzeba zainwestować w wyłączność oraz reklamę. Inwestycje udaje się zwrócić w około trzy miesiące od rozpoczęcia sprzedaży szkoleń.

Przychód z jednej grupy wynosi między 9 a 30 tys. zł. Aktualnie szukamy partnerów w całej Polsce, poza Trójmiastem, Legnicą, Szczecinem i Rzeszowem. Mamy 5 placówek własnych i 22 franczyzowe.

Jakie są plany na ten rok?

Optymalizacja kosztów oraz zwiększenie zyskowności z poszczególnych szkoleń oraz wprowadzenie dodatkowego sposobu sprzedaży uwzględniającego pierwsze dwa elementy zarówno w centrali jak i u franczyzobiorców.

WIZYTÓWKA AKADEMII UMIEJĘTNOŚCI EDU

Firma organizująca kursy szybkiego czytania i technik pamięciowych.

  • Liczba placówek własnych: 5
  • Liczba placówek franczyzowych: 22
  • Koszty rozpoczęcia współpracy: od 3348 zł brutto

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €