Wnętrze ma znaczenie

Homla kieruje swoją ofertę franczyzową do mniejszych i średnich miast, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców.
Homla to polska marka wyposażenia wnętrz. W jej ofercie znajdują się produkty umożliwiające urządzenie domu, mieszkania, ogrodu czy balkonu. Od kilku lat Homla otwiera salony w galeriach handlowych w całej Polsce. Dziś ma ich już 60, z czego siedem jest prowadzonych przez licencjobiorców.
– W minionym roku otworzyliśmy siedem salonów własnych oraz sześć franczyzowych. Natomiast w pierwszym kwartale tego roku otworzymy kolejne dwa sklepy, a jeden powiększymy – zapowiada Małgorzata Larwa, kierownik ds. rozwoju sieci Homla. – Do końca 2023 roku planujemy mieć łącznie około 70 lokalizacji.
Otwarcia dobrze zaplanowane
Poprzedni rok zaczął się dla marki – podobnie jak dla całego rynku – ciężko, ale za to skończył bardzo dobrze.
– Pierwszy kwartał 2022 roku, ze względu sytuację na wschodzie, był dla nas bardzo trudny – nie ukrywa Małgorzata Larwa. – Jednak sprzedaż w kolejnych miesiącach systematycznie wzrastała. Zdecydowanie najlepszy okazał się ostatni kwartał, a zwłaszcza grudzień, w którym osiągnęliśmy rekordowe obroty. Oczekujemy zatem, iż bieżący rok przyniesie nam równie satysfakcjonujące wzrosty sprzedaży.
Homla planuje otarcia sklepów własnych w dużych polskich miastach. Natomiast ofertę franczyzową kieruje do tych mniejszych, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Preferowane lokalizacje to przede wszystkim galerie handlowe lub retail parki.
– Jednak nie wykluczamy także ulic handlowych, gdyż w dalszym ciągu są to miejsca mocno sprzedażowe – dodaje Małgorzata Larwa.
Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię między 300 a 400 m2. Najlepiej, aby był zlokalizowany na parterze galerii, w sąsiedztwie sklepów odzieżowych. Wskazana jest też szeroka witryna.
– Koszt inwestycji jest ściśle uzależniony od lokalu – w jakim jest stanie w chwili przejęcia oraz na jakie wsparcie może liczyć nasz partner od wynajmującego – wyjaśnia Małgorzata Larwa.
Koszt inwestycji może wahać się od 1 do 2 tys. zł za 1 m2. Całość zatowarowania oraz koszty logistyki są po stronie centrali marki.
Pomoc od centrali
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Homla wynosi 35 tys. zł.
– Jednak dzięki wsparciu centrali przy otwarciu salonu np. w postaci dostarczenia całości osprzętu komputerowego, ten koszt w zasadzie zeruje się – podkreśla Małgorzata Larwa.
Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji, negocjacji warunków najmu. Wspiera licencjobircę, poczynając od zrobienia projektu lokalu, przez kontrolę budowy, po zamówienie wyposażenia i otwarcie salonu. Po otwarciu franczyzobiorca cały czas ma też wsparcie ze strony działu handlowego i visual merchandisingu.
Na jakie średnie przychody miesięczne mogą liczyć sklepy franczyzowe?
– To wszystko uzależnione jest od wielkości miasta oraz położenia danej lokalizacji – wyjaśnia Małgorzata Larwa. – Na początku współpracy wspólnie z franczyzobiorcą przygotowujemy rachunek rentowności, prognozujemy obroty i wyliczamy koszty, tak aby mieć pewność, że lokal będzie przynosił zyski.
WIZYTÓWKA HOMLA
Sieć sklepów wyposażenia wnętrz.
- 60 placówek
- opłata wstępna 35 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej